مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز کشت بهاره در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۲۹۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰ 09 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،شهریار قاسمی ، با اشاره به آغاز کشت بهاره در مزارع استان کرمانشاه، گفت: برای کشت 170 هزار هکتار نخود بهاره و یازده هزار و 250 هکتار چغندرقند بهاره در استان برنامه‌ریزی شده است.

قاسمی افزود: همچنین هدف گذاری شده هفت هزار هکتار گوجه فرنگی، 24 هزار هکتار ذرت دانه‌ای، هفت هزار هکتار سیب زمینی، 2500 هکتار پیاز، 4500 هکتار ذرت علوفه‌ای و...به صورت بهاره در مزارع استان کرمانشاه کشت شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از کشاورزان خواست تا بر اساس سهیمه های ابلاغی نسبت به کشت بهاره در اراضی زراعی خود اقدام کرده و به هیچ عنوان اقدام به کشت خارج از برنامه محصول نکنند، چراکه در غیر اینصورت در زمان برداشت محصول برای فروش آن با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

قاسمی ادامه داد: کشت‌های بهاره اغلب قابلیت انبارداری بالایی نداشته، لذا کشت خارج از برنامه آنها می‌تواند کشاورزان را در فصل برداشت متحمل خسارت کند.

قاسمی همچنین به کشاورزان توصیه کرد تا حتما از بذور گواهی شده برای زیر کشت بردن اراضی خود استفاده کرده و به تاریخ مصرف بذور هم توجه داشته باشند.

قاسمی از کشاورزان خواست تا توصیه‌های کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی را در حین مراحل کاشت، داشت و برداشت جدی گرفته و در مراحل مختلف با آنها مشورت کنند.

به گفته این مسئول، کشت بهاره محصولات کشاورزی در اراضی زراعی استان کرمانشاه از 15 اسفند شروع شده و تا اواخر اردیبهشت ادامه پیدا خواهد کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار