مشاور استاندار اردبیل گفت : تاکنون 19 جلسه هم اندیشی فرهنگی به ریاست استاندار اردبیل و با شرکت 50 عضو برای بررسی موضوع های متعدد فرهنگی استان برگزار شده است.
کد خبر: ۷۲۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷ 05 August 2015
حجت الاسلام عبداله حسنی دبیر جلسات هم اندیشی فرهنگی استان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نشست های هم اندیشی فرهنگی نخبگان استان مولود نام و شعار سال 93 (اقتصاد و فرهنگ عزم ملی و مدیریت جهادی) بوده و با شرکت مسوولان و صاحب نظران حوزه فرهنگ باهدف رصد آسیب ها و ارائه راهکار برای درمان آلام فرهنگی هر دو هفته یکبار در استانداری تشکیل می شود.
وی افزود:در این نشست ها فارغ از طیف و جناح های سیاسی نخبگانی از حوزه،دانشگاه،شخصیت های حقیقی و حقوقی،مسوولان عالی فرهنگی،مقامات فرهنگی بازنشسته،پزشکان،نیروهای نظامی انتظامی بسیج،روحانیان مسئول و فارغ از مسوولیت اداری و بزرگان شهر دعوت شده و ضمن احصا معضلات فرهنگی برای درمان آلام فرهنگی راهکارهای پیشنهادی ارائه می شود.
حسنی رصد آسیب های فرهنگی،ارائه خروجی تصمیمات به شورای فرهنگ عمومی استان برای کار اجرایی،ترویج کرسی ها و گفتمان آزاداندیشی،آشنایی مسوولان با آسیب های فرهنگی مغفول مانده شده،احساس مسوولیت و انگیزش اعضای جلسه برای اجرای تصمیمات در حوزه کاری و اداری خود را از مزایای برگزاری نشست های هم اندیشی فرهنگی برشمرد.
مشاور استاندار و رابط ائمه جمعه و جماعات استانداری ادامه داد: تاکنون موضوع هایی نظیر خشونت و اعتیاد در این نشست ها طرح و بررسی شده و به عنوان مثال در مورد خشونت بیش از 50 علت بروز آن تعریف و وظایف دستگاه های اداری مختلف برای کاهش خشونت در جامعه تبیین شده است.
حجت الاسلام حسنی30 موضوع فرهنگی از جمله سبک زندگی ایرانی اسلامی، ترویج نظم اجتماعی، فرهنگ سرمایه، طلاق، ازدواج آسان، مهندسی فرهنگی، فضاهای مجازی، آسیب های ماهواره، توسعه مثبت اندیشی،مهمان نوازی،گمرک فرهنگی،رسانه پاک، حجاب، آپارتمان نشینی،اطاله دادرسی،اسراف و تبذیر،آداب معاشرت،پوشش ملی مذهبی،ارزش های انسانی،توسعه بنرهای فرهنگی،تکریم ارباب رجوع،شایعات،تجمل گرایی و نگرانی از کاهش اخلاق و ادب در جامعه را از پیشنهادهای اعضا برای طرح و بررسی و ارائه راهکار رفع آسیب های مربوطه اعلام کرد.
وی همچنین نشست های هم اندیشی صاحب نظران فرهنگی را ابداع استان اردبیل دانست و اظهار داشت: برخی از مسوولان کشوری گاه با حضور در این جلسات از شکل گیری این نشست ها استقبال و ابراز خرسندی کرده اند و تشکیل جلسات مشابه در شهرستان های استان نیز به مسوولان مربوطه توصیه شده است.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا به لحاظ شباهت موضوع شورای فرهنگی عمومی استان با جلسات هم اندیشی فرهنگی، تداخل و موازی کاری بین این دو جریان مشاهده نمی شود گفت: نه تنها تداخلی وجود ندارد بلکه جلسات هم اندیبشی به عنوان مقدمه و بازوی فکری توانمندی برای تقویت شورای فرهنگی عمومی ایفای نقش می کند.
مشاور استاندار و رابط ائمه جمعه و جماعات استانداری، مسوولیت خود به عنوان پل ارتباطی روحانیان استان با استاندار و حوزه اداری استانداری را خاطرنشان شد و گفت: در این راستا با بررسی و پذیرش درخواست های روحانیان، تمهید مقدمات ارائه عملکرد دستگاه های اداری استان،رفع مشکل روحانیان مراجعه کننده به استانداری،دیدار با پدران شهدای روحانی با حضور مسوولان عالی استان و رصد مشکلات روحانیان انجام وظیفه می کنم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار