واکنش ها به درخشش دوباره پاسور باتجربه تیم ملی
بازگشت معروف به ترکیب تیم ملی والیبال و درخشش او که با پیروزی های ایران همراه شد، مورد توجه علاقه مندان به این رشته قرار گرفت و بازتاب های زیادی در فضای مجازی داشت.
کد خبر: ۹۶۹۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸ 08 June 2021

به گزارش تابناک سمنان لیگ ملت های والیبال از چند روز پیش در شهر ریمینی ایتالیا آغاز شد. نسخه ۲۰۲۱ این مسابقات قرار شد به دلیل برگزاری المپیک تابستانی توکیو در ژوئیه، زودتر از نسخه قبلی آغاز شود.


تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود به مصاف ژاپن رفت. در حالیکه انتظار می رفت شاگردان آلکنو در دیدار نخست گام را محکم بردارند، اما خط خوردن سعید معروف پاسور نامدار تیم ملی و سپس شکست دور از انتظار 3 بر صفر مقابل سامورایی ها، شوک نخست را به ملی پوشان وارد کرد.


تیم ملی در دومین بازی خود نیز با شکست زمین را ترک کرد. آنها در برابر روسیه قدرتمند با نتیجه 3 بر یک تن به شکست دادند تا اینکه در دیدار سوم و با پیوستن سعید معروف به جمع ملی پوشان،  پیروزی های ایران نیز از راه رسید.


معروف که به دلیل سرما خوردگی دو بازی ابتدایی را از دست داد، در دیدار مقابل هلند به میدان رفت که این بازی با برتری 3 بر صفر ایران به پایان رسید. هر چند دقایق حضور معروف زیاد نبود ولی حضور او روی کار تیمی و روحیه ملی پوشان تأثیرگذار بود.


او در سه جدال دیگر مقابل کانادا، ایتالیا و بلغارستان نیز تأثیرگذاری خود را نشان داد و اوج کار او در بازی با بلغاری ها بود. مغز متفکر والیبال ایران که با اضافه شدنش به ترکیب ایران از بازی سوم بار دیگر توانایی های خود را به رخ کشید و باعث صعودی شدن نمودار نتایج ایران در لیگ ملت های 2021 شد، بعد از شب خوبی که در برابر ایتالیا سپری کرد، مقابل بلغارستان از ابتدا به زمین نرفت.

 

 

معروف زمانی به زمین رفت که ایران در ست دوم 23-20 از حریف عقب بود. ورود همزمان کاپیتان معروف و صابر کاظمی روند بازی را تغییر داد و ایران بعد از به تساوی کشاندن بازی در امتیاز 24، بالاخره توانست برتری 33 بر 31 را رقم بزند. حضور موثر معروف روی این پیروزی بسیار تأثیرگذار بود به نحوی که کولف مدافع بلغاری در میکسدزون پس از بازی به آن اعتراف کرد.


سعید معروف که اکنون 35 ساله شده است، نشان داد هیچ نشانه ای از افزایش سن در عملکرد او دیده نمی شود و همچون سالهای گذشته به مهره ای قابل اتکا و کاملا موثر و در خدمت تیم تبدیل شده است. عملکرد معروف باعث تمجیدهای غیر والیبالی ها از او نیز شد ضمن اینکه صفحه رسمی فدراسیون جهانی والیبال از عملکرد پاسور تیم ملی تمجید کرد.

 

در زیر گزیده ای از واکنش های توئیتری به درخشش سعید معروف در بازی های قبلی را مرور می کنیم:

 

شبنم روحی: اونایی که سعید معروف رو به خاطر خصومت شخصی میزدن حالا در مدحش گزارش مینویسن!


آبنبات چوبی: سعید معروف چقد پیر شده :(


بنداز اعظم: نمیشه سعید معروف اینا بیان با عراق و بحرین هم بازی کنند؟


مجتبی: کلا اگه توی والیبال ده حرکت خارق العاده دیده باشم نه تای اون رو سعید معروف انجام داده

 

 

محمد آقایی فرد:

‏داشتم میکسدزون والیبال رو می دیدم. این تیکه از مصاحبه کولف، مدافع بلغارستان خیلی برام جالب بود. خبرنگار ازش پرسید فکر می کنی امروز به کی یا چی باختین؟


اسملی کت: سعید معروف وقتی وارد تیم ملی شد بردیا سعادت هنوز به دنیا نیومده بود


هادی: شما ببین این والیبال چقدر ورزش ناشناسی هست! :))) جایگاه الان سعید معروف در والیبال جهان یچیزی تو مایه های زیدان تو جام جهانی 2006 هست، اما تو کشور خودش در حد پیام صادقیان نمی شناسنش!


دفلیپ: یه سعید معروف دیگه برای نسل بعدی کشف کنید هرچی جام میخواید واستون کسب میکنن


سجاد: وجود سعید معروف تو تیم خیلی ضروریه


مرتضی: ولی سعید معروف بازنشسته شه خیلی بد میشه

 

 

صلاح الدین:

‏صفحه اینستاگرام فدراسیون جهانی والیبال با انتشار عکس سعید معروف پاسور تیم ایران در کنار "نوتسارا" پاسور تیم والیبال زنان تایلند نوشت: 
"دو تن از بهترین پاسورهای جهان که به دلیل مهارت و رهبری خود باعث افتخار کشورهای خود شده اند.

ماهم به شما افتخار می‌کنیم آقای معروف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار