معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: آیین های مذهبی نباید دستخوش جریانهای انحرافی قرار گیرد.
کد خبر: ۸۸۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱ 05 September 2015
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: آیین های مذهبی نباید دستخوش جریانهای انحرافی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام حسین روحانی نژاد  در همایش استانی ستاد ساماندهی شئون مذهبی در همدان افزود: دشمن تصمیم دارد از راههای مختلف به آیین های مذهبی آسیب بزند که باید در این زمینه مراقب بود تا این آیین ها دستخوش آفت و تحریف نشود.

وی با تاکید بر اینکه باید از آیین های مذهبی صیانت کرد گفت: برای تحقق این امر راهکار فرهنگی نیاز است و این کار با ارایه بخش نامه صورت نمی گیرد.

وی اضافه کرد: دشمن در حوزه مقابله با عزاداری ها و مناسبت های مذهبی کار کرده و باید تدابیری اتخاذ کرد تا تصمیم های مسوولان به کف خیابان ها کشیده شود تا اثر بخشی لازم را داشته باشد.

حجت الاسلام روحانی نژاد با بیان اینکه در نگاه دینی ما و تاکید همه مراجع تقلید عزاداری برای ائمه معصومین (ع) به ویژه سیدالشهدا عبادت است لذا باید از این آیین ها صیانت کرد.

وی با بیان اینکه برخی از آیین های محلی و منطقه ای باید حفظ شود گفت: برخی از آیین های سنتی در مناطق را نمی توان نادیده گرفت و یا تسری داد چراکه این آیین ها تنها در آن منطقه اثر بخش است و در منطقه دیگر کارآیی لازم را ندارد.

حجت الاسلام روحانی نژاد با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی اکنون در همه کشورها به اندازه جغرافیای همه دنیا مردم در شادی اهل بیت (ع ) و عزاداری ها شریک هستند و این آیین ها بسیار مهم و اثر بخش برگزار می شود.

وی ادامه داد: برخی از حوزه های خبری دشمن از آیین های اعتکاف، ایام فاطمیه و شیرخوارگان حسینی عصبی هستند و با برجسته سازی این آیین ها قصد کوبیدن آن را دارند که این امر بیانگر تاثیر گذاری این آیین در بین جوانان است.

وی اضافه کرد: سیاست و خط مشی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی این است که با استفاده از ظرفیت رسانه ملی ، روحانیت و مسوولان هیات های مذهبی کارگاه های آموزشی برای مداحان انجام شود تا با ارایه راهکار مناسب مداحی ها پرمحتوا شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ هیاتی نباید بدون قرآن، وعظ ،خطابه و مداحی باشد گفت: برنامه های قرآنی و حفظ قرآن باید در راس امور برنامه های هیات های مذهبی قرار گیرد.

وی یکی از سرمایه اجتماعی را مناسبت های مذهبی عنوان کرد و گفت: دهه محرم از سرمایه های اجتماعی و مذهبی است و پیام حماسی عاشورا و معارف اهل بیت (ع) را باید انتقال داد چراکه گسترش اسلام مرهون هیات های مذهبی است.

حجت الاسلام روحانی نژاد ادامه داد: پیمایشی از سرمایه های اجتماعی انجام گرفته اما به صورت فراگیر منتشر نشده است که در این پیمایش داشته های ملت مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برخی از شاخص های این پیمایش نشان می دهد که به لحاظ غفلت هایی که انجام شده برخی از سرمایه های اجتماعی کشور دچار تغییرات شده است و یکی از این سرمایه ها مناسبت های مذهبی و دهه محرم است.

وی افزود: به برکت این سرمایه های مذهبی است که ایران به پیروزی رسید و در هشت سال دفاع مقدس پیروز شد لذا باید از این سرمایه ها صیانت کرد.

حجت الاسلام روحانی نژاد با بیان اینکه تصاویری هر ساله از آیین های مذهبی استان ها گرفته می شود گفت: در سال گذشته تصاویر حواشی آیین های مذهبی همدان به ویژه در پوشش زنان و مردان و قمه زنی که اتفاق افتاد، مناسب نبوده است.

ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در سال 86 به تصویب رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار