رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه گفت: ۱۵۷۵ شعبه اخذ رای آرای مردم استان را جمع‌آوری می‌کنند.
کد خبر: ۸۲۰۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵ 04 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل از ازمهر، حجت الاسلام محسن مفید با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در آخرین مرحله‌ای که شورای نگهبان به بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس شورای اسلامی رسیدگی کرده است از مجموع ۴۱۲ نفر ۱۵۰ نفر در سطح استان تأیید صلاحیت شدند و ۹۷ نفر عدم احراز صلاحیت را نظر دادند.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه با بیان اینکه ۳۶/۴ درصد کاندیدها تأیید صلاحیت و ۲۷/۷ درصد رد صلاحیت شدند، افزود: ۱۱۴ نفر رد صلاحیت، ۱۰ نفر عدم شکایت نسبت به رد هیئت اجرایی و ۳۵ نفر انصرافی وجود داشته است.

این مسئول بیان داشت: افرادی که در مراحل قبل تأیید صلاحیت شدند و تأیید هیئت مرکزی نظارت را دریافت کردند و در رسیدگی شورای نگهبان رد صلاحیت شدند، حق اعتراض دارند و در تاریخ دوازدهم، سیزدهم و چهاردهم باید به همکاران مستقر در تهران و مستقر در دفتر استان کرمانشاه مراجعه کنند.

حجت الاسلام مفید ادامه داد: شورای نگهبان ۷ روز مهلت دارد تا ضمن بررسی مجدد نظر نهایی خود را در خصوص صلاحیت معترضان ارائه کند.

وی عنوان کرد: آخرین مرحله اعلام شورای نگهبان در ۲۱ بهمن ماه سال جاری است و بعد از بررسی شورای نگهبان لیست نهایی را به وزارت کشور اعلام می‌شود و بعد از جمع بندی لیست را به استحضار عموم مردم در حوزه‌های انتخابیه مربوطه خواهد رساند.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه با بیان اینکه آمار کل شعب در سطح استان ۱۵۷۵ شعبه است، خاطر نشان کرد: در سطح شهرستان کرمانشاه ۶۰۱ صندوق فعال وجود دارد و حداقل به طور متوسط ۴ نفر در هر شعبه وظیفه نظارت بر انتخابات را دارند.

این مسئول عنوان کرد: ۳۰ درصد خواهر و ۷۰ درصد برادر ناظران شورای نگهبان در انتخابات مجلس هستند که این افراد از طریق نهادهای انقلابی و فراخوان‌های عمومی که داده شده، مراجعه کردند و در یک آزمون شرکت کرده و در صورت موفقیت در آزمون با آموزش‌های لازم به کار گرفته شدند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار