رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: افزایش حقوق فرهنگیان که از اول مهرماه دولت اجرا می‌کند، هیچ‌ربطی به رتبه‌بندی معلمان ندارد و ما به دنبال تبیین جایگاه و شأن فرهنگیان در رتبه‌بندی هستیم.
کد خبر: ۸۳۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۵ 27 August 2015
محمدمهدی زاهدی که به همراه اعضای کمسیون آموزش و تحقیقات به رشتخوار سفر کرده بود، با تبریک دهه کرامت و هفته دولت و میلاد امام رضا (ع) در جمع فرهنگیان اظهار کرد: بودجه افزایش حقوق فرهنگیان کشور توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تامین شده است.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس دهم خواستار تاخیر در اجرای طرح افزایش حقوق فرهنگیان کشور شد و گفت: از دولت می‌خواهیم رعایت حال فرهنگیانی که 31 شهریور 94 باز نشسته می‌شوند و افزایش حقوق شامل آنان نمی‌شود و همچنین برای رعایت حال بازنشسته‌ها افزایش حقوق فرهنگیان را از دوم یا سوم مهرماه جاری اجرا نماید که این قشر را دربرگیرد.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به تلاش‌های کمسیون تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، این کمسیون بیش از5 هزار میلیارد تومان منابع جدید برای وزارت آموزش و پرورش تعریف کرده که برای تحقق این اعتبار که گره بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش را برای سال‌های طولانی حل خواهد کرد، دولت باید تلاش کند.

زاهدی با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش گفت: باید آموزش و پرورش تجدید ساختار شود و این امر ضروری است.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر 100 هزار کلاس درس در سطح کشور قابل استفاده نیست و با کوچکترین حادثه طبیعی تخریب می‌شود که کمسیون تحقیقات و آموزش مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه مبلغ ده هزار میلیارد تومان برای نوسازی مدارس اختصاص داده است.

عضو کمسیون رسیدگی برجام در ادامه سخنانش در جمع فرهنگیان رشتخوار با تاکید بر توجه بیش از پیش به سخنان مقام معظم رهبری در این خصوص اظهار کرد: گرچه در برجام نکات مثبت و منفی وجود دارد و یک بازی بردبرد و بده بستان است اما نباید بحث امروز کشور همیشه برجام شود که چه می‌خواهد بشود.

وی تصریح کرد: مسئله امروز ما مبارزه با آمریکاست که توطئه درونی و بیرونی انجام می‌دهد.

زاهدی افزود: اگر امروز فکرمان فقط برجام باشد، باختیم؛ باید فکرمان را به مبارزه با آمریکا متمرکز کنیم.

وی با بیان این که آمریکا امروز به دنبال استحاله مقاومت و تغییر نظام جمهوری اسلامی است، بیان کرد: بر این سخن شواهد زیادی وجود دارد که باید مراقب باشیم.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس خاطرنشان کرد: دشمنی با آمریکا نباید به لبخند زدن با آنان تبدیل شود که اگر غفلت کردیم آمریکا سیلی محکمی به مقاومت و جمهوری اسلامی خواهد زد.

در این جلسه محمود نگهبان، نماینده مردم رشتخوار و خواف و عضو کمسیون مجلس شورای اسلامی، از اعضا این کمسیون خواست سهمیه پذیرش این شهرستان را در دانشگاه فرهنگیان افزایش دهند و مسئله مسکن فرهنگیان رشتخوار را از طریق وزارت راه و شهرسازی پیگیری نمایند.

فرماندار رشتخوار هم در این جلسه بیان کرد: آموزش و پرورش اساس و پایه تحول در جامعه است و هرگونه اقدام و تحولی در آموزش و پرورش مساوی با تحول در جامعه است و از این رو ضرورت نگاه ویژه به آموزش و پرورش غیر قابل انکار است.

خالقداد عرب اظهار کرد: نگاه دقیق و کارشناسانه در دو بعد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در حوزه آموزش و پرورش راهگشای بسیاری از موضوعات مبتلا به جامعه خواهد بود.

نماینده عالی دولت و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان رشتخوار افزود: آموزش و پرورش به عنوان جعبه سیاه جامعه ضمن رمزگشایی از بسیاری از مسائل اجتماعی می‌تواند ما را برای رسیدن به جامعه‌ای مطلوب راهنمایی و توانمند نماید.

عرب ضمن بر شمردن دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه‌های مختلف ادامه داد: در حوزه آموزش و پرورش نیز دولت با سیاست‌های منطقی و اصولی و پرهیز از شتاب‌زدگی و سیاست‌های دفعی و مقطعی در پی رسیدن به آموزش و پرورش پویا، فعال، مشارکتی و توانمند است که نتیجه آن افزایش اعتماد به نفس و خودباوری و خلاقیت در جامعه خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار