رئیس ستاد انتخابات کرمانشاه خبر داد؛
رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت تبلیغات دور دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ۱۳ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۴۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۹ 28 April 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، علی شعبانی عصر امروز یکشنبه (نهم اردیبهشت ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات شهدای مرز استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی بیست و یکم اردیبهشت ماه برای ۲ کرسی بین چهار کاندیدا برگزار می‌شود.

وی افزود: در دور اول از ۶ حوزه انتخابیه پنج حوزه تعیین تکلیف شد و در حوزه انتخابیه کرمانشاه محمد رشیدی به عنوان منتخب مردم به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه تصریح کرد: برای ۲ کرسی باقیمانده چهار نفر به دور دوم راه یافتند و در این دور رقابت می‌کنند.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم شرایط دور اول را حفظ کنیم تعداد صندوق‌ها که ۶۴۵ شعبه اخذ رای بود تغییر نیافته و با اینکه می‌توانستیم ۳۰ درصد از آن را بر اساس قانون کسر کنیم فضا را حفظ کردیم.

شعبانی اضافه کرد: بنابراین ۶۴۵ شعبه اخذ رای برای دور دوم باقی است که ۵۴۵ شعبه شهری و یکصد شعبه روستایی است؛ همچنین فرایند انتخابات در دور دوم به صورت کاملاً الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی تشریح کرد: در دور دوم بخش اخذ رای نیز الکترونیکی برگزار می‌شود، فردی که در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه رأی نداده باشد می‌تواند در این دوره از انتخابات شرکت کند.

شعبانی گفت: تبلیغات انتخاباتی از ساعت صفر سیزدهم اردیبهشت ماه لغایت هشت صبح بیستم اردیبهشت ماه برای داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی ادامه دارد و مجاز است.

وی ابراز کرد: شبکه‌های انتخابی برای تبلیغات کاندیداها در استان در دور دوم وجود ندارد، اما هر کاندیدا به مدت ۳۰ دقیقه می‌تواند در شبکه زاگرس برنامه‌های خود را ارائه کرده و همچنین سه دور مذاکره و مناظره ضبط شده و در بازه زمانی مقرر پخش خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه بیان کرد: محدودیت‌های انتخاباتی دور اول همچنان برقرار است، اما تغییراتی را در حوزه اجرایی خواهیم داشت؛ تمامی بخشداری‌ها نماینده تام الاختیار استاندار را در اجرای انتخابات خواهند داشت.

وی عنوان کرد: فرادی که قصد حضور در فرایند انتخابات را دارند می‌توانند با یکی از پنج مدرک هویتی شامل شناسنامه، گواهینامه، کارت پایان خدمت، گذرنامه و کارت ملی در فرایند انتخابات حضور یابند.

شعبانی خاطرنشان کرد: بیش از ۹۲ درصد افرادی که در دور اول انتخابات مشارکت کرده بودند با کارت ملی حضور یافتند، چهار کد ۱۱، ۲۲، ۳۳ و ۴۴ به ترتیب برای چهار نماینده جهانبخش امینی، ابراهیم رحیمی زنگنه، فضل‌الله رنجبر و عبدالرضا مصری در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در ادامه گفت: تصویر داوطلبان در لحظه برای افراد مشارکت کننده قابل مشاهده بوده و افراد با کمترین سطح سواد نیز می‌توانند بدین وسیله در انتخابات حضور یابند، همچنین دکمه رأی سفید نیز برای فردی که بخواهد رای سفید بدهد وجود دارد.

وی ادامه داد: هر کاندیدا در حوزه انتخابیه کرمانشاه می‌تواند ۲۰۰ نفر را به عنوان نماینده خود پای صندوق‌های رای داشته باشد که مجموعاً ۸۰۰ نفر به عنوان نمایندگان کاندیداها در شعب اخذ رای حضور خواهند داشت.

شعبانی تشریح کرد: در دستگاه‌های تمام الکترونیکی حافظه بدون دخالت افراد پس از پایان فرایند رای گیری تعداد آراء هر فرد را محاسبه و صورت‌جلسه می‌کند و امکان هک شدن آن به هیچ عنوان وجود ندارد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در پایان گفت: در صورت بروز مشکل در هر یک از شعب اخذ رای و ارائه گزارش آن توسط افراد ناظر در شعب، تعرفه اخذ رای به صورت دستی به شعبه ارسال می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار