مدیرکل انتقال خون کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: دومین مرکز ثابت خون‌گیری در شهر کرمانشاه احداث می‌شود.
کد خبر: ۹۹۱۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴ 07 September 2021

پژمان صالحی‌فر در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: نیاز به خون نیازی همیشگی بوده و مراکز درمانی به صورت مستمر به آن نیاز پیدا می‌کنند.

وی افزود: هرساله پس از تاسوعا و عاشورای حسینی اهدای خون کاهش نامحسوسی پیدا می‌کند، اما این کاهش در سال جاری بسیار محسوس بوده و حتی با ارسال پیامک و برقراری تماس با افراد میزان اهدای خون به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا نکرده است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: هم اکنون میزان ذخایر خونی این استان مطلوب است، اما با توجه به نیاز عمل‌های جراحی به پلاکت افزایش اهدای خون و در نتیجه استخراج پلاکت از آن اهمیت خاصی دارد.

به گفته صالحی‌فر برای برخی بیماران باید پنج الی ۱۰ واحد پلاکت خون تزریق شود، لذا در صورت عدم تامین پلاکت عمل‌های جراحی به تعویق می‌‌افتد.

وی افزود: ساختمان انتقال خون شهر کرمانشاه تنها مرکز خون‌گیری ثابت این استان بوده که به صورت ۱۲ ساعته مشغول به فعالیت است، با توجه به تصمیمات اتخاذ شده مرکز خون‌گیری دیگری در این شهر احداث می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه در شهرستان‌های تابعه این استان حداقل باید ۲ مرکز ثابت خون‌گیری احداث شود، تصریح کرد: در حال حاضر تیم‌های سیار خون‌گیری در شهرستان‌های اسلام آبادغرب، کنگاور، روانسر، سنقر و قصرشیرین نسبت به خون‌گیری اقدام می‌کنند.

صالحی‌فر با بیان اینکه در سایر شهرستان‌های استان کرمانشاه مکانی برای استقرار تیم‌های خون‌گیری نیست، گفت: در صورت فراهم شدن مکان مناسب برای این امر توسط شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر و فرمانداری‌ها آمادگی استقرار تیم‌های خون‌گیری در شهرستان‌های فاقد تیم سیار وجود دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار