معاون سوادآموزی آموزش‌ و‌ پرورش همدان از برگزاری همایش «به سوی استانی عاری از بی‌سوادی» در همدان اواخر مرداد خبر داد.
کد خبر: ۵۵۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶ 01 July 2015
معاون سوادآموزی آموزش‌ و‌ پرورش استان همدان گفت: همایش «به سوی استانی عاری از بی‌سوادی» اواخر مرداد ماه امسال با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در همدان برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم ، عباس احمدی‌مقیم در شورای آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به ضرورت شتاب‌بخشی به ریشه کنی بی‌سوادی اظهار داشت: طرح ثبت اطلاعات اسمی دانش‌آموزان در دستور کار قرار گرفته است در این راستا اطلاعات 370 هزار نفر از دانش‌آموزان دختر پایه پنجم ابتدائی از سال 53 تا 78 در سامانه سوادآموزی ثبت شده است.

وی افزود: امسال نیز اطلاعات اسمی 650 تا 700 هزار نفر از دانش‌اموزان پسر در سامانه سوادآموزی ثبت می‌شود تا مورد پالایش و راستی آزمایی قرار گیرد.

معاون سوادآموزی آموزش‌و‌پرورش استان همدان تصریح کرد: سند ریشه‌کنی بی‎سوادی در استان همدان تا سال 1398 تدوین شده است تا به همین منظور جشن ریشه‌کنی بی‌سوادی همزمان با برنامه تدوین شده برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: با هماهنگی دستگاه‌های دولتی باید محدودیت‌های اجتماعی برای افراد بی‌سواد در گروه‌های سنی 10 تا 49 سال اعمال شود تا اهداف برنامه ریشه کنی بی‌سوادی عملی شود.

احمدی‌مقدم گفت: همایش «به سوی استانی عاری از بی‌سوادی» اواخر مرداد ماه امسال با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سواد‌آموزی سراسر کشور در همدان برگزار می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان نیز با اشاره به تعطیل شدن 289 کلاس درس در مناطق آموزشی استان اظهار داشت: با تعطیلی این مدارس نباید اجازه دهید که هیچ نقطه جغرافیایی در استان بدون کلاس درس باقی بماند.

محمد ابراهیم الهی‌تبار افزود: تعدیل کلاس و بالا بردن راندمان کلاس و نیروی انسانی نباید به بهای از دست رفتن کیفیت آموزشی باشد.

وی با بیان اینکه کاهش اضافه تدریس معلمان برای ایجاد انضباط مالی و پولی در بودجه آموزش و پرورش کار پسندیده‎ای است، گفت: در این شرایط سخت باید دقت عمل در مدیریت امور مورد توجه قرار گیرد و از منابع مالی و انسانی به نحو مطلوب استفاده شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان با اشاره به نارضایتی والدین از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در مدارس بیان کرد: باید از ظرفیت‌های روز پنجشنبه استافده بهینه شود و نباید این روز به کلاس‌های فوق برنامه اختصاص داده شود و در برنامه‌ها باید کیفیت آموزشی مدنظر قرار گیرد.

وی عنوان کرد: نقل و انتقال فرهنگیان همه را درگیر کرده است و باید برای پیشبرد این امر حق و حقوق فرهنگیان و قوانین موجود رعایت شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار