مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: بیشترین مشکلات ما با معدن‌کاران در زمینه افزایش سطوح اکتشاف است که در صورت نیاز به گمانه‌زنی جدید باید از ما استعلام مجدد گرفته شود.
کد خبر: ۸۸۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹ 04 September 2015
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: بیشترین مشکلات ما با معدن‌کاران در زمینه افزایش سطوح اکتشاف است که در صورت نیاز به گمانه‌زنی جدید باید از ما استعلام مجدد گرفته شود.

به گزارش فارس؛ محمدرضا همتی با حضور فعالان بخش معدن استان در اتاق بازرگانی همدان اظهار کرد: بنا داریم با تعامل و همفکری مشکلات موجود در بخش معدن به زودی برطرف شود اما این موضوع نیازمند تشکیل جلسات تخصصی است.

وی افزود: در آیین‌نامه‌های اجرایی برای ما وظایف نظارتی زیادی تعیین شده که بر اساس قانون باید اقدام کنیم و در بخش حاکمیت موظف به اجرای آن هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه هیچ گاه قرار نیست به لحاظ مسئولیتی که داریم از قانون عبور کنیم و قانون را نادیده بگیریم خاطرنشان کرد: بر اساس مقرراتی که توسط مرکز ابلاغ شده طرح زون‌بندی جدید بر حسب 20 آیتم موجود و با استفاده از کارشناسان مجرب تهیه شده است.

این مسئول ادامه داد: مناطقی که با رنگ قرمز مشخص شده 11 درصد و مابقی با رنگ خاکستری مرزبندی شده‌اند که محدود فعالیت معدن‌کاران را مشخص کرده است.

همتی با اشاره به اینکه این اداره در مقایسه با سایر استان‌ها تعامل خوبی با بخش معدن داشته است، تصریح کرد: از حدود یک‌هزار و 600 استعلامی که برای بهره‌برداری از معادن ارائه شده به یک سوم آن یعنی 620 جواب مثبت داده شده است.

وی یادآور شد: اگر گزارشات به صورت دقیق به ما ارائه شود و بهره‌برداری معدنی در نقاط قرمز هم باعث رشد اقتصادی استان شود با مرکز ارتباط می‌گیریم تا مجوزهای لازم صادر شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدانبا اشاره به اینکه به دلایل مختلف سطح بیابان‌های استان همدان رو به افزایش است اضافه کرد: طی 20 سال گذشته بیابان‌های استان در حدود 12 برابر رشد داشته که این وضعیت نگران‌کننده است.

این مسئول گفت: بیشترین مشکلات ما با معدن‌کاران در زمینه افزایش سطوح اکتشاف است که در صورت نیاز به گمانه‌زنی جدید باید از ما استعلام مجدد گرفته شود.

همتی افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت محدوده معدنی را مشخص می‌کند اما در صورت نیاز منابع طبیعی باید مجوز لازم را برای افزایش سطح مورد نیاز اکتشاف صادر کند.

وی بیان کرد: با وجود محدودیت‌های قانونی که در این اداره وجود دارد، اما برای رفع موانع و مشکلات بخش خصوصی و فعالان معدنی هر کاری که بتوانیم انجام خواهیم داد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار