با توجه به بالا بودن آمار اهدا کنندگان خون در همدان بیماران تالاسمی، هموفیلی و دیگر بیماران هیچه نگرانی برای تامین خون ندارند.
کد خبر: ۲۴۶۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹ 16 June 2016
مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان گفت: با توجه به بالا بودن آمار اهدا کنندگان خون در همدان بیماران تالاسمی، هموفیلی و دیگر بیماران هیچه نگرانی برای تامین خون ندارند.

به گزارش ایرنا، دکتر افشین محمدی افزود: آمار اهدای خون در همدان مناسب است بگونه ای که بیش از 50 درصد اهدا کنندگان، مستمر هستند.

وی تاکید کرد: آمار اهدای خون در همدان بگونه ای است که هیچ گونه کمبودی احساس نمی شود چرا که فرهنگ اهدای خون در همدان نهادینه شده است.

وی تاکید کرد: در صورت نیاز بیماران هموفیلی و تالاسمی و دیگر افراد در کمترین زمان فرآورده خونی با بهترین کیفیت و کمیت برای بیماران نیازمند تامین می شود.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان اظهار کرد: یک هزار و 300 واحد خون از ابتدای سال تاکنون از همدان به دو استان سیستان و بلوچستان و خوزستان ارسال شده است.

محمدی اضافه کرد: پنج هزار واحد خون نیز سال گذشته علاوه بر دو استان سیستان و بلوچستان و خوزستان به استان تهران نیز ارسال شد.

وی بیان کرد: گروه خونی o و A مثبت بیشترین فرآورده خونی را تشکیل می دهند و با توجه به اینکه 10 درصد جامعه گروه خونی منفی دارند بیشترین دغدغه سازمان انتقال خون تامین این گروه خونی است
وی افزود: سازمان انتقال خون درصدد است افراد دارای گروههای خونی منفی را شناسایی و حتی اعضای خانواده آنها را نیز به اهدای خون جذب و تشویق کند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان اظهار کرد: افراد واقع در گروه سنی 25 تا 35 سال بیشترین سهم را در اهدای خون دارند همچنین کمتر از پنج درصد بانوان اهدا کنندگان خون را در استان تشکیل می دهند.

دکتر محمدی علت پائین بودن شاخص اهدای خون بانوان را ترس از اهدای خون و باور غلط اینکه آنها دارای کم خون هستند ذکر کرد. 

وی با ذکر اینکه برای تشویق بانوان به اهدای خون کارهای فرهنگی صورت گرفته است افزود: با این وجود تا بانوان احساس نیاز جدی برای اهدای خون نداشته باشند از این موضوع استقبال نمی کنند.

مدیرکل سازمان انتقال خون همدان تاکید کرد: هدف سازمان انتقال خون افزایش شمار اهدا کنندگان خون نیست بلکه منطبق کردن میزان نیاز با میزان مصرف خون است چون هر واحد خون یک میلیون و 200 هزار ریال هزینه دارد بنابراین نباید این سرمایه ملی از بین برود.

محمدی افزایش شمار اهدا کنندگان مستمر را از دیگر اهداف مهم این سازمان ذکر کرد و گفت: 50 درصد از اهدا کنندگان خون در همدان مستمر هستند که طبق برنامه باید امسال به بیش از 55 درصد برسد.

وی گفت: طبق بررسی های صورت گرفته ضریب سلامت خون اهدا کنندگان مستمر بیشتر است و تمامی موارد آلودگی در چند سال گذشته مربوط به افرادی است که برای نوبت اول خون اهدا کردند.

سال گذشته 41 هزار واحد اهدای خون در همدان اهدا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار