امام جمعه اراک؛
نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی گفت: حج یک دنیا عظمت و برکت است و به عنوان دانشگاه جهان اسلام باید با شکوه فراوانی برگزار شود و امت اسلامی آماده برگزاری این اجتماع بزرگ باشند و دولت‌های اسلامی نیز به این موضوع کمک کنند.
کد خبر: ۷۵۹۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶ 05 July 2019
اتکا به ظرفیت های داخلی راه عبور از مشکلات اقتصادی است
به گزارش تابناک مرکزی - نماینده، ولی فقیه در استان درنماز عبادی سیاسی جمعه به اجتماع بزرگ حج اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با کارگزاران حج نکات بسیار ارزشمندی را بیان فرمودند: و توجه به شخصیت والای ایرانی اسلامی از سوی حجاج ایرانی مورد تاکید ایشان بود.
وی افزود: حج یک دنیا عظمت و برکت است و به عنوان دانشگاه جهان اسلام باید با شکوه فراوانی برگزار شود و امت اسلامی آماده برگزاری این اجتماع بزرگ باشند و دولت‌های اسلامی نیز به این موضوع کمک کنند.
آیت الله دری با بیان اینکه ملت ایران باید در این امتحان بزرگ سربلند بیرون بیایند گفت: از کشورمان ۸۶ هزار حاجی اعزام خواهند شد که از این تعدا سهم استان مرکزی ۱۴۰۰ حاجی در قالب ۱۱ کاروان است.
آیت الله دری نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اراک  به برجام و موضوع کاهش تعهدات برجامی اشاره کرد و گفت: اروپا در طول این مدت بجای عمل به تعهدات برجامی بیشتر نمایش ظاهری داشت و با ایجاد کانال مالی موسوم به اینستکس که به نظر می‌رسد کارایی لازم را ندارد نتوانست انتظارات جمهوری اسلامی ایران را براورده کند و اکنون جمهوری اسلامی ایران بنابر تصمیم نظام از ۱۶ تیر گام دوم کاهش تعهدات برجامی را اغاز می‌کند و غنی سازی را در مقدار مشخص شده از سر خواهدگرفت.
وی افزود: نیروگاه خنداب هم فعالیت خود را از سرمی گیرد و کشور‌های اروپایی دیگر نمی‌توانند گلایه‌مند باشند، زیرا ایران به اندازه کافی فرصت به ان‌ها داده است.

امام جمعه اراک ضمن تبریک روز صنعت و معدن به همه صنعتگران و تلاشگران عرصه تولید گفت: استان مرکزی با بیش از ۳ هزار واحد صنعتی در این زمینه در کشور پیش رو است و در مقابل وظایف همه نهاد‌ها و مردم در این بخش سنگین است، زیرا همه باید به صنعت کمک کنیم و وظایفمان را به خوبی انجام دهیم تا چرخ صنعت با رونق بیشتری بچرخد.
آیت الله دری با اشاره به اینکه تحریم‌ها موجب شد کشور در مسیر خودکفایی گام‌های اساسی بردارد افزود: باید در مسیر تولید صنعتی حرکت کنیم نه مونتاژ کار صنعتی، و اگر صنعت را برپایه علم مهارت و یافته‌های روز دنیا رو به جلو حرکت دهیم و همت و اراده راسخ داشته باشیم می‌توانیم بجای واردات بی رویه نیاز کشور را تامین کنیم و در ادامه حتی صادرات چشمگیر نیز داشته باشیم.
نماینده، ولی فقیه در استان با اشاره به دهه کرامت گفت: ائمه اطهار به عنوان چراغ راه بشریت موجب عزت
مسلمانان هستند و غربی‌ها به دلیل دوری از مکتب اهل بیت (ع) امروزه در باتلاق فساد به سر می‌برند.

نماز عبادی سیاسی روز جمعه در ۳۳ نقطه استان مرکزی برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار