کد خبر: ۱۱۵۴۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۲ 18 February 2024

جریانات سال گذشته کشور و نقش آفرینی زنان در آن، درخواست برحق بانوان جامعه برای پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی را پررنگ کرد و کمپین‌های مختلفی دراین زمینه تشکیل و فعال شد.

ثبت نام داوطلبان مجلس دوازدهم همه نگاهها را به این سمت معطوف کرد خصوصا اینکه رهبری انقلاب هم بر این نقش آفرینی تاکید داشتند.

اما آنچه از مرور لیست های بلندبالای ثبت نامی ها مشاهده می شود، حضور کمرنگ و ناامید کننده بانوان ملایری در این عرصه حساس ، اثرگذار و سرنوشت ساز یعنی نهاد قانونگذاری کشور است.

از بین ۷۰ داوطلب تایید صلاحیت شده تنها نام ۷ نفر از بانوان ملایری یا ساکن در ملایر دیده می شود.

با انتشار لیست های جریانات و احزاب سیاسی ( که البته به هویت، فعالیت و نقش آفرینی آنها در انتخابات و معرفی داوطلب مورد حمایت، ایرادات جدی وارد است و بایستی در جای دیگری به آن پرداخت) این ناامیدی و سرخوردگی آشکارتر شد.

انتظار بود جریانات سیاسی شهرستان نیمه دوم جامعه یعنی بانوان را در فهرست بررسی ها و اعلام حمایت های خود قرار می دادند و سفارش مقام رهبری در خصوص گرم کردن تنور انتخابات را اجرایی می کردند.

سوابق و برنامه های این جریانات نشان می دهد که هنوز نگاه مردسالارانه بر آنها حاکم است و بانوان همچنان فراموش شدگان عرصه سیاسی کشور هستند.

اگر جامعه ای بالنده و سازنده و در مسیر پیشرفت می خواهیم بایستی در سهیم کردن بانوان در مناصب اجرایی و تقنینی کشور همتی دوچندان داشته باشیم که امروز حتما از فردا بهتر است و این امر کم هزینه و پرمنفعت به منافع ملی کمک قابل توجهی خواهد کرد.

آنچه مهم است اینکه سکوت زنان دائمی نیست.

امین الله علیمرادی /فعال رسانه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار