فرمانده قرارگاه سازندگی کوثر از انجام 143 پروژه عمرانی در مناطق محروم همدان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳ 20 October 2015
فرمانده قرارگاه سازندگی کوثر از انجام 143 پروژه عمرانی در مناطق محروم همدان خبر داد.

به گزارش فارس، سردار ضیاءالدین حزنی در آیین افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی روستاهای استان همدان با تسلیت شهادت سردار سرلشکر شهید حسین همدانی اظهار کرد: شهید حسین همدانی مصداق واقعی مردم‌دوستی، مردم‌نوازی و مردم‎داری بود.

وی افزود: این موضوع مهم در مراسم تشییع باشکوه پیکر مطهر شهید و حضور چشمگیر اقشار مختلف مردم نمایان‌گر شد.

فرمانده قرارگاه سازندگی کوثر با اشاره به اینکه سردار سرلشکر شهید همدانی محبوبیت بسیاری در بین مردم داشت، بیان کرد: در استان گیلان در یک شب 6 مراسم بزرگداشت و ترحیم برای شهید همدانی برگزار شد.

وی ادامه داد: تعدد برگزاری مراسم در شهرستان‌ها و روستاهای استان گیلان از زمان شهادت این شهید بزرگوار به حدی است که تاکنون سپاه گیلان، استانداری و دفتر نماینده ولی فقیه در استان گیلان نتوانستند مراسمی‌ را در مرکز استان گیلان برگزار کنند که در روزهای آتی مراسم باشکوهی برگزار خواهد شد.

حزنی بر تأکید بر اینکه هدف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قرارگاه‌های سازندگی کوثر و خاتم‌الانبیاء رفع محرومیت است، خاطرنشان کرد: کمک به کاهش فقر و محرومیت‌زدایی، ایجاد رشد اقتصادی، بهبود وضعیت معیشتی، ایجاد شور و شوق و امید در بین مردم از اهداف اصلی قرارگاه سازندگی و سازمان بسیج سازندگی سپاه است.

وی با بیان اینکه 80 درصد از پروژه‌های عمرانی محرومیت‌زدایی زودبازده و عام‌المنفعه است، افزود: 80 درصد از پروژه‌های محرومیت‌زدایی از سوی ساکنان مناطق قابلیت اجرایی شدن دارد و این پروژه‌ها در مناطق محروم و دورافتاده اجرا می‌شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی کوثر ساخت مسجد و حوزه علمیه در نقاط مختلف کشور و مناطق محروم را از اولویت‌ها دانست و گفت: پروژه‌های اجرا شده در بخش محرومیت‌زدایی در روستاها و مناطق محروم 90 درصد عمرانی و 10 درصد غیرعمرانی است.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه سازندگی کوثر حضور خیلی خوبی در استان همدان نداشته است، خاطرنشان کرد: این قرارگاه بسیار علاقمند است تا در اجرای پروژه‌های متعدد محرومیت‌زدایی در استان همدان فعالیت کند.

حزنی با بیان اینکه تعداد 77 پروژه عمرانی در راستای محرومیت‌زدایی در استان همدان از سوی سپاه انصارالحسین (ع) همدان اجرا شده است، تصریح کرد: 12 پروژه نیز از سوی مؤسسات و شرکت‌ها با مجوز قرارگاه سازندگی کوثر به انجام رسید و 55 پروژه نیز از سوی گروه‌های مردمی ‌در مناطق محروم استان اجرایی شد.

وی با اشاره به انجام و تکمیل 143 پروژه عمرانی در مناطق محروم استان همدان یادآور شد: یک پروژه نیز در دست اقدام بوده و برای این تعداد پروژه تاکنون 2 میلیارد و 304 میلیون تومان پرداخت شده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی کوثر درباره پروژه‌های عمرانی محرومیت‌زدایی در استان همدان بیان کرد: در این خصوص تعداد هفت مسجد، 6 مجموعه ورزشی، 23 خانه عالم، دو مدرسه و سه خانه بهداشت ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه 70 هزار مسجد در سراسر کشور وجود دارد، افزود: بناهای نیمی‌ از مساجد در سطح کشور نیاز به بازسازی دارند.

حزنی با تأکید بر ضرورت فعال شدن مساجد در سطح کشور گفت: تهران با توجه به جمعیتی که در خود جای داده است فقیرترین استان از نظر برخورداری از مسجد است.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی با5 هزار و 326 مسجد بیشترین تعداد مسجد در کشور را دارد، خاطرنشان کرد: استان ایلام نیز با 262 مسجد در رده پایین بهره‌مندی قرار دارد.

فرمانده قرارگاه سازندگی کوثر با تأکید بر اینکه مساجد در ایام پیروزی انقلاب اسلامی‌ و سال‌های دفاع مقدس منشأ خدمات بسیار بزرگی به نظام مقدس جمهوری اسلامی‌ ایران بودند، افزود: اگر به ازای هر 500 نفر جمعیت در کشور یک مسجد در نظر گرفته شود، باید 154 هزار مسجد در کشور وجود داشته باشد و در این راستا 84 هزار مسجد نیاز داریم.

وی راه‌اندازی مجمع خیرین مسجدساز استان همدان را از ضروریات دانست و اظهار کرد: حمایت از طرح‌های زکات مورد نظر قرارگاه سازندگی کوثر است و برای انجام پروژه‌های محرومیت‌زدایی در استان آمار و اطلاعات روستاهای محروم و گزارشی از فقر و محرومیت استان همدان به قرارگاه سازندگی کوثر ارسال شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار