کد خبر: ۹۴۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰ 14 September 2015
نقش مردم در حمایت از آمران به معروفدبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان گفت: نقش مردم در اجرای هرچه بهتر قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر قابل ملاحظه و محوری است.

سردار حسن شاهوارپور دوشنبه در محل ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار کرد: قانون یاد شده در 23 فروردین ماه امسال در مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ دوم اردیبهشت به تایید شورای نگهبان رسیده است.

وی افزود: این قانون در 24 ماده و 18 تبصره به دستگاههای اجرایی به ویژه دولت برای اجرا ابلاغ شده است.

سردار شاهوارپور با اشاره به ماده هشت قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تصریح کرد: بر اساس بخشی از این ماده، مردم از حق دعوت به خیر، نصیحت و ارشاد در مورد عملکرد دولت برخوردارند که نشان دهنده نقش اساسی و محوری مردم است.

فرمانده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان ادامه داد: ماده 18 نیز مشارکت سازمان ها، شرکت های خصوصی، مراکز خدماتی و اماکن عمومی در جهت عملیاتی کردن قانون را ذکر کرده که از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی به وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر در راستای اجرای این قانون اشاره کرد و گفت: بر اساس ماده 16، تعیین سیاست ها و خط مشی های اساسی درزمینه ترویج و اجرای امر به معروف و نهی از منکر و پیشنهاد آن به مبادی ذیربط، تعیین الگوهای رفتاری و تدوین راهبردهای آموزشی برای سطوح مختلف جامعه از جمله این وظایف ذکر شده است.

سردار شاهوارپور اظهار کرد: این قانون، دستگاههایی از جمله وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان بسیج مستضعفین، صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، شهرداری ها و سایر نهادهای فرهنگی را برای بالابردن سطح آگاهی های عمومی، اطلاع رسانی و آموزش را مکلف کرده که در ماده 10 عنوان شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان ادامه داد: برای داشتن یک ساز و کار مشخص برای امر به معروف، افراد با شرایط لازم آموزش می بینند و داشتن کارت ضابطیت، یک مجوز برای آمران به معروف است.

وی ابراز امیدواری کرد با ترویج فرهنگ اسلامی، مردم با کمک دولتمردان و دیگر نهادها، زندگی امن و آرامی داشته باشند.

قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان نیز اظهار کرد: ستاد احیا، یک دستگاه کاملا فرهنگی و ایجابی و اساس کار ستاد، توسعه فرهنگ معروفات دینی و اسلامی، انسانی و اخلاقی است.

سید حمزه حسینی افزود: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه توجیهی، فرهنگی همگانی است و ستاد، راهبردسازی و محوریت کار را به عهده دارد.

وی ادامه داد: در همه کشورهای دنیا با هر گونه اعتقاد و دین، امر به معروف و نهی از منکر یا توسعه اخلاقیات آن جامعه باید در قالب قانون تقویت شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار