مدیر آموزش و پرورش ملایر با بیان اینکه تنها در شهر اسلام‌آباد آقگل سه کلاس درس دوره متوسطه اول دخترانه در کانکس داریم، گفت: با توجه به ساخت مدرسه از سوی بنیاد برکت احتمالا در سال تحصیلی جدید این کانکس‌ها نیز برداشته می‌شود و هیچ مدرسه کانکسی در ملایر نخواهیم داشت.
کد خبر: ۵۹۹۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ 03 May 2018
مدیر آموزش و پرورش ملایر با بیان اینکه تنها در شهر اسلام‌آباد آقگل سه کلاس درس دوره متوسطه اول دخترانه در کانکس داریم، گفت: با توجه به ساخت مدرسه از سوی بنیاد برکت احتمالا در سال تحصیلی جدید این کانکس‌ها نیز برداشته می‌شود و هیچ مدرسه کانکسی در ملایر نخواهیم داشت.

به گزارش فارس، هادی سلگی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک گرامیداشت هفته مقام معلم و تقارن با نیمه شعبان اظهار کرد: تقارن هفته معلم با میلاد امام عصر (ع) برای همه معلمان یک افتخار بزرگ و ارزشمند است.

وی با اشاره به جایگاه و مقام معلم در سطح جامعه گفت: سطح فرهنگ باید به جایی برسد که دیگران ارزش و جایگاه معلم را بدانند و منتظر نباشند تنها اداره آموزش و پرورش جایگاه آن‌ها را قدر بداند.

 مدیر آموزش و پرورش ملایر از اجرای ۲۳ برنامه محوری در هفته معلم ظخبر داد و افزود: نواختن زنگ سپاس در مدارس، دیدار با امام جمعه، دیدار با مسوولان ملایر، سرکشی از مدارس، تجلیل از فرهنگیان بازنشسته، تجلیل از معلمان موفق و... از جمله این برنامه‌هاست.

وی سرکشی از معلمان بیمار در بستری، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی هنری و ورزشی، برگزاری یادواره شهدای فرهنگی، حضور معلمان در نماز جمعه، ارائه خدمات رایگان به فرهنگیان در همه بخش‌ها به جز بخش دندانپزشکی در درمانگاه فرهنگیان از ۱۵ اردیبهشت ماه به مدت پنج روز را از دیگر برنامه‌های هفته معلم در ملایر برشمرد.

سلگی با اشاره به برنامه‌های راهبردی و عملیاتی آموزش و پرورش ملایر در راستای خدمات‌دهی مطلوب‌تر و با کیفیت به فرهنگیان و دانش‌آموزان تصریح کرد: با توجه به افزوده شدن پایه ششم طی سال‌های گذشته به پایه‌های تحصیلی بعد از این تغییرات بعد از پایه ششم کمیته‌ای تشکیل شد که مشکلات را بررسی می‌کند.

 وی افزود: با توجه به این امر همه ساله در ایام تابستان دوره‌های ضمن خدمت برای فرهنگیان برگزار می‌شود که ملایر محوریت جنوب استان برای شهر‌های ملایر نهاوند و تویسرکان را برای برگزاری این دوره‌ها بر عهده دارد.

مدیر آموزش و پرورش ملایر گفت: فرهنگیان به ویژه فرهنگیان ملایر از این دوره‌ها استقبال کرده و با شرکت در این دوره‌ها مشکلی برای تدریس در پایه تحصیلی را نخواهند داشت.

وی با اشاره به استقرار پایه ۱۲ از سال تحصیلی آینده در مدارس گفت: امسال نیز با توجه به استقرار پایه ۱۲ پیش‌بینی شده بتوانیم توازن نیروی انسانی را ایجاد کرده و دبیران ما در هر رشته‌ای که خود فارغ‌التحصیل شده‌اند در آن رشته تدریس کنند.

سلگی با اشاره به اینکه ساماندهی نیروی انسانی در دوره ابتدایی و سایر دوره‌ها را برنامه ریزی خواهیم کرد، گفت: با توجه به ساماندهی دبیران دوره متوسطه برای همین دوره‌ها و با توجه به اینکه سال‌های گذشته تعدادی از این نیرو‌ها با توجه به کمبود نیرو در دوره ابتدایی مشغول تدریس بودند امسال با مشکل کمبود نیرو در دوره ابتدایی مواجه می‌شویم.

وی افزود: این کمبود قرار است از طریق آزمون جدید آموزش و پرورش، حق‌التدریسی‌ها و فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، جذب شده و کمبودی در این زمینه نداشته باشیم.

مدیر آموزش و پرورش ملایر در ادامه با اشاره به اینکه مدارس عادی در زمان ثبت نام دانش‌آموزان طبق قانون حق دریافت هیچ وجهی را ندارند گفت: این مصوبه به مدارس اعلام شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه تنها در شهر اسلام‌آباد آقگل سه کلاس درس دوره متوسطه اول دخترانه در کانکس داریم تصریح کرد: با توجه به ساخت مدرسه از سوی بنیاد برکت احتمالا در سال تحصیلی جدید این کانکس‌ها نیز برداشته می‌شود و هیچ مدرسه کانکسی در ملایر نخواهیم داشت.

سلگی در ادامه با اشاره به سرانه مدارس گفت: سرانه مدارس از استان به حساب خود مدارس واریز می‌شود و اولویت با مدارس عادی است.

وی در ادامه با اشاره به اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش افزود: تحقق اهداف تعریف شده با توجه به سند تحول بنیادین در گرو همکاری سایر دستگاه‌ها با آموزش و پرورش است که امیدواریم دستگاه‌های متولی به ویژه دستگاه‌های فرهنگی همکاری لازم را با آموزش و پرورش داشته باشند.

مدیر آموزش و پرورش ملایر با اشاره به اینکه یکی از مشکلات امروز در آموزش و پرورش کاهش مطالعه دانش‌آموزان است، گفت: با توجه به گسترش فضای مجازی و استفاده از این فضا برای تحقیق و مطالعه امروز شاهد کم شدن حضور مردم در کتابخانه‌ها هستیم.

وی از برگزاری همایش خیران مدرسه‌ساز ملایر بعد از ماه رمضان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه شهرستان ملایر از نظر وجود خیران در بخش‌های مختلف به ویژه مدرسه‌سازی سرآمد است امروز یکی از مهمترین نیاز‌ها بعد از ساخت مدارس تجهیز مدارس است.

سلگی اظهار کرد: در این راستا نیازمند این هستیم که خیران در تجهیز مدارس کمک‌های بیشتری به آموزش و پرورش داشته و مدارس ما از نظر تجهیزات به روز باشند

*فعالیت دو مدرسه در مسکن مهر

وی با اشاره به فعالیت دو مدرسه در مسکن مهر گفت: یک مدرسه خیرساز متوسطه دخترانه نیز در حال حاضر در میدان سرو در حال ساخت است که امیدواریم تا مهرماه امسال تکمیل و در اختیار دانش‌آموزان این منطقه قرار گیرد.

مدیر آموزش و پرورش ملایر یکی از مهمترین برنامه‌های آموزش و پرورش را هدایت تحصیلی دانش‌آموزان دانست و افزود: در این راستا با توجه به استعداد و علاقه دانش‌آموز و ارزیابی و نظرسنجی از دانش‌آموزان تصمیم می‌‎گیریم که دانش‌آموزان را به سمت آینده موفق هدایت کنیم.

وی ضمن گلایه از تصمیم‌گیری برخی والدین در خصوص هدایت تحصیلی دانش‌آموزان و همکاری نکردن با آموزش و پرورش گفت: برخی والدین اصرار دارند فرزندشان در رشته‌ای تحصیل کند که خود او بدون علاقه وارد آن می‌شود در حالی که باید این را قبول کنند که فرزندشان در چه رشته‌های استعداد و علاقه دارد.

سلگی با بیان اینکه برنامه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به صورت کاملا کارشناسانه و با در نظر گرفتن همه معیار‌ها انجام می‌شود از والدین خواست در این زمینه به فرزندشان کمک کنند و رسانه‌ها نیز در این زمینه اطلاع‌رسانی بیشتری در همکاری با آموزش و پرروش داشته باشند.

وی اضافه کرد: امسال ۳ هزار دانش‌آموز در ملایر از پایه نهم به پایه دهم می‌روند و باید هدایت تحصیلی این دانش‌اموزان را کارشناسانه انجام دهیم تا در آینده با مشکل مواجه نشود.

مدیر آموزش و پرورش ملایر در ادامه با توجه به فعالیت درمانگاه فرهنگیان، فروشگاه فرهنگیان و خانه معلم در ملایر گفت: این مراکز با هدف ارائه خدمات مطلوب در راستای رفاه حال فرهنگیان فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه هیچ درآمدی از این مراکز عاید آموزش و پروش نمی‌شود گفت: درآمد‌ها به خزانه واریز می‌شود. 

سلگی تصریح کرد: عضوگیری برای فروشگاه فرهنگیان از خود فرهنگیان بوده، اما نظارت آن با فروشگا‌های تعاونی کشور است.

وی با اشاره به اینکه طبق رویکرد و مصوبه اداره کل از اول فروردین ماه امسال آموزش و پرورش ملایر هیچ قراردای را به هیچ فروشگاهی در شهرستان ندارد گفت: اگر هم فروشگاهی قراردادی دارد باید حتما قید کند که قرارداد با فروشگاه فرهنگیان است.

مدیر آموزش و پرورش ملایر ضمن تقدیر از همکاری خوب رسانه‌های ملایر با آموزش و پرورش بر تعامل و همکاری بیشتر و دوسویه تاکید کرد و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها نیز باید در صحت و سقم خبر دقت لازم و کافی را داشته تا این تعامل و همکاری بهتر حفظ شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار