مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت که از ۱۲۵ طرح حیاتی، ضروری و اولویت‌دار تعریف شده برای عبور از پیک برق ۸۰ طرح برق‌دار شده و مابقی تا پایان خرداد ۱۴۰۳ وارد مدار خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۶۷۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۵ 18 May 2024

تابناک خوزستان:علی اسدی شنبه در نشست عبور از پیک برق تابستان ۱۴۰۳ که با حضور شرکت‌های صنعت برق برگزار شد با اشاره به تفاوت معنی‌دار مصرف برق خوزستان در سرما و گرما اظهار کرد: مصرف برق خوزستان بعد از پایان شهریور با تولید حداکثری صنایع سه هزار مگاوات است اما این بار در تابستان به دلیل وارد مدار شدن بار سرمایشی سه برابر رشد پیدا می کند و چیزی حدود ۶ تا هفت هزار مگاوات بار سرمایشی وارد شبکه می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف در بخش خانگی و بخش دولتی ( اداری) گفت: یک کار تیمی در موضوع مدیریت مصرف در بازدید از مراکز دولتی و مشارکت رسانه‌ها در کاهش مصرف بخش خانگی برنامه‌ریزی شود تا در این بخش‌ها از هدررفت انرژی به نفع صنعت جلوگیری شود.

اسدی ادامه داد: بیشترین رشد مصرف برق در خوزستان در دمای ۴۰ تا ۴۷ درجه و در تیرماه اتفاق می‌افتد و اگر بتوانیم از بار سرمایشی کم کنیم به نفع استان است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مسائل شبکه خوزستان مصرف برق ماینرها در منازل است که به طور ناگهانی شوک ۳۰ درصدی به شبکه وارد می‌کنند و باعث بروز حادثه می‌شوند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان نیز در این نشست با بیان اینکه از همه ظرفیت‌ها در مدیریت مصرف برق خانگی استفاده شود، گفت: استفاده از توانایی روابط عمومی‌ها و همکاری صدا و سیما در این موضوع موثر است.

محمد خانچی افزود: در موضوع ماینرها نیز باید به صورت جدی پیگیری و برخوردهای لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه تمامی صنایع و ادارات مکلف هستند در طی سال با روش‌های مدیریتی مصرف خود را کاهش دهند، تصریح کرد: تعامل و همکاری صنایع و صنعت برق کمک خواهد کرد هم برق مورد نیاز بخش خانگی و هم بخش صنایع تامین شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار