دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی گفت : تعداد ورزشکاران سازمان یافته در کشور در سه ماه نخست امسال از مرز یک میلیون نفر عبور کرد.
کد خبر: ۱۱۱۳۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳ 04 July 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان سیداشکان اردیبهشت دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی گفت : امیدواریم امسال بیشترین تعداد ورزشکار سازمان یافته را طی سه دهه گذشته داشته و این آمار را در سال جاری به مرز چهار میلیون نفر برسانیم.

وی افزود: این امر باعث شده تا وظیفه فدراسیون پزشکی ورزشی سنگین‌تر از گذشته شده و به سمت و سوی استفاده از راهکار‌های جدید و نوع آوری برای ارایه خدمات بهتر، سریعتر و ارزانتر به ورزشکاران گام بردارد.

اردیبهشت با اشاره به درپیش بودن مسابقات آسیایی هانگژو نیز گفت: فدراسیون پزشکی ورزشی مانند گذشته بدون حاشیه و با همه وجود در جهت دقیق و منظم به ارائه خدمات تخصصی حوزه پزشکی ورزشی به جامعه ورزش کشور گام بر می‌دارد.

دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی با بیان اینکه در این زمینه بحث آموزش ورزشکاران بسیار مهم است یادآور شد: این فدراسیون امسال هم در بحث آموزش و هم در مبارزه و نمونه گیری برنامه‌های ویژه‌ای را در دست اجرا دارد.

اردیبهشت افزود: اقدامات خوبی در ستاد مبارزه با دوپینگ نیز انجام شده است که می‌توان به بارگذاری فایل‌هایی به زبان فارسی برروی سایت رسمی آژانس مبارزه با دوپینگ اشاره کرد که ورزشکاران باید به سایت مربوطه مراجعه و پس از ثبت نام، آزمون‌های مربوطه را پشت سربگذارند.

وی یادآور شد: باوجود بار سنگین مالی که انجام نمونه گیری دوپینگ برای فدراسیون به دنبال دارد، اما طی یکسال اخیر این برنامه به صورت منظم توسط این فدراسیون اجرا شده است.

اردیبهشت در زمینه اقدامات انجام شده این فدراسیون در زمینه پرداخت هزینه درمان ورزشکاران آسیب دیده نیز گفت: با ایجاد یک سایت جدید این امکان فراهم شده است تا خدمات جدیدتر و به روزتری برای کوتاه کردن زمان بازپرداخت هزینه‌ها فراهم شود.

دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی ادامه داد: هم اینک این قابلیت در این فدراسیون ایجاد شده است که تمام اسناد و مدارک در خود مراکز استان‌ها بارگذاری شده و هزینه‌ها به صورت آنلاین به حساب شخص ورزشکار واریز شود در حالی که این چرخه در گذشته بسیار طولانی‌تر بود.

وی تاکید کرد: علاوه بر این، تمهیداتی نیز بوجود آمده است تا ورزشکاران آسیب دیده در هر استانی که سکونت دارند از طریق پزشک معتمد خود امور درمان را انجام داده و هزینه‌های خود را به صورت انلاین دریافت کند ضمن اینکه تمام هزینه‌های درمان و جراحی ورزشکاران غیرحرفه‌ای و عادی نیز رایگان شده است.

اردیبهشت یادآور شد: این مزیت پیشتر فقط شامل ورزشکاران ملی پوش می‌شد، ولی از این به بعد شامل همه ورزشکاران خواهد شد.

وی تاکید کرد: در سال گذشته فدراسیون پزشکی توانست ۲۳۳ هزار نفر ساعت پوشش پزشکی مسابقات و اردو‌های پزشکی را به انجام برساند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار