استاندار کرمانشاه مطرح کرد؛
استاندار کرمانشاه گفت: تلاش ما برگزاری انتخاباتی سالم، ایمن، رقابتی و با مشارکت بالاست.
کد خبر: ۱۱۱۱۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰ 22 June 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، «محمدطیب صحرایی» شامگاه روز گذشته در نخستین جلسه ستاد انتخابات استان کرمانشاه که در دفتر جلسات استاندار تشکیل شد، اظهار کرد: حتما برای تشویق و قدرشناسی مردم به مشارکت، اصل اهتمام نظام به همراهی مردم و اخذ آرا عمومی را باید تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه «در سده‌های اخیر نظام اسلامی تنها حکومتی بوده که تاسیس خود را به رأی مردم گذاشته»، افزود: با وجود همراهی چندین ساله مردم در گوشه گوشه کشور با نهضت اسلامی، امام راحل تنها ۵۰ روز پس از پیروزی انقلاب، انتخاب نوع حکومت را به انتخاب و رأی مردم واگذار کرد. ما باید این پدیده تکرار نشده در انقلاب‌های دیگر را بیان کنیم.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در برگزاری انتخابات، یکی از درخشان‌ترین رکورد‌های سیاسی - اجتماعی دنیا را داریم و پس از رفراندوم، دیگر ارکان نظام هم با رأی مردم شکل گرفتند، لذا انتخابات نباید برای ما عادی شود چرا که جلوه بزرگ نظام اسلامی است.

وی رجوع به رأی مردم را موجب رشد و تعالی جامعه دانست و افزود: در نظام اسلامی مردم در ابعاد مختلف رشد می‌کنند و یکی از ابعاد رشد آن‌ها مشارکت در انتخابات است.

صحرایی با اشاره به حضور همیشگی مردم در ادوار انتخابات تاکید کرد: تا به امروز انتخابات در شرایط مختلف جنگ و گاهی با وجود اردوکشی‌های خیابانی یک روز به تاخیر نیفتاد، در استان کرمانشاه در روز‌های جنگ تحمیلی و زیر موشک باران صف مردم در انتخابات را به یاد می‌آوریم.

وی تاکید کرد: امروز ستاد انتخابات و اعضای آن متولی قسمتی از آبروی نظام شده‌اند و باید ارزش این کار را بدانند و از انتخابات به عنوان گوهر انقلاب مانند عزیزترین داشته‌ها صیانت و حفاظت کنند.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به روند شکل‌گیری مقدمات برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان کرمانشاه تاکید کرد: با شروع کار ستاد انتخابات این روند را با قوت و نهایت اهتمام، ادامه خواهیم داد، ما جز حق الهی و حق مردم در انتخابات دنبال چیز دیگری نیستیم.

وی افزود: حق الهی این است که حکومت با تایید الهی، رأی مردم را با خود داشته باشد و حق مردم این است که رأی شان حق الناس دانسته شده چرا که خیانت در امانت در هیچ سطحی پذیرفته نیست.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اهمیت دیدگاه اعتقادی مشارکت در انتخابات از سوی مردم تصریح کرد: مردم باید سرنوشت خود را گرامی بدارند و برای آن اهتمام داشته باشند و مسئولین استان کرمانشاه نیز باید امانتدار رأی مردم باشند.

وی با اشاره به تجربه چندین ساله در برگزاری انتخابات خاطرنشان کرد: آنچه که ناظر بر اجراییات انتخابات است نص صریح قوانین است، با وجود قوانین روشن و دقیق، مجریان موظف به اجرای قانون هستند.

وی با تاکید بر بکارگیری نهایت دقت و امانت داری در برگزاری انتخابات افزود: هیچ کدام از شعب رأی در استان کرمانشاه اعتبار افزون بر دیگری ندارند و رأی همه معتبر و ارزشمند خواهد بود، تلاش ما باید برگزاری انتخابات سالم، ایمن، رقابتی و با مشارکت بالا باشد.

در ادامه این جلسه احکام اعضای ستاد انتخابات استان قرائت و توسط استاندار کرمانشاه اعطا شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار