معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از آغاز طرح واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق پرخطر استان کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۳۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹ 23 April 2024

ابراهیم شکیبا در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال جهت کلیه کودکان زیر ۵ سال (کلیه متولدین ۱۳۹۸/۰۲/۰۲ به بعد) در مناطق و کانون‌های پرخطر سطح استان کرمانشاه همزمان با سایر دانشگاه‌های مناطق غیر گرمسیری کشوردر ۲ نوبت اجرا می‌شود.

وی افزود: برای حفظ این دستاورد بزرگ (ریشه کنی فلج اطفال در کشور) و به حداقل رساندن خطر ورود و چرخش ویروس پولیو عملیات سالانه ایمن سازی تکمیلی در ۲ نوبت به صورت فعال و خانه به خانه انجام می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: نوبت اول طرح تکمیلی فلج اطفال از تاریخ ۲ اردیبهشت ماه لغایت چهارم اردیبهشت ماه سال جاری برای تعداد ۶۱۱ کودک زیر پنج سال در سطح استان آغاز می‌شود و مرحله دوم از ۳۰ اردیبهشت ماه آغاز و تا یکم خرداد ماه سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: نحوه اجرای طرح در سطح استان به این صورت است که در این مناطق با خوراندن قطره خوراکی فلج اطفال به صورت خانه به خانه توسط تیم‌های عملیاتی انجام می‌شود و اجرای آن در مناطق شهری و روستایی به صورت خانه به خانه اجرا خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار