مجمع مشورتی توسعه استان کرمانشاه با 21 عضو فعالیتش را آغاز کرد.
کد خبر: ۸۰۱۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷ 21 August 2015
دکتر عبدالغفار شجاع رییس شورای مجمع مشورتی توسعه استانهای کشور در نشست آغاز بکار این مجمع که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، هدف از تشکیل این مجامع در سطح کشور را کمک به دولت برای پیشبرد برنامه هایش ذکر کرد و گفت: این مجمع که بدنبال کم کردن فاصله بین دولت و مردم شکل گرفته، حق دخالت در امور اجرایی را ندارد.

وی افزود: ما نباید بار دولت را سنگین تر کنیم، بلکه باید در این مجمع مشورتی شرایطی را برای دولتمردان ایجاد کنیم که بتوانند در شرایط بهتری به خدمت رسانی به مردم بپردازند.

شجاع از تشکیل مجامع مشورتی در شهرستانها، بخش ها و شهرها نیز خبر داد.

وی گفت: این مجامع می توانند در توسعه اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی منطقه جغرافیایی خود نقش داشته باشند.

شجاع با اشاره به در دست تدوین بودن برنامه ششم توسعه، افزود: مجامع مشورتی استانها باید هر چه زودتر چند طرح را برای توسعه منطقه خود پیشنهاد دهند که دولت آنها را بعنوان محور فعالیت خود در استانها داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت دکتر روحانی در شرایط سختی فعالیتش را شروع کرد، گفت: در پایان کار دولت قبل، کشور در شرایط نامناسبی قرار داشت. تحریم ها آثار خود را نشان داده بود، برای فروش نفت مشکل داشتیم، درآمدهای کشور به شدت کاهش یافته بود، خزانه خالی بود و دولت 800 هزار میلیارد تومان بدهی داشت.

مشاور رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ادامه داد: دولت تدبیر و امید در چنین شرایط نامناسبی کارش را شروع کرد، اما از همان ابتدا برخی بدنبال ایجاد مانع سر راه این دولت بودند. آنهایی که این خرابی ها را ایجاد کرده بودند بجای اینکه پاسخگوی کارهایشان باشند مدعی شدند و امروز می گویند دلواپسیم.

وی اظهار کرد: با این وجود دولت مصمم به رفع خرابی ها است و طی این مدت نیز شاهد کارهای زیربنایی خوبی در کشور هستیم که اجرای طرح تحول سلامت یکی از این کارهاست.

وی موفقیت مذاکرات هسته ای را از دیگر کارهای مهم دولت دانست و گفت: در 22 ماه مذاکرات هسته ای دیدیم که تیم هسته ای کشورمان چگونه از حق کشور دفاع کردند و نتیجه خوبی نیز حاصل شد.

شجاع با بیان اینکه دولت فشار زیادی را تحمل می کند، گفت: همه باید کمک کنیم این دولت به اهداف خوبی که برای توسعه کشور ترسیم کرده دست یابد.

وی با بیان اینکه تنها با تکیه بر پول و منابع مالی نمی توان مدیریت کرد، گفت: نمونه عینی این موضوع را در دولت قبل دیدیم که با وجود درآمدهای بسیار کلان کشور، اما اوضاع نابسامان تر شد، لذا باید برنامه ریزی و استفاده از نظرات کارشناسی و تخصصی سرلوحه کار باشد که دولت به این مسائل توجه خاصی دارد.

محمدرضا شعبانی رییس مجمع مشورتی توسعه استان کرمانشاه نیز با اشاره به موقعیت خاص استان کرمانشاه، گفت: امیدواریم این مجمع بتواند بازویی توانمند و چشمی بیدار برای مسئولین استان باشد و به روند توسعه استان کمک کند.

وی افزود: کرمانشاه استانی مرزی و استراتژیک است که متاسفانه با مشکلات زیادی روبروست و باید زمینه را برای توسعه همه جانبه آن فراهم کنیم.

دکتر هدایت حاتمی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه نیز با بیان اینکه متاسفانه در دولت گذشته از نظرات کارشناسی کمتر استفاده می شد، گفت: شکل گیری این مجامع مشورتی می تواند بخشی از آن حلقه مفقوده عدم استفاده از نظرات کارشناسی را جبران کند.

حاتمی افزود: امیدواریم بر اساس آن چارچوب هایی که برای مجمع در نظر گرفته شده بتوانیم به بهترین شکل از توان کارشناسی آن استفاده کنیم.

امیر شاه آبادی سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری نیز با بیان اینکه دولت در دو سال گذشته در حال آواربرداری و آماده کردن مسیر حرکت بوده، گفت: با این وجود در برخی عرصه ها از جمله عرصه سیاست خارجی توفیقات خوبی حاصل شده است.

وی با بیان اینکه دولت در بدو فعالیتش راهبردهایی در تمام حوزه ها تعریف کرد و با تمام محدودیت ها بدنبال تحقق آنهاست، گفت: نیاز است تمام کسانی که کمک کردند این دولت سر کار بیاید در صحنه حاضر باشند و به دولت کمک کنند.

در این نشست برخی اعضاء حاضر نیز به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار