کرم محمدی در گفتگو با تابناک:
فرماندار شهرستان دالاهو گفت: فتح خرمشهر یادآور اتحاد و همدلی ملت شریف ایران استه اگر این فرهنگ را سرلوحه کارهای امروز قرار دهیم یقینا بسیاری از مشکلات امروزی را نخواهیم داشت.
کد خبر: ۹۶۶۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵ 24 May 2021

کرم محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه،اظهار کرد: سوم خرداد در تاریخ این کشور تنها به عنوان یک روز ثبت نشده بلکه سوم خرداد یک مکتب، راه و مسیر پر افتخار است، سوم خرداد گویای این است که اشغال و تجاوزگری پایدار نخواهد ماند و اتحاد، انسجام و همدلی می توانند قدرت ارتشی که متکی به ابرقدرت های شرق و غرب را به زانو در آورد و هیچ دولت و حکومتی در برابر اراده و ایمان ملتی که برای دفاع از سرزمین و امنیت و دین و ارزش هایشان یدواحده شده اند، توان مقاومت ندارد.

وی افزود: سوم خرداد که فتح خرمشهر را در پی دارد حاصل ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی شبانه روزی صدها هزار رزمنده، چه کسانی که در خط مقدم و چه کسانی که در پشت جبهه ها تدارکات را طراحی و انجام می دادند، است. در این روز بزرگ، دشمنان این ملک و ملت هنگام شنیدن خبر فتح خرمشهر انگشت حیرت بر دهان گرفتند و تا صبح نخوابیدند و بنگاه های خبر پراکنی تا 48 ساعت خبر فتح خرمشهر را بایکوت کردند، چرا که تصور می کردند صدام مجددا بر خرمشهر چیزه می شود.

محمدی گفت: فتح خرمشهر و این ظفر و پیروزی بزرگ شادی و سرور را نه تنها در ایران ساری و جاری کرد بلکه در اقصی نقاط جهان دوستداران ملت ایران مسرور و شاد شدند. یکی از خودجوش ترین و پرشور ترین جشن هایی که همواره توام با اشک شوق برگزار شد، جشن مردمی پیروزی بر ارتش صدام و فتح خرمشهر بود، این پیروزی با عظمت به قدری ارزشمند بود و خوف آن می رفت که خدای نکرده غرور رزمندگان اسلام را بگیرد امام فرمودند، "خرمشهر را خدا آزاد کرد" یعنی این ظفر با عقل بشر همخوانی نمی کرد و با برنامه ریزی ها و طراحی های امروزین ستادهای جنگ و دانشگاه های جنگ همراه نبود.

فرماندار شهرستان دالاهو تصریح کرد: در فتح خرمشهر ارتش، سپاه پاسداران، بسیج، نیروهای انتظامی و عشایر دست به دست هم دادند و به عنوان نمایندگان ملت ایران بعد از مدت ها خونشهر را خرمشهر تبدیل کردند.

وی در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا و قهرمانانی که در آن نبرد به شهادت رسیدند، اظهار کرد: در برابر عظمت کار فرزندان این سرزمین سر تعظیم فرود می آوریم و سوم خرداد را به عنوان روزی درخشان و راهگشا برای غلبه بر مشکلات کشور می دانیم، اگر چنانچه از آن فرهنگ پیروی کنیم که یکی از شاخه های آن "اتحاد و همدلی" بود، یقینا بسیاری از مشکلات امروزی نخواهیم داشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار