معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مطرح کرد؛
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در نیمه نخست سال جاری ١٣ میلیارد و ۳۷۳ میلیون و ۴۴۲ هزار تومان وام به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پرداخت شده است.
کد خبر: ۱۱۲۹۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸ 02 October 2023

رحمت‌الله جلیلیان

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمدرضا غلامی ظهر امروز (۱۰ مهر ماه) در نشست با اصحاب رسانه که در سالن جلسات مجتمع خوابگاهی بوستان برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه دانشجویی و فرهنگی یک سری رسالت‌ها به عهده ما گذاشته شده در حوزه دانشجویی تأمین زیرساخت‌ها و رفاهیات دانشجو به عهده معاونت فرهنگی دانشجویی است.

وی افزود: در حوزه فرهنگی نیز بحث امورات فرهنگی و فوق برنامه ها، بحث‌های سیاسی به امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی سپرده شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: در چند سال اخیر مخصوصاً در سه سال گذشته سعی کردیم شورای فرهنگی در تمام مراکز بیمارستانی، مراکز بهداشتی و شبکه‌های بهداشتی و درمانی در شهرستان‌ها ایجاد کنیم.

غلامی عنوان کرد: به دنبال یک شبکه فرهنگی بودیم که از طریق این شبکه فرهنگی برنامه‌هایی را که به عنوان برنامه عملیاتی برای ما تعیین شده در تمام مراکز به خصوص در شهرستان‌ها اجرا کنیم.

وی تاکید کرد: این شبکه‌های فرهنگی که ایجاد شد مجموعه‌ای از نمایندگی مقام معظم رهبری، رئیس شورا، روابط عمومی در تمام مراکز، مسئول بسیج دانشجویی و مسئول حراست بوده است.

این مقام مسئول ابراز کرد: دانشگاه علوم پزشکی یک قسمت دانشگاهی دارد و یک قسمت خدماتی که هر ۲ قسمت دارای اهمیت زیادی است و مدیریت آن‌ها دشوار است.



تحصیل ۶ هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه



غلامی بیان کرد: در حال حاضر ۱۸ هزار نفر کارمند، بالغ بر ۵۵۰ نفر عضو هیئت علمی و بالغ بر ۶ هزار دانشجو داریم و تأمین بحث‌های فرهنگی با حوزه فرهنگی دانشجویی است که کار دشواری است.

وی گفت: بالای ۹۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه جذب وزارت بهداشت می‌شوند و دانشجویان امروز همکاران ما در آینده هستند.

غلامی افزود: یکسری خوابگاه‌ داریم که سال‌ ساخت آن‌ها متفاوت است و قدیمی‌ترین خوابگاه، خوابگاه‌های طالقانی است که سال احداث آن‌ها به سال ۱۳۳۵ باز می‌گردد.

وی ادامه داد: جدیدترین خوابگاه ما در سال ۱۳۹۰ احداث شد و تقریبا یک هزار و ۷۹۵ نفر دانشجو در خوابگاه‌های کرمانشاه هستند که ۸۰۳  نفر دانشجوی پسر و ۵۴۹ نفر دانشجوی دختر هستند و ۴۱ زوج نیز از واحدهای خوابگاه متأهلین برخوردار شدند که در شهر پراکنده هستند.

این مقام مسئول عنوان کرد: تعداد دانشجویان بین المللی دانشگاه ۷۰۰ نفر هستند که این عدد بسیار چشمگیر است و بعد از دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیشترین تعداد دانشجویان بین‌المللی را در کشور داریم و از چندین کشور از جمله عراق و پاکستان در این دانشگاه دانشجو وجود دارد.

غلامی اظهار کرد: در طول سه سال گذشته نیز یک خوابگاه ۴۰۰ تختخوابی در حال احداث است که حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و دانشگاه اعتبار اختصاصی خود را از طریق وام‌ تامین کرده است.


اختصاص ٧۵ میلیارد تومان اعتبار به منظور احداث خوابگاه ۴٠٠ تختخوابی


وی اذعان کرد: سال گذشته برای دریافت ۵۰ میلیارد تومان وام برای ساخت این خوابگاه اقدام کردیم تا پروژه متوقف نشود و تا کنون بیش از ۷۵ میلیارد تومان هزینه ساخت خوابگاه ۴۰۰ تخت‌خوابی شده است.

غلامی بیان کرد: از محل سفرهای ریاست جمهوری نیز ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث خوابگاه تخصیص دادند و این پروژه توسط پیمانکار در دست اجرا است و به جد پیگیر این هستیم که این خوابگاه ۴۰۰ نفره استاندارد به بهره‌برداری برسد و ۱۵۰۰ متر مساحت این خوابگاه است که از سال ۹۷ برای احداث آن اقدام شده است.

وی ادامه داد: خوابگاه‌های دانشگاه فرسوده است و نگهداری این خوابگاه‌ها نیز سخت است و برای تسهیل رفاه دانشجویان امسال در چند ماه اخیر پنج میلیارد و ۷۱۹ میلیون تومان به منظور تأمین و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی شد

این مقام مسئول عنوان کرد: در کنار کارهای زیرساختی یک سری اقدامات در حوزه رفاهی انجام داده ایم که شامل توزیع وام در میان دانشجویان است.

وی ادامه داد: این وام‌ها عناوین مختلفی از جمله وام ازدواج، وام تولد فرزند، وام‌های تحصیلی، وام حج و عتبات، وام ودیعه مسکن، وام دانشجویان شهریه پرداز و وام‌های ضروری دارند.

غلامی ادامه داد: ۱۸ نوع وام را در صندوق دانشجویان به آن‌ها پرداخت کرده‌ایم و در نیمه نخست سال جاری ۱۳ میلیارد و ۳۷۳ میلیون و ۴۴۲ هزار تومان وام تحت عناوین ذکر شده به دانشجویان پرداخت شده است و در تمام مقاطع نیز سعی کرده‌ایم که این وام‌ها را پرداخت کنیم.

این مقام مسئول ابراز کرد: برنامه داریم که در آینده ۱۰۵ میلیارد تومان مجوز از بانک مرکزی و تسهیلات صندوق دانشجویان وام بگیریم و معمولاً سود این وام‌ها را صندوق دانشجویان پرداخت می‌کند.

غلامی گفت: برای اوقات فراغت دانشجویان برنامه‌های ورزشی مانند برگزاری مسابقات ورزشی برای دانشجویان تدارک دیده‌ایم که یک هزار و ۸۰۰ نفر از دانشجویان در آن شرکت کردند و برنامه‌های پیاده‌روی و کوهنوردی را نیز برای اوقات فراغت دانشجویان در نظر گرفتیم.

خرید ٢ میلیارد تومان تجهیزات ورزشی برای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

وی افزود: وجود سالن‌های ورزشی، استخرها و زمین‌های فوتبال نیز در این راستا حائز اهمیت بوده و از آن استفاده کردند و تجهیزات ورزشی به ارزش ۲ میلیارد تومان برای دانشجویان خریداری کرده ایم.

این مقام مسئول در خصوص اقدامات اداره مشاوره دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: اداره مشاوره دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جزء ادارات مشاوره برتر در وزارت بهداشت است و در این راستا ۳۲ کارگاه آموزشی برگزار کردیم و حدود ۷۵۰ نفر از دانشجویان را در این کارگاه آموزش دادیم و دارای هفت مشاور هستیم.

غلامی عنوان کرد: ۱۳۹۸ جلسه مشاوره حضوری داشته‌ایم تعداد جلسات مشاورین مجازی ۳۹۲ جلسه بوده است و تمام خدمات در حوزه مشاور اعم از ویزیت و مشاوره به صورت رایگان و توسط معاونت دانشجویی فرهنگی صورت گرفت.

وی بیان کرد: در سال گذشته بیشترین تعداد اردوهای جهادی را داشتیم و برای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردوهایی از جمله سفرهای زیارتی را تدارک دیده‌ایم.

این مقام مسئول ابراز کرد: در اردوهای جهادی هم مناطق محروم را به دانشجویان نشان می‌دهیم و هم دانشجویان را ترغیب می‌کنیم که برای کمک رسانی به آن مناطق اقدام کنند.

وی اذعان کرد: در حوزه ایثار و شهادت سعی کردیم که این مورد را زنده نگه داریم و دوشنبه‌های هر هفته دیدار با خانواده‌های شهدا و جانبازان و پیشکسوتان دفاع مقدس را تدارک می‌بینیم.

غلامی گفت: در بحث عفاف و حجاب سعی کردیم که با پخش فیلم و با انجام کارگاه‌های آموزشی و تولید محتوا دانشجویان دختر را  تشویق به رعایت حجاب کنیم که در این راستا ۱۴ کارگاه آموزشی برای عفاف و حجاب برگزار کرده‌ایم. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار