کارشناس والیبال ایران گفت: انگیزه بالای بازیکنان ایران برابر چین، فاصله زیاد والیبال ایران با دیگر کشور‌های آسیایی را به خوبی نشان داد.
کد خبر: ۸۱۳۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸ 13 January 2020

به گزارش تابناک سمنان: جمشید حمیدی کارشناس والیبال کشورمان درباره صعود تیم ملی والیبال کشورمان به المپیک ۲۰۲۰ توکیو گفت: همواره در ۲ سال گذشته، با اعتقاد راسخ مدعی و معتقد بودم که تیم ملی ایران به المپیک صعود می‌کند و اعلام کردم که در این زمینه هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت، مگر این که ما خود باخته باشیم. صعود ایران به المپیک مهر تاییدی زد بر اعتقاد راسخی که بخشی از جامعه رسانه‌ای کشور به توانایی والیبال ایران دارند. باید پذیرفت که والیبال در جان و دل مردم ایران جای گرفته و استعداد‌های جوان ما بسیار شایسته هستند.

 

حمیدی در ادامه گفت: حضور یک پارچه جامعه ایرانی، از تماشاگران گرفته تا رسانه‌ها و کارشناسان، انرژی مثبتی بود تا پس از ۲، ۳ سال بازیکنان تیم ملی را با انگیزه بالا ببینیم. در واقع هیچ تاکتیک جدیدی وجود نداشت، اما موضوعی که جدید و جالب بود، برانگیختگی بازیکنان ما بود که شاید یک بخش آن هم مربوط به حضور یک رئیس در راس فدراسیون باشد. چیزی که در بازیکنان ما مشهود بود، این بود که بازیکنان ما برای رسیدن به المپیک، سراپا شور بودند.

کارشناس والیبال کشورمان با تمجید از عملکرد تیم ملی برابر چین گفت: انگیزه بالای بازیکنان ایران برابر چین، فاصله زیاد والیبال ایران با دیگر کشور‌های آسیایی را به خوبی نشان داد. با عملکردی که در این مسابقات برابر چین و کره جنوبی داشتیم، می‌توانستیم ژاپن را هم از پیش رو برداریم. والیبال ما هرگاه با غیرت ایرانی بازی می‌کند، می‌تواند در سطح آسیا و حتی جهان برترین تیم باشد.

 

او با تمجید از عملکرد کاپیتان تیم ملی برابر کره جنوبی گفت: پیروزی برابر کره جنوبی را مدیون هوشیاری سعید معروف بودیم که در این بازی نمایش فوق العاده‌ای داشت. در آخرین لحظات و در پوئن‌های حساس بازی با درد کمر مواجه شد و در جریان بازی یک وقفه ایجاد شد. معروف پس از بازگشت به بازی، ۲ پاس سرعتی فوق العاده برای موسوی ارسال کرد. موسوی و عبادی پور هم مطمئن‌ترین بازیکنان ایران بودند. در کنار کار جمعی و زحمت تک تک بازیکنان و کادرفنی، این پیروزی را حاصل بازی خوب این ۳ بازیکن می‌دانم.

حمیدی در پاسخ به این پرسش که در المپیک، انتظار کسب چه نتایجی معقول است و در فرصت باقی مانده تا المپیک باید چه اقداماتی انجام دهیم گفت: داورزنی در دوره قبلی ریاستش، وعده ایستادن روی سکوی المپیک را داده بود، اما فراموش نکنیم که در المپیک به احتمال زیاد باید با تیم‌های ژاپن، چین، ایتالیا، لهستان، ونزوئلا و کانادا رقابت کنیم و اصلا نمی‌توانیم تیم‌هایی مانند لهستان و ایتالیا را دست کم بگیریم؛ بنابراین پیش از آن که به فکر رفتن روی سکوی المپیک باشیم، باید برای کسب نتایجی آبرومند در المپیک تلاش کنیم.

 

او افزود: به اعتقاد من بهترین راه این است تا المپیک به بازیکنان اصلی فشار نیاوریم، زیرا آن‌ها تا دی ماه درگیر بازی در لیگ‌های اروپایی و داخلی هستند. پس از المپیک، باید در رقابت‌های بین المللی دست به جوانگرایی بزنیم. البته در این زمینه محدودیت‌هایی داریم و ۶، ۷ بازیکن باید از دوره قبلی لیگ ملت ها در ترکیب باشند. اگر امروز با بازیکنان جوان‌تر برابر چین بازی می‌کردیم، باز هم با نتیجه ۰-۳ یا ۱-۳ این تیم را شکست می‌دادیم؛ بنابراین نباید دوباره به نفرات اصلی تیم که بازیکنان شجاع و توانمندی هم هستند، فشار بیاوریم، زیرا از آن‌ها سن و سالی گذشته و باید از بازیکنان جوان هم استفاده کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار