کد خبر: ۱۰۴۲۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶ 30 April 2022
به گزارش تابناک همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان، در آیین تجلیل از جامعه کارگری استان، گفت: دولت در راستای رفع دغدغه جامعه کارگران و افزایش معیشت آنان طرح افزایش حقوق را اجرایی کرد.

وی با اشاره به اینکه تورم کشور حدود ۳۷ درصد است، بیان کرد:  حقوق کارگران در چنین شرایطی ۵۷ درصد افزایش یافته است.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه  قشر کارگر به عنوان یکی از آسیب‌پذیرترین گروه‌های اجتماعی در سال‌های گذشته تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله تحریم، تورم و افزایش نرخ ارز دچار آسیب شده بود، افزود: دولت سیزدهم با اجرای طرح افزایش حقوق کمک شایانی به این قشر کرده است.

وی گفت:  در بخش تولید بیشترین زحمات بر دوش کارگران است که اگر در بخش تولید بازوان قدرتمند تلاشگران این عرصه نباشد کار ابتر خواهد ماند.

 استاندار همدان با بیان اینکه امسال رهبر معظم انقلاب، بسیار عالمانه و هوشمندانه به بحث تولید اشاره کردند، وی فرمودند که "تولید برمبنای دانش روز باشد؛ اما به این معنا که نباید کارگر حذف شود"، اشاره کرد:  از تولید‌کنندگان و سرمایه‌گذاران به‌عنوان افسران جنگ اقتصادی نام برده می‌شود و کسی که در فضای جنگ اقتصادی سرمایه خود را به کار می‌گیرد، جهاد اقتصادی انجام داده است.

قاسمی فرزاد گفت:  بر جامعه یک فشار اقتصادی حاکم است. دشمن در  ۴۰ سال گذشته با تحریم‌های ظالمانه کشور را در تنگنا قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت اقتصادی کشور عادی نیست، دشمن هدف‌گذاری کرده بود که با تحریم‌های ظالمانه ما را از پای دربیاورد، تصریح کرد: در طول ۴۰ سال گذشته، تحریم‌های اینچنین ظالمانه، علیه ایران سابقه نداشته است، استکبار جهانی هیچ روزنه‌ای برای تحریم سراغ ندارد.

استاندار همدان ادامه داد: تحریم‌های مختلفی علیه کشورمان صورت گرفت است، در حوزه دارو و درمان کسانی که ادعای نوع دوستی دارند به حداقل حقوق انسان‌ها رحم نمی‌کنند.

وی گفت: دشمن می‌خواهد مردم را به ستوه بیاورد و مردم را خسته کند، اما مردم با حضور پر شور خود در راهپیمایی نشان دادند که دشمن به هدف خود نمی‌رسد.


قاسمی فرزاد اشاره کرد:  با توجه به انسجامی که در کشور است، باید گفت اجازه نمی‌دهیم اتفاقی که در کشور‌های همسایه افتاد در ایران تکرار شود باید با ایستادگی روحیه خود را تقویت کنیم، دشمن از هر مسیری وارد شده نتوانسته کاری کند، اما امروز با فشار می‌خواهد روحیه خودباوری را از ما بگیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار