قیمت نفت برنت در معاملات روز جمعه تغییر چندانی نداشت اما به سوی ثبت نخستین رشد ماهانه امسال تحت تاثیر کاهش ذخایر و محدودیت عرضه اوپک پلاس، پیش می رود.
کد خبر: ۱۱۱۲۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵ 30 June 2023
قیمت نفت برنت در معاملات روز جمعه تغییر چندانی نداشت اما به سوی ثبت نخستین رشد ماهانه امسال تحت تاثیر کاهش ذخایر و محدودیت عرضه اوپک پلاس، پیش می رود.
 

 

به گزارش تابناک همدان از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در سپتامبر با ۱۹ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش، به ۷۴ دلار و ۳۲ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات ماه آتی که مهلت آن روز جمعه منقضی می شود، با ۱۲ سنت کاهش، به ۷۴ دلار و ۲۲ سنت رسید.

بهای معاملات وست تگزاس اینترنت آمریکا با ۲۱ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش، به ۶۹ دلار و ۶۵ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص روز پنج شنبه با اندکی افزایش بسته شدند و در مسیر ثبت بیش از دو درصد رشد ماهانه قرار دارند.

بازارها در پی انتشار آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا که نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۳ ژوئن، به میزان ۹.۶ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است، نگران محدود شدن بیش از حد عرضه شده اند. پیش از این، عربستان سعودی متعهد شده بود تولید خود را به صورت یکجانبه بیش از یک میلیون بشکه در روز در ژوییه کاهش دهد. با این حال، نگرانیها نسبت به افزایش نرخهای بهره مانع رشد بیشتر قیمت نفت شده است.

سران بانک‌های مرکزی بزرگ جهان روز چهارشنبه تایید کردند که تصور می‌کنند تحکیم بیشتر سیاست پولی برای سرکوب تورم بالا ضروری خواهد بود اما همچنان بر این باورند که می‌توانند بدون ایجاد رکود، به این هدف دست پیدا کنند. جرم پاول، رئیس فدرال رزرو، احتمال افزایش بیشتر نرخ‌های بهره در نشست بعدی بانک مرکزی آمریکا را منتفی ندانست. در حالی که کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، انتظارات برای نهمین دور افزایش نرخ بهره در منطقه یورو در ژوئیه را تحکیم کرد.

بر اساس گزارش رویترز، بازارها همچنین منتظر انتشار گزارش شاخص مدیران خرید چین هستند که چشم اندازی از فعالیت بخش خدمات و کارخانه بزرگترین اقتصاد آسیا فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار