رئیس شورای هماهنگی بیمه کرمانشاه:
رئیس شورای هماهنگی بیمه استان کرمانشاه گفت: ضریب نفوذ بیمه در استان کرمانشاه ۱.۶۲ درصد است به نسبت میانگین کشوری که ۱.۸۰ درصد است، ضریب پایینی به حساب می‌آید.
کد خبر: ۱۱۴۰۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰ 29 November 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، سعید حاصلی عصر امروز چهارشنبه (هشتم آذر ماه) نشست خبری اعضای شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان کرمانشاه که در سالن جلسات شورای هماهنگی بیمه برگزار شد، اظهار کرد: تعداد شرکت‌های بیمه ای که در کل کشور وجود دارد ۳۸ شرکت بیمه است که ۲۴ شرکت در تمامی رشته‌ها فعالیت دارند.

وی افزود: زیر مجموعه این ۲۴ شرکت شامل یک شرکت دولتی (بیمه ایران) و ۲۳ شرکت خصوصی است که در استان فعالیت دارند.

رئیس شورای هماهنگی بیمه استان کرمانشاه تصریح کرد: پنج شرکت در مناطق آزاد داریم که سه شرکت مشمول شرکت های تخصصی بیمه عمر هستند و ۶ شرکت اتکایی داریم.

حاصلی تشریح کرد: در کرمانشاه یک صنف شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان کرمانشاه وجود دارد که زیرمجموعه سندیکای بیمه‌گران ایران است.

وی خاطرنشان کرد: در هر استانی یک شورا وجود دارد که متشکل از مدیران بیمه همان استان است و این شورا یک هیئت رئیسه دارد که به انتخاب مدیران شرکت ها به مدت ۲ سال انتخاب می‌شود.

حاصلی ادامه داد: روز ۱۳ آذر ماه به عنوان روز بیمه در تقویم ملی ثبت شده است، امسال مدیرکل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی روز بیمه را تبدیل به هفته بیمه کرده یعنی از هفتم آذر ماه تا ۱۳ آذر ماه ادامه خواهد داشت و هدف از این کار توسعه فرهنگ بیمه است.

وی تشریح کرد: ضریب نفوذ بیمه در استان کرمانشاه ۱.۶۲ درصد است به نسبت میانگین کشوری که ۱.۸۰ درصد است، ضریب پایینی به حساب می‌آید و این یک شاخص خیلی مهم است که ضریب نفود بیمه نشان دهنده توسعه یافتگی آن جامعه است.

رئیس شورای هماهنگی بیمه‌ای استان کرمانشاه ادامه داد: یکی از اهداف شورای هماهنگی استان ها کمک به افزایش نفوذ بیمه در جامعه است که مهمترین شاخص محسوب می‌شود.

وی اذعان کرد: یک شاخص مهم دیگر وجود دارد که به عنوان حق بیمه سرانه است یعنی میزان پولی که هر فرد از یک جامعه صرف هزینه بیمه در یک سال می‌کند.

 


«تورم» بزرگترین ضربه را به صنعت بیمه وارد کرد

 


حاصلی عنوان کرد: مهمترین ضربه‌ای که به صنعت بیمه در سال های اخیر وارد شده است بحث تورم است.

وی گفت: طبق آخرین آمار جمعیت کشور ۸۵ میلیون نفر است که رتبه جهانی اقتصاد ما در سال گذشته، ۴۵ است و حق بیمه تولیدی کل کشور در سال گذشته، ۱۷۶ هزار میلیار تومان بوده است.

حاصلی بیان کرد: سهم استان کرمانشاه از بیمه تولیدی ۲ هزار و ۵۰۰ میلیار تومان بوده که برابر با ۱.۴۴ درصد است.

وی ادامه داد: رتبه جهانی صنعت بیمه کشور ۴۷ است و سهم حق بیمه‌های زندگی ۱۴ درصد، سهم حق بیمه سرانه برای کشور ۲ میلیون و ٧٠ هزار است.

رئیس شورای هماهنگی بیمه استان کرمانشاه عنوان کرد: ضریب نفوذ بیمه در کشور ۱.۸۲ درصد است و میانگین جهانی نفوذ بیمه ۶.۶ است و سهم ایران از حق بیمه در منطقه ۷.۲ درصد و نرخ رشد حق بیمه در منطقه ۱۳ درصد و حق بیمه سرانه که در کشور ایران ۷۰ دلار بوده در منطقه ۱۳۷ دلار است و ضریب نفوذ در منطقه ۱.۶ درصد است.

وی بیان کرد: سهم ایران از حق بیمه تولیدی جهان ٠.٩ درصد است و میانگین ضریب نفوذ بیمه در دنیا ۶.۸ درصد است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بیمه سرانه در جهان شامل، ایران ٧٠ دلار، کویت ۳۹۸ دلار، قطر ۶۱۴ دلار، بحرین ۵۲۵ دلار، امارات ۱۴۰۰ دلار، عمان ۲۷۰ دلار، پاکستان ۱۲ دلار و قبرس ۱۱۹۷ دلار است.

حاصلی ابراز کرد: حق بیمه سرانه کشورهای پیشرفته شامل آمریکا هشت هزار و ٨٨۵ دلار، ژاپن ٢ هزار و ۶٩٠ دلار، انگلستان چهار هزار و ٧٨١ دلار و کره جنوبی سه هزار و ۵۴١ دلار است.

وی اضافه کرد: ضریب نفود بیمه جهانی ۶.۸ درصد، میانگین کشور ما ۱.۸۲ درصد و ضریب نفوذ بیمه استان کرمانشاه ۱.۶۲ درصد است.

این مقام مسئول ادامه داد: دولت در آینده برای صندوق های بازنشستگی می‌خواهد این بیمه ها را به بخش های خصوصی منتقل کند.

حاصلی گفت: تعداد شعب شرکت‌های بیمه در کشور هزار و ۴١٣ شرکت است و مجموع نمایندگی‌های حقوقی و تخصصی صنعت بیمه یکصد هزار و ۳۵۵ نفر هستند.

وی تصریح کرد: نمایندگی ها شامل نمایندگی های عمومی یعنی هستند که در همه رشته ها فعالیت می‌کنند و نمایندگی‌های تخصصی فقط در یک رشته فعالیت دارند.

وی اذعان کرد: نمایندگی های ژورنال ۴۹ هزار و ۸۸۹ نفر هستند و نمایندگی های تخصصی ۵۷ هزار و ۴۶۶ نفر هستند و هزار و ۲۴۴ کارگزار و ٢ هزار و ۵۵٧ نفر ارزیاب، کارکنان شرکت بیمه ۲۰ هزار و ۸۵۴ نفر هستند. 

 

١٠۴ درصد ضریب خسارت بیمه‌ای درمان در سال گذشته

 


حاصلی بیان کرد: محاسبه ضریب خسارت در سال گذشته شامل آتش سوزی ۳۹ درصد، حوادث ۳۰ درصد، درمان ۱۰۴ درصد، مصدومیت ۵۹ درصد، عمر ۴۵ درصد و شخص ثالث ۹۰ درصد است و ۲ رشته که بسیار زیان‌ده هستند درمان و شخص ثالث است.

وی ادامه داد: بسیاری از حق بیمه‌های تولیدی استان کرمانشاه از استان خارج می‌شوند و این مسئله باعث وارد شدن خسارت‌های بیشتری به جامعه می‌شود که به صورت جدی پیگیر این مسئله هستیم تا این حق بیمه‌ها از استان خارج نشود.

حاصلی تشریح کرد: استفاده از بیمه و فرهنگ بیمه‌ای در کشور خصوصا در استان کرمانشاه بسیار پایین است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار