استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه گفت: یک گردش مثبت اقتصادی همراه با یک معنویت زیبا در بستر اربعین در استان کرمانشاه اتفاق افتاده است.‌
کد خبر: ۱۱۲۴۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۵ 05 September 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، محمدطیب صحرایی روز سه شنبه در قرارگاه اربعین حسینی در مرز خسروی و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ماجرای اربعین تنها به یک سفر زیارتی، سیاحتی و یا اقتصادی محدود نمی‌شود بلکه یک رویداد پیشران برای شکل‌گیری یک خیزش بزرگ تمدنی است.

وی افزود: آئین اربعین یکی از پایه‌ها و جریان‌های عظیم تمدن بزرگ اسلامی است و اراده الهی بر این قرار گرفته که به یک سبک جدید زندگی تبدیل شود.

مقام عالی استان کرمانشاه یادآور شد: این شکوه معنوی اربعین در شرایطی اتفاق افتاده که بسیاری از رسانه ها و موسسات عظیم تبلیغی در سطح بین المللی در حال معنویت زدایی از زندگی بشر هستند و یک زندگی مادی را تبلیغ می کنند.

وی اربعین را حضور در یک سبک زندگی اسلامی توصیف کرد و گفت: انسان ها اگر در چهارچوب یک جریان پویای تمدنی قرار گیرند، بسیاری از چهارچوب های مادی رنگ می بازد.

صحرایی عنوان کرد: انتظار مردم این است که از این فرصت بی نظیر و عظیمی که به لطف قرار گرفتن در مسیر اربعین برای استان کرمانشاه ایجاد شده است، نهایت استفاده را ببریم.

وی بیان کرد: به لطف الهی سفر اربعین برای استان در هر دو جنبه مادی و معنوی آورده های بسیار خوبی را در پی داشته است و به برکت اربعین ده ها بازار پررونق در ورودی و خروجی های شهرهای مسیر اربعین بر پا شده و رونق اقتصادی مناسبی را پدید آورده است‌.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برنامه ریزی برای برگزاری هر چه بهتر و باشکوه تر آیین اربعین در سال آینده تاکید کرد و گفت: تا عصر امروز ۸۰۶ هزار نفر از خسروی تردد کرده اند که نشان دهنده اقبال گسترده به این مرز است و کرمانشاه برای پذیرایی از چند میلیون زائر حسینی آماده می شود.

صحرایی گفت: علاوه بر کارهای صورت گرفته در سال جاری، برای سال آینده نیازمند اجرای پروژه های بزرگتری در حوزهای زیرساختی و خدماتی در حد میزبانی یک رویداد تمدنی بزرگ هستیم.

وی تأکید کرد: در آینده نه چندان دور باید برای پذیرایی از مهمان‌هایی از شرق دنیای اسلام و از کشورهایی مانند هند، مالزی، پاکستان، چین و غیره آماده باشیم و این فرصت های تازه‌ای است که باید برای بهره‌گیری از آن آماده شویم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار