سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به فعالیت های این دانشگاه در دولت تدبیر و امید، از راه اندازی موزه علوم اردبیل تا پایان مهرماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۲۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶ 25 August 2015
به گزارش ایرنا، گودرز صادقی هشتجین روز سه شنبه در نشستی با خبرنگاران استان اردبیل گفت: در این موزه دهها قلم اثر نفیس از تاریخ علم و دانشگاه در کنار 250 قطعه دستگاه از تلفن گرفته تا ماشین های اداری به نمایش گذاشته خواهد شد.
وی از اتمام 70 درصد کارهای این موزه از جمله چیدمان آثار خبر داد و افزود: تنها در سال گذشته از سوی دانشگاه محقق حدود 500 میلیون ریال در این زمینه هزینه شد.
سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی بیان کرد: همچنین در نظر داریم در کنار این مجموعه شعبه ای از موزه علوم و فناوری را نیز تاسیس کنیم که در مجموع برای این دو موزه سه میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است.
او همچنین از برپایی نمایشگاه موزه علوم و فناوری طی مهرماه سال جاری در اردبیل خبر داد و ابراز امیدواری کرد این نمایشگاه در سایر شهرستان ها هم برپا شود.
صادقی عنوان کرد: پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید علاوه بر این اولین مرکز پزشکی ورزشی در سطح استان توسط دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی تاسیس شد که در ساختمانی استیجاری در مرکز شهر واقع شده و هم اکنون در مرحله خرید تجهیزات است.
وی ادامه داد: تاسیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه محقق اردبیلی یکی دیگر از اقداماتی بود که صورت گرفته؛ با توجه به اختصاص اعتبارات، تجهیزات آن خریداری شده و در حال نصب می باشد.
سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی عنوان کرد: یک پایگاه اینترنتی هم در این راستا طراحی شده که فرصت ارایه خدمات آزمایشگاهی به سایر دانشگاه ها و دستگاه ها را فراهم می کند که به زودی از آن رونمایی خواهد شد.
او همچنین از راه اندازی پژوهشکده آب و آب های معدنی با مشارکت وزارت نیرو در آینده ای نزدیک خبر داد.
صادقی در ادامه گفت: آکادمی زبان وابسته به دانشگاه محقق اردبیلی (تدریس چهار زبان از جمله آلمانی و انگلیسی) و دفتر حمایت از حقوق بانوان به منظور رسیدگی به مسایل دانشجویان دختر پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید توسط این مجموعه راه اندازی شده است.
وی اظهار کرد: دانشگاه محقق اردبیلی برای اولین در اتحادیه بین المللی دانشگاه ها (وابسته به سازمان یونسکو) عضو شده و همچنین سومین دانشگاه ایرانی است که به عضویت اتحادیه دانشگاه های قفقاز درآمده که در آن 101 دانشگاه از کشورهایی مانند ترکیه، قبرس، آذربایجان و تاجیکستان حضور دارند.
سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی افزود: فعالیت های این دانشگاه در حوزه های فرهنگی نیز قابل توجه بوده و در برخی فعالیت ها تا 300 درصد رشد داشته ایم.
او بیان کرد: از جمله برنامه های فرهنگی شاخصی که با محوریت این دانشگاه برگزار و مورد توجه قرار گرفته می توان به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هسته ای و کنگره شهدای دانشجو اشاره کرد.
هم اکنون در دانشگاه محقق اردبیل بیش از 11 هزار دانشجو در 70 رشته در مقاطع کاردانی تا دکتری مشغول تحصیل هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار