امور آب و فاضلاب شهرستان پاوه به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی از سیل وبروز مشکلاتی برای شهروندان اطلاعیه ای صادر نمود.
کد خبر: ۷۲۹۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸ 30 March 2019

به گزارش تابناک ،با توجه به اینکه سامانه بارشی با حجم بارندگی قابل توجهی در پیش می باشد از شهروندان محترم درخواست می گردد نکات ذیل را رعایت نمایند :

الف) آب؛
همکاران آبفا شهری پاوه تدابیر لازم را جهت رسیدگی به هرگونه حادثه که احیانا منجر به خللی در آبرسانی شود پیش بینی نموده و درحال آماده باش می باشند: پر نمودن مخازن ذخیره آب، تدابیر لازم جهت رفع کدورت احتمالی و آمادگی اکیب حوادث و اتفاقات با تجهیزات لازم ، ولی جهت احتیاط بیشتر، بهتر است شهروندان محترم مقداری آب در منزل خود ذخیره نمایند.

ب) فاضلاب؛
گرچه در زمینه رسیدگی به حوادث فاضلاب نیز این آمادگی وجود دارد ولی بهتر است شهروندان محترم از ورود آب های سطحی و رواناب ها به شبکه های جمع آوری فاضلاب جلوگیری نمایند. زیرا ورود حجم زیاد رواناب باعث گرفتگی و انسداد شبکه در پایین دست شده که برگشت و پس زدن فاضلاب بداخل ساختمان ها، منازل و املاک را به دنبال دارد، که سرنجام باعث وارد شدن خسارات می گردد. لذا از کلیه شهروندان عزیز درخواست می گردد در این خصوص مساعدت لازم را بعمل آورده و موارد ذیل را نیز رعایت نمایند:

۱. در زمان بارندگی از باز نمودن و جابجایی دریچه منهول های فاضلاب جهت وارد شدن آب های سطحی و باران به شبکه های فاضلاب جدا خودداری نمائید.

۲. از اتصال و وارد نمودن آب بام، حیاط و منازل ( ناودانی) به شبکه های فاضلاب نیز خودداری نمائید.

۳. و اما مشترکینی که قبلا اقدام به اتصال لوله ناودانی منازل خود به شبکه فاضلاب نموده اند، درخواست می گردد قبل از بارندگی حتما نسبت به جداسازی آن اقدام نمایند.

گفتنی است قطعا رعایت نکات فوق؛ نقش موثری در کاهش بار وحجم ورودی به شبکه فاضلاب شهری داشته و از وارد شدن ضرر و خسارت به شهروندان جلوگیری بعمل خواهد امد.

لازم بذکر است،از شهروندان محترم درخواست می شود، درصورت بروز هرگونه مشکل با سامانه ۱۲۲ تماس بگیرند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار