رئیس فدراسیون هندبال از قرار گرفتن هندبال ساحلی در لیست رشته‌هایی خبر داد که در انتظار المپیکی شدن هستند.
کد خبر: ۹۱۴۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱ 04 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،علیرضا پاکدل، امروز(14 آبان) در مجمع انتخاباتی ریاست هیات هندبال کرمانشاه، اظهار کرد: فدراسیون جهانی در تلاش است تا این رشته را به عنوان یکی از رشته‌های المپیکی در لیست بازی‌های المپیک 2024 قرار دهد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه هندبال ساحلی در لیست رزرو برای ورود به المپیک قرار گرفته که با نهایی شدن این مسئله، تمرکز بیشتری را هم در این رشته خواهیم داشت.

رئیس فدراسیون هندبال با اشاره به توجه فدراسیون به هندبال ساحلی اضافه کرد: البته در حال حاضر هم در این رشته شرایط بسیار خوبی داریم و اردوها و برنامه‌ها بصورت منظم برگزار می‌شود، اما به دنبال ترقی بیشتر آن هستیم.

وی در ادامه به تاثیرات کرونا بر رشته هندبال هم اشاره کرد و گفت: هرچند این بیماری چندماهی مسابقات و برنامه‌های مختلف این رشته را متوقف کرد، اما در بخش آموزش‌ها اجازه ندادیم کارها بخوابد و با برگزاری وبینارها کارگاه‌های مختلفی را برگزار کردیم.

پاکدل در ادامه به جایگاه مطلوب هندبال کرمانشاه در کشور اشاره کرد و گفت: طی چندسال اخیر قدم‌های بسیار خوبی در هندبال کرمانشاه برداشته شده که امیدواریم این روند ادامه پیدا کند و برخی موانع و مشکلات هم که اکنون وجود دارد، رفع شود.

وی با تاکید براینکه کرمانشاه سهم بسزایی در هندبال ایران دارد، عنوان کرد: در حال حاضر چهار کرمانشاهی در کمیته‌های مهم فدراسیون مسئولیت دارند و از سوی دیگر ورزشکاران قدرتمندی از این استان در هندبال ایران داریم.

رئیس فدراسیون، هندبال کرمانشاه را زنده و پویا خواند و اضافه کرد: وجود 15 بازیکن ملی پوش از کرمانشاه در رده‌های مختلف هندبال باعث شده تا این استان هم اکنون از قطب‌های هندبال ایران باشد.

وی تصریح کرد: علاقمندی جوانان کرمانشاهی به هندبال بگونه‌ای است که از دل یک شهرستان محروم مثل اسلام آبادغرب تیم زاگرس رشد می‌کند و تا سطح لیگ برتر خود را می‌رساند و به عنوان نماینده ایران به رقابت‌های آسیایی اعزام می‌شود.

پاکدل بااشاره به عدم حضور تیم زاگرس اسلام آبادغرب در این دوره از رقابت‌های لیگ برتر هندبال، گفت: همه تلاش کردند تا این تیم در رقابت‌های لیگ بماند و حتی استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان استان هم پیگیری‌های زیادی را داشتند که جای تقدیر دارد، اما شرایطی پیش آمد که این تیم نتوانست به حضورش در لیگ ادامه دهد.

وی در ادامه سخنانش به ضعف هندبال کرمانشاه در بخش بانوان اشاره کرد و گفت: هرچند ظرفیت‌های بسیار بالایی در هندبال کرمانشاه داریم، اما در بخش بانوان طی سالهای گذشته به دلایل مختلفی خوب کار نشده که انتظار داریم در دوره ریاست جدید هیات این امر مورد توجه قرار گیرد.

رئیس فدراسیون هندبال همچنین با انتقاد از انتظار برخی هندبالی های استان از بخش دولتی برای تیم‌داری، گفت: اینکه در شرایط فعلی اقتصادی کشور که تحت شدیدترین و ظالمانه ترین تحریم ها بعد از انقلاب هستیم، اینکه انتظار داشته باشیم که بخش دولتی برای تیم‌های ما پول بیاورد، انتظار بی‌جایی است و باید این تفکر را اصلاح کنیم.

وی اعلام کرد: بخش دولتی می‌تواند به تیم‌ها کمک کند، اما نه هیات و نه ادارات کل ورزش و جوانان وظیفه تیم داری ندارند، لذا باشگاه‌های ورزشی هندبال باید به سمت استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی بروند.

پاکدل در ادامه به برگزاری مجمع انتخاباتی هیات هندبال کرمانشاه در شرایط کرونایی فعلی هم اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه چند ماهی بود که هیات استان با سرپرست اداره می‌شد، ادامه این وضعیت به مصلحت هندبال کرمانشاه نبود و باید از بلاتکلیفی که در آن قرار داشت، خارج می‌شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار