رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: امسال با وجود کرونا شب یلدا جان بزرگترها در خطر است، بهتر است برای حفظ سلامتی عزیزان خود دورهمی و تجمعاتی نداشته باشیم.
کد خبر: ۹۲۲۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱ 08 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس، ریش و قیچی مهار کرونا دست خود مردم است و همچنان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تنها روشی مطمئن برای مهار کرونا است.

بدنبال محدودیت‌های اعمال شده از اول آذرماه وضعیت استان کرمانشاه به لحاظ شیوع کرونا قدری بهتر شده به طوریکه از یک‌هزار و ۴۰۰ مورد بستری در روزهای آبان‌ماه الان به حدود ۵۳۰ نفر رسیده که به تبع تعداد موارد مرگ و میر نیز کاهش یافته است.

آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های استان کرمانشاه نشان می‌دهد که ۶ شهرستان استان که قبل از اعمال محدودیت‌های کرونایی در وضعیت بحران بودند، حالا از وضعیت قرمز خارج و به وضعیت نارنجی رسیده‌اند.

استان کرمانشاه در وضعیت نارنجی کرونا قرار گرفت

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، هم‌اکنون (۱۸ آذرماه) شهرستان‌های ثلاث باباجانی، دالاهو، قصرشیرین در وضعیت زرد، شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام‌آباد غرب، پاوه، جوانرود، دالاهو، روانسر، سرپل‌ذهاب، صحنه، قصرشیرین، کنگاور، گیلانغرب، هرسین و سنقرو کلیایی در وضعیت زرد قرار دارند.

وضعیت زرد بیانگر این است که خطر متوسط است که در این وضعیت فقط سطح شغلی چهار تعطیل و وضعیت نارنجی یعنی پرخطر که در این وضعیت سطح شغلی سه و چهار تعطیل خواهند بود.

براساس پروتکل‌های تعریف شده، ادارات و دستگاه‌های دولتی ضروری در شهرهای نارنجی، با تشخیص بالاترین مقام مسئول(در سطح ملی یا استان) نسبت به کاهش حضور تا یک‌سوم کارکنان و دستگاه‌های غیرضروری تا یک دوم کارکنان فعالیت می‌کنند و همچنان ممنوعیت ورود خودروهای شخصی باپلاک غیربومی به شهرهای نارنجی و قرمز، ممنوعیت ورود خودروهای شخصی پلاک بومی شهرهای نارنجی و قرمز به سایر شهرها و منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ لغایت چهار صبح در شهرهای نارنجی و قرمز با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر برقرار است.

اعلام وضعیت نارنجی چراغ سبزی برای دورهمی‌ها نباشد

اعلام وضعیت‌ها و خروج ۶ شهرستان کرمانشاه از وضعیت قرمز به نارنجی خبری خوشحال کننده در راستای کنترل کرونا است اما نباید زیاد به آن دلخوش بود چون این وضعیت به اندازه شکنندگی برگ‌های پاییزی، شکننده است موضوعی که همواره مورد تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است.

محمودرضا مرادی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: نباید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی با اعلام رنگی کوتاه بیائیم، اما متاسفانه طبق تجربه در پیک‌های قبلی شاهد این سهل‌انگاری‌ها بوده‌ایم.

وی ادامه داد: در اردیبهشت‌ماه هم توانستیم کرونا را کنترل کنیم که با عادی‌انگاری مردم به اوج بیماری رسیدیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: هر ساله شب آخر آذرماه، شبه چله همه دور هم جمع می‌شدیم و به خدمت بزرگترها می‌رسیدیم، اما امسال با وجود کرونا شب یلدا جان بزرگترها در خطر است و بابت میهمانی‌های این شب نگرانی‌هایی داریم.

وی ادامه داد: سالمندان مستعد بیماری کرونا هستند که وجود بیماری زمینه‌ای از جمله فشار خون، دیابت و... آن را تشدید می‌کند، بهتر است برای حفظ سلامتی عزیزان خود دورهمی و تجمعاتی نداشته باشیم.

مرادی با بیان اینکه اجازه ندهیم اعلام وضعیت نارنجی چراغ سبزی برای دورهمی‌ها باشد، گفت: الان وضعیتمان خوب است اگر بتوانیم این وضعیت را حفظ کنیم، کرونا را کنترل خواهیم کرد و پیک زمستانی نخواهیم داشت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار