رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت:برنامه های هفته سلامت ۱۴۰۳ با شعار «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» برگزار می شود.
کد خبر: ۱۱۶۲۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۷ 15 April 2024

به گزارش تابناک مرکزی،دکتر علیرضا امانی اظهار داشت: امسال با عنایت به اولویت‌های ملی و تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در تقویت بهداشت و همگام با سایر کشورهای جهان در شعار بین المللی دعوت به اقدام همگانی کشورها برای توسعه خدمات سلامت، پوشش همگانی سلامت برگزار می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، افزود: این پویش با هدف توجه به حقوق اقشار آسیب پذیر و با توجه به اولویت وزارت بهداشت در برقراری عدالت در سلامت و اجرای برنامه ملی سلامت خانواده و نظام ارجاع و دستاوردهای شبکه بهداشت کشور، با شعار محوری سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت، برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه یکم تا هفتم اردیبهشت هفته سلامت نامگذاری شده است، اظهار داشت: شنبه سلامت خانواده، حق و مسئولیت همگانی؛
یکشنبه، سلامت خانواده از آموزش و پرورش تا آموزش عالی؛ دوشنبه، سلامت خانواده و سلامت زمین؛ سه‌شنبه، سلامت خانواده و سلامت روانی اجتماعی؛ چهارشنبه، سلامت خانواده و فرهنگ سلامت؛ پنجشنبه، سلامت خانواده و جوانی جمعیت و جمعه؛ سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی نامگذاری شده است.


امانی ادامه داد: در این هفته برنامه های متنوعی با رویکرد ترویج مفاهیم کلیدی سلامت و گفتمان سازی در جامعه با تاکید بر اولویت‌های ملی سلامت، در مناطق مختلف استان اجرا خواهد شد؛ تا با اولویت قرار دادن «حرکتی جهانی به سمت سلامت همگانی» بتوانیم در این خصوص راهگشا باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار