مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه از صدور یک ملیون و ۳۷۰ هزار کارت هوشمند ملی در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۷۸۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳ 14 July 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا صادق خدادادی با اشاره به جمعیت بیش از ۱.۶ میلیون نفر افراد واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی، گفت: این کارت برای افراد بالای ۱۵ سال صادر می‌شود و در حال حاضر یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر در استان واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند.

وی افزود: از مجموع واجدین شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در استان، تاکنون بیش از ۹۵ درصد آن‌ها معادل یک میلیون و ۵۵۰ هزار نفر درخواست خود را برای دریافت کارت به مراکز ثبت احوال استان تحویل داده اند.

خدادادی از صدور یک میلیون و ۳۷۰ هزار کارت هوشمند ملی در استان خبر داد وافزود: مابقی درخواست‌ها هم که کمتر از ۲۰۰ هزار مورد است درحال انجام بوده و به زودی کارت این افراد هم صادر می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه در خصوص علت تاخیر در صدور کارت هوشمند ملی افراد باقی مانده، مشکلات تحریم و کمبود کارت را علت آن عنوان کرد وافزود: با تحریم ورود کارت جهت صدور کارت هوشمند ملی، یک شرکت داخلی اقدام به تولید این کارت‌ها نمود، اما با توجه به ظرفیت پایین تولید، تهیه کارت به تعداد کافی فعلا مقدور نیست و هر تعداد کارت تحویل استان شود به همان تعداد صدور کارت هوشمند ملی خواهیم داشت.

خدادادی گفت: به نظر می‌رسد ظرف چهار تا پنج ماه آینده کارت‌های باقی مانده هم صادر شده و تحویل متقاضیان شود.

این مسئول به صدور کد رهگیری در پی درخواست افراد برای صدور کارت هوشمند ملی اشاره کرد وافزود: این کُد می‌تواند نیاز افراد به کارت هوشمند ملی را تا زمان صدور کارت رفع کند و تمام دستگاه‌ها و نهاد‌ها و بانک‌ها موظف به پذیرش این کُد هستند.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه به دپوی ۲۰ هزار کارت هوشمند ملی در دفاتر ثبت احوال استان هم اشاره کرد وافزود: علی رغم ارسال پیامک‌های مکرر هنوز صاحبان این کارت‌ها برای دریافت آن‌ها مراجعه نداشته اند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار