پاسور ایرانی قید حضور در لیگ چین را می‌زند؟
لغو لیگ والیبال چین به دلیل شیوع ویروس کورونا به جدیدترین دردسر برای کاپیتان تیم ملی ایران تبدیل شده است.
کد خبر: ۸۲۰۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱ 05 February 2020

به گزارش تابناک سمنان: سعید معروف که فصل گذشته را در سری‌آ ایتالیا و ترکیب تیم سیه‌نا سپری کرد، سال خوبی را در ترکیب تیم ملی والیبال ایران پشت سر گذاشت و این بار با پیشنهاد قابل توجهی از لیگ چین مواجه شد. با اینکه چند تیم داخلی به دنبال جذب کاپیتان تیم ملی بودند، این پاسور خوش‌فکر تصمیم گرفت چالش جدیدی را تجربه کند و قراردادش را با تیم بایک موتور چین امضا کرد.


بعد از پایان فصل بازی‌های ملی در سال ۲۰۱۹ که جام جهانی ژاپن در اواسط مهرماه، آخرین تورنمنت به حساب می‌آمد، همه بازیکنان راهی تیم‌های باشگاهی خود شدند؛ چه آنهایی که در لیگ ایران بازی می‌کردند و چه آن‌هایی که لژیونر هستند.  در این میان فقط سعید معروف بود که به دلیل شروع دیرهنگام لیگ والیبال چین تا برگزاری دوباره اردوی تیم ملی برای حضور در انتخابی المپیک در روزهای ابتدایی سال ۲۰۲۰ میلادی برنامه مشخصی نداشت. 


کاپیتان تیم ملی بعد از مدتی استراحت راهی کشور چین شد تا در تمرینات بایک موتور شرکت کند، اما مسئولان فدراسیون والیبال چین تصمیم گرفته بودند به دلیل تقویت تیم ملی این کشور قبل از انتخابی المپیک، شروع لیگ خود را به بعد از این بازی ها موکول کنند. 


معروف بعد از چند روز به تهران برگشت و به عنوان اولین لژیونر به تمرینات تیم کولاکوویچ اضافه شد. این بار کاپیتان تیم ملی ایران همراه با سایر ملی پوشان برای گرفتن سهمیه المپیک راهی چین شد؛ سفری که پایان خوشی برای ایرانی‌ها داشت. 


چینی‌ها که در کسب سهمیه المپیک ناکام بودند، با خیالی راحت قصد داشتند از اواسط بهمن لیگ والیبال خود را با حضور بازیکنان مطرح خارجی همچون سعید معروف آغاز کنند. در همین راستا معروف بعد از انتخابی المپیک در چین ماند و در تمرینات بایک موتور با شماره ۷ رویت شد. 

 

 

 


چند روز گذشت تا خبر شیوع ویروس کورونا روی خروجی تمام رسانه‌های جهان رفت و نگرانی اهالی والیبال برای حفظ سلامتی مغز متفکر والیبال ایران در این کشور بیشتر و بیشتر شد. با اینکه حامد حدادی، لژیونر ایرانی در بسکتبال چین چند هفته قبل به تهران بازگشت، اما خبری از برگشتن معروف نبود. تصور این بود که لیگ والیبال چین به موقع آغاز خواهد شد، اما حالا خبر رسیده که این مسابقات هم به دلیل شیوع ویروس کورونا فعلا لغو شده تا تصمیمات بعدی اتخاذ شود.


حالا به نظر می‌رسد ۲ راه پیش روی سعید معروف است. او می‌تواند برای فرار از این ویروس مرگبار قراردادش را با بایک موتور فسخ کند و راهی ایران شود یا اینکه منتظر اعلام بعدی برای شروع لیگ والیبال چین بماند. 


به نظر می‌رسد پاسور باتجربه ایران در سال المپیک با بدشانسی بزرگی مواجه شده و اتفاقاتی دست به دست هم داده که نزدیک به ۱۰ ماه است او در هیچ بازی باشگاهی به میدان نرفته است. 


بدون شک اگر معروف بخواهد قراردادش را با تیم چینی فسخ کند، با توجه به اینکه حتی یک بازی هم برای این تیم انجام داده، دستمزدی دریافت نخواهد کرد، اما از سوی دیگر ماندن در چین هم ریسک بزرگی به خاطر شیوع ویروس کورونا در دل خود جای داده و هم ممکن است از نظر فنی بیشتر از این به این بازیکن ایرانی لطمه بزند.


اگر معروف به ایران بازگردد، قطعا تیم های زیادی در لیگ برتر خواهان عقد قرارداد با او هستند. با این شرایط باید دید تصمیم نهایی کاپیتان تیم ملی در فاصله کوتاه باقی مانده تا المپیک چیست؟ آیا او برای حفظ آمادگی خود و فرار از ویروس کورونا قید قرارداد قابل توجه خود با بایک موتور را می‌زند؟

منبع: ورزش سه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار