رئیس کانون بیماران هموفیلی کرمانشاه گفت:در حال حاضر۲۶۰ بیمار هموفیلی در استان کرمانشاه زندگی می‌کنند که۵۸ نفر زن و ۲۰۲ نفر مرد هستند.
کد خبر: ۵۷۳۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲ 03 March 2018

به گزارش خبرنگارتابناک، سامان جمازه رئیس کانون بیماران هموفیلی کرمانشاه،در نشستی خبری افزود: هموفیلی یک بیماری خونریزی دهنده ارثی است.

وی خاطر نشان کرد: این افراد به دلیل نبود یا پائین بودن سطح پروتئین‌هایی به نام فاکتور‌های انعقادی بصورت ارثی دچار این بیماری شده‌اند.

رئیس کانون بیماران هموفیلی کرمانشاه اظهار داشت:اکثر بیماران"هموفیلی"درکرمانشاه با مشکلات مالی  دست و پنجه نرم می کنند ، بطوری‌که حتی برای رفت و آمد و خرید دارو نیز دچار مشکل فراوان هستند.


جمازه تصریح کرد:میانگین سنی بیماران هموفیلی در استان بین ۴۰ تا ۵۰ سال است که ۸۰ نفر از بیماران هموفیلی کرمانشاه به نوع فاکتور هشت این بیماری مبتلاهستند که شدیدترین نوع آن محسوب می‌شود.

وی ابراز داشت:لازم است افراد مبتلا به این بیماری هر ماه یک بار آزمایش دهند، اما به دلیل مشکلات مالی اکثر بیماران سالی یک بار به این امر اقدام می‌کنند.

به گفته این مسئول:بیماران هموفیلی نباید فعالیت‌های سنگینی داشته باشندزیرا باعث آسیب رسیدن به مفاصل و خونریزی داخلی افراد مبتلا به این بیماری می‌شود.

رئیس کانون بیماران هموفیلی کرمانشاه افزود:حدود ۳۳ بیمار در شهرستان‌های متاثر از زلزله زندگی می‌کنند که منزل مسکونی هشت نفر از آنان در زلزله کاملا تخریب شد.

جمازه گفت: به هرکدام از هشت خانواری که منزل آنان کاملا تخریب شده حدود سه میلیون تومان کمک مالی شد، و تاکنون ۱۴ کانکس به خانواده‌های بیماران هموفیلی آسیب دیده از زلزله اهداء شده و ماهانه نیز مبلغی به عنوان کمک به آنان پرداخت می‌شود.

 

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار