امید قادری در گفتگو با تابناک:
مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: پروژه نسخه نویسی الکترونیک را در سال ١۴٠٠ با جدیت پیگیری می‌کنیم و به تدریج چاپ دفترچه‌های کاغذی حذف می‌شود.
کد خبر: ۹۶۶۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰ 26 May 2021

امید قادری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در راستای اجرای ماده ۷۴ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر حذف تدریجی دفترچه‌های درمانی و کاهش کاربرد آن، دفترچه‌های بیمه خدمات درمانی در کرمانشاه از اول اردیبهشت ماه با هدف جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و به منظور اجرای دولت الکترونیک، انجام می‌شود. پروژه نسخه نویسی الکترونیک را امسال با جدیت پیگیری می‌کنیم و به تدریج چاپ دفترچه‌های کاغذی حذف می‌شود.

وی در ادامه در خصوص زمان شروع حذف دفترچه‌ها افزود: طبق زمان بندی انجام شده از ابتدای اردیبهشت دفترچه‌های کاغذی صندوق بیمه سلامت همگانی، از ابتدای خرداد دفترچه‌های صندوق بیمه روستاییان و عشایر و از ابتدای تیرماه نیز در تمام صندوق‌های بیمه‌ای (کارکنان دولت و سایر اقشار) دفترچه‌های کاغذی صادر نمی‌شود.

قادری در ادامه گفت: از این پس دفترچه‌های درمانی به صورت تک برگی و شامل مشخصات بیمه شده در اختیار آنان قرار می‌گیرد و بیمه شدگان می‌توانند با شماره گیری کد دستوری #۱۶۶۶* از استحقاق درمان خود آگاهی یافته و در مراجعه به مراکز درمانی تنها با ارائه شماره ملی و مراجعه به داروخانه با کد رهگیری از خدمات پاراکلینیک بهره‌مند شوند. تشخیص درمانی در بیمارستانها، مراکز و موسسات درمانی، درصورت استعلام سیستمی توسط مرکز درمانی فقط با ارائه کارت ملی انجام می‌شود و درصورت انجام ندادن استعلام سیستمی، بیمه شدگان ملزم به همراه داشتن برگ مشخصات و یا دفترچه بیمه خویش می‌باشند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه افزود: هم اکنون ١٠٠ درصد بیمارستان‌های استان، ۸۷ درصد درمانگاه‌های دولتی و ۸۷.۵ درصد درمانگاه‌های غیر دولتی دارای سیستم نسخه نویسی الکترونیک هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار