استاندار همدان گفت: توجه به محیط زیست از مهمترین اولویت های دولت تدبیر و امید است و این دولت تنها دولتی است که در شعارهای انتخاباتی خود بر حفظ محیط زیست و منابع طبیعی تاکید داشت.
کد خبر: ۱۳۲۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵ 22 November 2015

توجه به محیط زیست ازاولویت های دولت

استاندار همدان گفت: توجه به محیط زیست از مهمترین اولویت های دولت تدبیر و امید است و این دولت تنها دولتی است که در شعارهای انتخاباتی خود بر حفظ محیط زیست و منابع طبیعی تاکید داشت.

به گزارش ایرنا ؛ محمد ناصر نیکبخت درشورای گفت وگوی دولت با بخش خصوصی استان همدان افزود: دکتر روحانی تنها کاندید ریاست جمهوری بود که در تبلیغات انتخاباتی خود با جرات و با اعتقاد کامل در رابطه با محیط زیست صحبت کرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون نیز دولت معتقد است که تولید و اشتغال باید بدون ضربه زدن به منابع طبیعی کشور حاصل شود ادامه داد: تولید و اشتغال مهم است اما به شرط حفظ محیط زیست باید این امر حاصل شود.

وی ادامه داد: اگر در مسیر سیل های اخیر راه بندها و گونه های طبیعی به اندازه کافی وجود داشت این بحران تا این حد نمی توانست آسیب زا باشد.

وی بیان کرد: باید در این حوزه به قوانین عمل کرد اما مسئولان نیز سعی کنند انعطاف لازم را در این بخش به خرج دهند.

وی با اشاره به فعالیت بخش معدن به عنوان یکی از مهمترین راه های توسعه اقتصادی استان افزود: اجازه معدن کاری در مناطق محافظت شده را به کسی نمی دهیم چرا که استان همدان یکی از استان ها کم جنگل در دامنه زاگرس است که باید مراقب بود تا به همین مقدار نیز صدمه ای وارد نشود.

وی بیان کرد: دولت به دنبال کار تعاملی است در این راستا نیز به سازمان ها پیشنهاد می شود که با یکدیگر تعامل داشته باشند اما از قوانین سر پیچی نکنند.

وی با اشاره به پرونده هایی معدن کاران که به مراجع قضایی ارسال شده است ادامه داد: بیشتر این شکایت ها توسط محیط زیست و منابع طبیعی بوده است که در این راستا نیز باید اجرای قوانین را رعایت کرد اما در کنارآن انعطاف لازم را نسبت به معدن کاران دارای مجوز و پروانه دار را به کار برد.

استاندار همدان بیان کرد: در تمام دنیا اول از مزیت های نسبی هر کشور استفاده می شود و وقتی این مزیت ها دیگر پاسخگو نبود به سمت مزیت های اکتسابی پیش می روند.

وی اضافه کرد: هم اکنون 27 ماده معدنی در استان همدان وجود دارد و نزدیک به دو میلیارد تن نیز ذخایر معدنی استان است اما از زمان پیروزی انقلاب تاکنون کار بزرگی در خصوص این معادن انجام نشده است.

وی معادن دولومیت نهاوند و سیلیس ملایر را جزو بزرگترین دارایی های استان بر شمرد و بیان کرد: شرکت شستا آمادگی سرمایه گذاری خود در نهاوند را اعلام کرده است و یک سرمایه گذار عراقی نیز سرمایه گذاری در ملایر را شروع کرده که تاکنون با 35 درصد پیشرفت کاری مواجه بوده است.

وی تصریح کرد: معدن کاران استان به همکاری بخش دولتی و خصوصی نیاز دارند.

وی ادامه داد: استان در حوزه کشاورزی به دلیل مشکلات کم آبی نمی تواند به دنبال افزایش سطح زیر کشت باشد اما می تواند راندمان را افزایش دهد و صنایع کشاورزی را تقویت کند.

نیکبخت بیان کرد: می توانیم روی مواد معدنی موجود در استان بیشتر کار کرده و فرآورده های حاصل از این معادن می تواند زمینه ساز ایجاد اشتغال موثر برای استان باشد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار