اولین همایش بین‌المللی و دومین همایش ملی مدیریت ورزشی با رویکرد سلامت سازمانی با پذیرش ۳۸۰ مقاله در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۶۵۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۰ 07 May 2024

به گزارش تابناک اردبیل، جبرائیل رزمجو معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی ۱۸ اردیبهشت در این همایش با بیان اینکه تمام تلاش رئیس دانشگاه محقق اردبیلی توجه به سلامت سازمانی است، افزود: روحیه و نشاط در دانشگاه رو به افزایش است و نشانه‌های آن کاملا محسوس است.

وی هدف این همایش را تحقیق و ترویج سلامت سازمانی دانست و با بیان اینکه دانشکده روان‌شناسی و علوم‌تربیتی یکی از دانشکده‌های مثال‌زدنی دانشگاه در برگزاری همایش‌های علمی است، افزود: با توجه به اینکه استان اردبیل استانی قهرمان‌پرور است، دانشکده روان‌شناسی و علوم‌تربیتی دانشگاه محقق اردبیلی نیز از حضور اساتید خوش‌اخلاق، محققین برجسته و قهرمانان مطرح برخوردار است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه امروزه ورزش و تربیت‌بدنی در سلامت جامعه نقش مهمی دارد، تصریح کرد: به نظر می‌رسد که حوزه ورزش به دلیل نقش پیشگیرانه در جامعه در زمینه بیماری‌ها از حوزه پزشکی نیز با اهمیت‌تر است؛ چراکه در عصر ماشینی کنونی فعالیت فیزیکی و تحرکات بدنی به شدت کاهش یافته و همین امر باعث بروز بیماری‌های بی‌شماری شده است.

وی با بیان اینکه افزایش کیفیت زندگی اساسی‌ترین هدف زندگی بشر امروزی است، ادامه داد: روحیه نشاط و سلامتی بعد فردی تربیت‌بدنی است، اما باید به خاطر داشته باشیم که بعد اجتماعی این قضیه نیز حائز اهمیت می‌باشد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه هر سازمانی در جامعه با هدف خدمت به مردم شکل می‌گیرد، خاطرنشان کرد: سلامت سازمانی مهمترین مولفه برای افزایش بهره‌وری و در نتیجه بهبود خدمت‌رسانی به جامعه است، به‌همین منظور توجه به سلامت فیزیکی، روحیه و نشاط سازمان بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه سلامت سازمان، نشاط و سلامتی در ارائه خدمت و برخورد با مراجعان منجر به سلامت آنان خواهد شد، افزود: ورود نتایج تحقیقات و مقالات پذیرش شده به جامعه در همایش‌های علمی بسیار مهم است.

مهرداد محرم‌زاده دبیر علمی این همایش با بیان اینکه مدیریت ورزشی رشته بین رشته‌ای تربیت بدنی و علوم ورزشی است، گفت: امروزه گرایش‌بندی‌های جهانی و کشوری مختلفی صورت گرفته تا این رشته با توجه به نیرو‌های انسانی و دانشگاهی جهت‌گیری کند، خوشبختانه در دانشگاه محقق اردبیلی نیز حوزه مدیریت ورزشی به سمت بازاریابی، علم اقتصاد و تجارت گرایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از کلید واژه‌های مدیریت ورزشی سلامت سازمانی است، افزود: سلامت سازمانی به پتانسیل‌های نیروی انسانی، سبک‌های مدیریت مناسب و مهمتر از همه فناوری و تکنولوژی مورد استفاده بستگی دارد تا ما بتوانیم همپای سازمان‌های جهانی، سازمان خود را به صورت خلاق هدایت کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه این همایش سال گذشته به صورت ملی برگزار شده بود، ادامه داد: با همت و تلاش مجموعه مدیریتی دانشگاه، امروز به عنوان دومین همایش ملی و اولین همایش بین‌المللی با ارسال ۴۱۲ مقاله به دبیرخانه و پذیرش ۳۸۰ مقاله با کیفیت از دانشگاه‌های ایرانی و خارجی برگزار می‌شود.

دبیر علمی این همایش خاطرنشان کرد: ۵۳ درصد مقالات ارسال شده به همایش توسط دانشجویان دکتری بین‌المللی دانشگاه محقق اردبیلی به دبیرخانه ارائه شده است.

مصطفی افشاری دبیرکل انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران و عضو هیات علمی مدیریت ورزشی پژوهشگاه تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز گفت: انجمن علمی مدیریت ورزشی تنها انجمنی است که در ۱۱ سال اخیر همواره رتبه A و B در کمیسیون انجمن‌ها داشته است. این موفقیت به دلیل همت مضاعف همه کسانی است که در کشور و خاصه در استان‌ها فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در ارزیابی‌های سال گذشته از ۲۳ استان فعال در عرصه مدیریت ورزشی، شاخه استانی اردبیل، شاخه استانی برتر شناخته شد، افزود: سعی داریم در رویکرد جدید انجمن فارغ از اهداف نظری و بسط و توسعه دانش، در حوزه اثرگذاری بر تصمیمات هم دخیل باشیم. به همین منظور پذیرای تمامی ایده‌ها و نظرات در تمامی رشته‌های ورزشی توسط دانشجویان هستیم و معتقدیم تجمیع آرا و نظرات به رشد فکری همه ما کمک خواهد کرد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار