رصد‌خانه «تابناک»؛ ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «توصیه انتخاباتی سردار غیب‌پرور به بسیج و سپاه»، «توضیح مشاور احمدی نژاد درباره کاشت درخت با پیت حلبی»، «نظر زیباکلام درباره حضور بقایی در انتخابات»، «کاهش 50 درصدی روزهای ناسالم تهران» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۰۲۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۴ 05 April 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

توصیه انتخاباتی سردار غیب‌پرور به بسیج و سپاه

سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در دیدار با مسئولان و کارکنان این سازمان: سپاه و بسیج نباید در انتخابات هزینه هیچ جناحی شوند و باید شاخص ها به صورتی به مردم معرفی شود که انتخاب اصلح و درست برای همگان میسر شود. فارس این خبر را منتشر کرد.


مشاور جنجالی احمدی نژاد به کاندیداهای انتخابات پیوست

مهدی کلهر که در دولت سابق مشاورت احمدی نژاد را برعهده داشت با صدور بیانیه ای؛ برای ثبت نام در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرد. کلهر مشاور رسانه‌ای محمود احمدی نژاد و سمت مشاور سازمان صداو سیما ایران را در کارنامه فعالیت‌های خود داشته‌است او در مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری دور نهم به عنوان نماینده احمدی نژاد حضور می‌یافت. او درسال ۱۳۸۶ کتابی به نام «نامه‌هایی به فرزندم دربارهٔ آزادی» منتشر کرد. آن روزها برخی از رسانه ها می گفتند که کلهر نامه های احمدی نژاد به سران دولت ها را تهیه می کرد. ایران آنلاین این خبر را منتشر کرد.


توضیح مشاور احمدی نژاد درباره کاشت درخت با پیت حلبی

علی‌اکبر جوانفکر در گفت‌وگویی با روزنامه آرمان در خصوص حواشی ایجاد شده در خصوص ویدئوی روز درختکاری احمدی‌نژاد، بقایی و مشایی گفت: درخت استعاره‌اي گويا بوده است براي اينكه نشان دهد مهندس مشايي ريشه در خاك پاك اين سرزمين دارد. در حيرتم كه چرا عده‌اي از اين امر برآشفته اند؟! كاشت نهال همراه با پيت حلبي يك امر رايج در درختكاري است. كسي كه با كار كشاورزي آشنايي دارد، مي‌داند حلب در دل خاك مي‌پوسد و خاك را غني مي‌سازد. ضمن اينكه مگر قرار است آقاي مشايي رئيس‌جمهور شوند كه شما اين كار را در شأن يك رئيس‌جمهور نمي‌دانيد.


مومیایی کردن جسد چقدر خرج دارد؟

پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: آیین‌نامه تعرفه‌های خدمات خاص پزشکی قانونی در سال 1396 به پیشنهاد سازمان پزشکی قانونی کشور و با موافقت رئیس قوه قضاییه، ابلاغ شد. بر اساس این گزارش هزینه مومیایی کردن جسد 30 میلیون ریال و صدور مجوز سقط جنین درمانی، 500 هزار ریال در نظر گرفته شده است.


انتقاد از هدیه ادکلن فرانسوی به نمایندگان!

نماینده مردم شاهین شهر نسبت به هدیه دادن ادکلن فرانسوی به نمایندگان از سوی رئیس ستادکل نیروهای مسلح انتقاد کرد. در پایان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس با ارائه تذکر شفاهی و با یادآوری تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه وارد کردن کالای خارجی دارای مشابه داخل باید به عنوان یک حرام شناخته شود، اظهار داشت: سرلشگر باقری (رئیس ستاد کل نیروهای مسلح) که خیلی هم ایشان را دوست داریم دیروز یک عدد ادکلن فرانسوی به همراه تقدیرنامه برای تبریک سال نو، داخل کازیه گذاشته اند و فرستاده اند. وی افزود: سوال ما این است که اعتبار این هدایا از کجا تأمین می شود و ثانیاً آنچه که ولی فقیه راجع به وارد نشدن کالای خارجی می گویند، شرعاً باید رعایت شود. مهر این خبر را منتشر کرد.


احتمال كانديداتوري پزشكيان در انتخابات

شفيعيان مدير مسئول انصاف نيوز و از نزديكان مسعود پزشكيان از احتمال نامزدي او در انتخابات رياست جمهوري خبر داد. وی نوشت: در حالی که چند روز به زمان ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری مانده، احتمال کاندیداتوری مسعود پزشکیان نایب رییس اول مجلس و وزیر دولت اصلاحات یکی از «مساله»های آن است؛ یک اصلاح طلب، مدیری توانمند و خوش نام، دست پاک، عدالتخواه، صریح و آزاده. وی در ادامه چند دلیل نیز برای کاندیداتوری پزشکیان نام برده است و در خاتمه نیز گفته است: یک نکته همیشه مورد تاکید اوست؛ این که تفرقه خوب نیست. شاید همین تاکید باعث شده تصمیم گیری برای کاندیداتوری سخت شود وگرنه پزشکیان یکی از کاندیداهای پای صندوق رای است برای بالا نگه داشتن پرچم اصلاحات.


بانکهای ربوی خون مردم را میمکند

آیت‌الله جوادی آملی دی ماه سال گذشته در درس خارج تفسیر خود در مسجد اعظم قم فرمودند: در جامعه اقتصاد زیربنا نیست و اعتقاد زیربنا است، اعتقاد به اقتصاد سامان میدهد وگرنه اگر اعتقاد نباشد میشود نظام کمونیستی که مثل آدمبرفی آب شد، نه کودتا و نه جنگ و نه شورشی بود، همه هم تعجب کردند،هیچ کس فکر نمیکرد اتحاد جماهیر شوروی از بین برود، اصل اعتقاد است و در کنار اعتقاد، اقتصاد است، دین گفت هم خودت روپا باش و هم نگذار دیگران ستون فقراتشان شکسته شود، بانکهای ربوی را قرآن دیوانه میداند و میگوید او مخبطانه حرکت میکند و خون مردم را میمکد، قرآن یک چیز تازه آورده است، همیشه تازه است و الان هم تازه است. دانشجو این خبر را منتشر کرد


احمدی‌نژاد کاندیدا نمی‌شود

ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که شانس کدام کاندیدا را برای تبدیل شدن به کاندیدای نهایی بیشتر می دانید؟ رئیسی؟ جلیلی، قالیباف و یا ضرغامی! گفت: در خصوص افراد و اشخاص اظهارنظر نمی‌کنم؛ اما تصور نمی‌کنم که جلیلی جز این کاندیداها باشد. در واقع بعید است در بین کاندیداهای نهایی جمنا اسم جلیلی هم باشد. ممکن هم است جلیلی به نفع رئیسی کنار نرود، اما شانس رای ایشان به قدری پایین خواهد بود که اصلا محل بحث نخواهد بود. وی در پاسخ به اینکه طیف احمدی نژاد چقدر میتواند فضای انتخابات را به سمت رقابتی تر شدن یا تنش ببرد؟گفت: تصور نمی کنم کاندیدای مطلوب آن جناح اساسا بتواند در ساز و کار انتخابات یعنی تایید صلاحیت قرار بگیرد. خود شخص احمدی نژاد هم برای انتخابات کاندیدا نخواهد شد. خبرآنلاین این خبر را منتشر کرد.


تصویر همسر ترامپ جنجال به پا کرد

اولین عکس رسمی ملانیا ترامپ باعث ایجاد اختلاف نظر در افکار عمومی آمریکا شد. در این عکس ، در دست چپ ملانیا یک انگشتر الماس بسیار بزرگ و در دست راستش انگشتر درخشان دیگری دیده می شود که به نظر منتقدان تلاش وی در خودنمایی و نمایش ثروت خود است. بسیاری در آمریکا این عکس را مصنوعی و شبیه به عکس هایی که در دهه 90 قرنِ گذشته در مدارس از دانش آموزان می گرفتند، دانستند. منتقدان بسیاری هم به محتوای پیام ملانیا ترامپ که همزمان با عکس منتشر شده اشاره کردند که در آن گفته شده عکس در محل اقامت جدید ترامپ در کاخ سفید گرفته شده و به هزینه های زیادی که بر مردم آمریکا به خاطر اقامت وی در نیویورک تحمیل اشاره کردند. انتخاب این خبر را منتشر کرد.


حضور رئیسی در انتخابات، یک دوم خرداد تازه خلق می کند

حضور انتخاباتی شخصیت‌هایی چون ابراهیم رئیسی موجب دوقطبی شدن فضای انتخابات می‌شود، امری که برخلاف رویه اجتناب از دو قطبی‌سازی است. البته چنین شرایطی وضعیت را برای افزایش رأی حسن روحانی فراهم خواهد کرد. فارغ از مقایسه شخصیت سیاسی و منش آقایان ناطق نوری و رئیسی باید گفت حضور او در انتخابات ریاست جمهوری به لحاظ تاثیرات کارکردی احتمالا به شکل‌گیری حماسه‌ای مانند دوم خرداد می‌انجامد و مردم با احساس خطر از بازگشت افرادی که برنامه مشخصی برای اداره کشور ندارند، بیش از پیش به دکترحسن روحانی اقبال نشان خواهند داد. آرمان این خبر را منتشر کرد.


۸ هزار آمریکایی در لیست جدید کشتار داعش

هکرهای وابسته به گروه تروریستیداعش فهرستی متشکل از نام و آدرس 8786 آمریکایی منتشر کرده و گفته که قصد دارد آنها را با انجام حملات موسوم به «گرگ تنها» به قتل برساند. در این پیام ویدئویی، گروه تروریستی داعش دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را نیز تهدید کرده است: «ما پیامی برای مردم آمریکا و مهم‌تر از همه برای رئیس‌جمهور شما ترامپ داریم. بدانید که ما علیه شما جنگ به پا می‌کنیم. بدانید که ضد حمله‌های شما فقط ما را قدرتمندتر می‌کنند.» تسنیم این خبر را منتشر کرد.


تذکر نمایندگان درباره بازداشت مدیران کانال‌ها

پنج نماینده تهران در تذکر کتبی از وزیر اطلاعات درباره مسدود شدن 12 کانال تلگرامی و بازداشت مدیران آنها سوال کردند.اکبر رنجبرزاده عضو هیأت رئیسه مجلس، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولین اجرایی را در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس به این شرح قرائت کرد که یکی از آنها به این شرح بود: علی مطهری، مصطفی کواکبیان، غلامرضا حیدری، محمود صادقی و علیرضا رحیمی نمایندگان تهران به وزیر اطلاعات: چرا 12 کانال تلگرامی پرمخاطب در روزهای آخر سال 95 مسدود و مدیران آنها بازداشت شده‌اند؟


ضرغامی: ستاد و کمپینی برای انتخابات تشکیل نداده‌ام

رئیس سابق صداوسیما طی مطلبی از هواداران خود خواست تا اظهارنظر نهایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب (جمنا) از تبلیغ برای او به عنوان کاندیدای اصلح و برتر خودداری کنند.یادداشت سید عزت‌الله ضرغامی نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، تحت عنوان «سخنی با هواداران» به شرح زیر است:پس از اعلام آمادگی برای نامزدی انتخابات ۹۶، به شیوه‌های مختلف مورد محبت و ابراز علاقه شما عزیزان قرار گرفتم که بدینوسلیه صمیمانه تشکر می‌کنم. اینجانب در حال حاضر نه ستادی تشکیل داده‌ام و نه کمپینی راه‌اندازی کرده‌ام. تنها امکان رسانه‌ای من سایت شخصی، صفحه اینستاگرام و کانال تلگرامی است که مثل گذشته نقطه نظرات خودم را از طریق آنها منتشر می‌کنم. در پاسخ به همه‌ عزیزانی که با تماس‌های خود نحوه فعالیت در ستاد اینجانب را سؤال می‌کنند عرض می‌کنم که یکی از روش‌های مؤثر و بدون هزینه، اقدامات ایجابی و مثبت و سازنده در فضای مجازی، آن هم با رعایت قوانین و مقررات رسمی کشور است. خاضعانه می‌خواهم از غلو و اغراق در بیان ویژگی‌های فردی و مدیریتی اینجانب پرهیز کرده و تا اظهارنظر نهایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب (جمنا) از تبلیغ اینجانب به عنوان کاندیدای اصلح و برتر جداً خودداری فرمایید.التزام به اخلاق سیاسی سرلوحه شعارهایم است و علاقه‌مندم از ابتدای ورود به عرصه انتخابات به طور شفاف مبلغ و مروج این سیاست باشم.


تهدید تلفنی نامزدهای انتخاباتی پیگیری می‌شود

معاون دادستان عمومی و انقلاب اراک گفت: تهدید تلفنی برخی از کاندیداهای انتخاباتی جهت برخورد پیگیری می‌شود.علی اصغر سلطانی در خصوص موضوع تهدیدات تلفنی که توسط برخی از کاندیداهای انتخاباتی مطرح و به فرمانداری اراک گزارش شده بود، گفت: در این زمینه به فرماندار دستور داده شده که نسبت به این مهم گزارشی تهیه و ارسال کند تا افراد مذکور شناسایی و با آنها برخورد شود، اما تاکنون گزارشی در این خصوص به دست ما نرسیده است.وی تصریح کرد: شعبه ویژه‌ای برای رسیدگی به جرائم انتخاباتی تعیین شده که به صورت ویژه به این جرائم رسیدگی خواهد شد.سلطانی ادامه داد: در حال حاضر گزارش خاصی در خصوص جرائم انتخاباتی دریافت نشده است.


نظر زیباکلام درباره حضور بقایی در انتخابات

صادق زیباکلام در خصوص هدف احمدی‌نژاد از حضور در انتخبات معتقد است: در صورت حضور احمدی‌نژاد یک رقابت خیلی تنگاتنگی شکل می‌گرفت اما با نیامدن او مساله کاندیداتوری آقای بقایی تنها یک مانور سیاسی و یک برنامه تبلیغاتی است. برای اینکه شخص آقای بقایی هم می‌داند که شورای نگهبان با کاندیداتوری‌اش موافقت نخواهد کرد. البته مقصود من به هیچ‌وجه این نیست که آقای بقایی نباید در انتخابات شرکت کند بلکه کاملا مخالف هستم که آقای بقایی ردصلاحیت شود. این مساله جزو حق و ابتدایی‌ترین حقوق شهروندی آقای بقایی و هر یک از شهروندان است که در انتخابات شرکت کنند. بنابراین به هیچ‌وجه با ردصلاحیت او موافق نیستم. با این حال فکر می‌کنم شورای نگهبان آقای بقایی را ردصلاحیت خواهد کرد و خود آقای بقایی هم این مساله را می‌داند. علت این تحرکات انتخاباتی هم انجام می‌دهند فقط و فقط مانور سیاسی برای این است که خود را در فضای سیاسی کشور زنده نگه دارند. می‌دانند که در مقام واقعیت شانس زیادی برای تاییدصلاحیت آقای بقایی وجود ندارد.


عارف مجلس را ترک نمی کند

ناصری با اشاره به اینکه انتخاب نامزد در سایه از سوی شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان به روحانی واگذار شده است گفت: آقای روحانی تا این لحظه به هیچ‌وجه موافق حضور نامزد در سایه نبوده است و معتقد است به تنهایی می‌تواند در صحنه انتخابات حضور موفقی داشته باشد.عبدالله ناصری عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان در خصوص ایجاد شائبه‌ای مبنی بر اینکه عارف به قصد حضور در انتخابات ریاست جمهوری موضوع نامزد در سایه را رسانه‌ای کرده است اظهار کرد: آقای عارف به هیچ‌عنوان قصد ندارد که مجلس را به منظور حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 ترک کند در مورد موضوع نامزد پوششی هم اصلاح‌طلبان تابع نظر شورایعالی سیاستگذاری هستند که به طور رسمی اعلام کرده است نامزد قطعی ما آقای روحانی است.


اصولگرایان به نامزد واحدی نمی رسند

سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان این که اصولگرایان نمی توانند در انتخابات ریاست جمهوری به نامزد واحدی برسند، گفت: اصولگرایان می دانند که اقبال عمومی مردم به سمت آنها نیست.بهرام پارسایی با تاکید بر این که روحانی گزینه نهایی اصلاح طلبان است، افزود: اصلاح طلبان در یک گزینه واحد به نتیجه رسیده اند و نامزد آنها آقای روحانی است.وی خاطرنشان کرد: البته هنوز ممکن است که در کنار آقای روحانی نیز یک گزینه دیگر مطرح شود ولی در نهایت ما یک گزینه نهایی خواهیم داشت.نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: تا هفته آینده مشخص می شود که آیا در کنار آقای روحانی گزینه دیگری در میان اصلاح طلبان مطرح شود یا خیر.پارسایی اضافه کرد: فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی هفته آینده در این موضوع جلسه خواهد داشت و نتیجه نهایی اعلام می شود.نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با یادآوری این که اصولگرایان نمی توانند به یک نامزد واحد برسند، تصریح کرد: از سوی طیف مقابل هر روز یک پیام می رسد، آخرین صحبت های آنها، آقای رییسی است ولی هنوز هم موضع گیری آنان مشخص نشده است.


واکنش لیلاز به وعده‌های بقایی

عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی در مورد اینکه برخی بیان می کنند که مردم چیزی را حس نکردند و هنوز رکود هست گفت: اتفاقا همین امر نشان دهنده عمق فاجعه است. در واقع وضعیت به قدری خراب بوده که با تمام این اقدامات صورت گرفته در چهار سال گذشته هنوز به سطح صفر هم نرسیدیم وگرنه تمام کارشناسان اذعان دارند که شرایط ما نسبت به 4 سال قبل تغییر زیادی داشته است.وی در خصوص حضور بقایی در انتخابات و مطرح شدن دوباره بحث افزایش یارانه گفت: پرداخت یارانه به این شکل، بلایی بود که هنوز کشور دچار آن است و نمی دانیم با آن چیکار کنیم ولی آن چیزی که مسلم است این است که دیگر مردم، فریب این تبلیغات و جو سازی را نخواهند خورد.لیلاز در پایان تصریح کرد: این افراد فکر می‌کنند که می‌توانند مانند چند سال قبل مردم را با شعار و پروپاگاندا فریب دهند اما دیگر دوران این کارها به سر رسیده است.


آیا قرار است وزیر کشور تغییر کند؟

استاندار سیستان و بلوچستان شایعه انتخابش به عنوان وزیر کشور را تکذیب کرد.على اوسط هاشمى درباره برخى زمزمه ها مبنى بر انتصاب خود بعنوان وزیر کشور اظهار داشت: چنین مسئله اى صحت ندارد.وى افزود: طرح اینگونه مسائل مبنادار نبوده و پیشنهادى در این زمینه به بنده مطرح نشده لذا براساس شنیده ها نمی توان اظهار نظر کرد.اوسط هاشمى با تکذیب خبر انتصاب خود بعنوان وزیر کشور در روزهاى آتى تصریح کرد: این موضوع چیزى جز دروغ سیزده نیست و این مسئله را تایید نمی کنم.


حمله‌ی هواداران پرسپولیس به برانکو

با انتشار خبر برکناری رامین رضائیان از پرسپولیس هواداران ناراضی این تیم به صفحه‌ی ایسنتاگرام برانکو ایوانکوویچ هجوم بردند.شدت انتقادات و توهین‌ها به حدی بود که سرمربی کروات سرخها ناچار شد که بخش کامنتهای اینستاگرام خود را ببندد.برانکو علی رغم توصیه و خواهش پیشکسوتان پرسپولیس در مورد بخشیدن رضائیان بر مواضع خود ایستاد و این بازیکن را از تیم پرطرفدار تهران کنار گذاشت.


چه کسانی بقایی را در روز ثبت نام همراهی می کنند؟

حجت‌الاسلام بهمن شریف‌زاده روحانی حامی احمدی‌نژاد در مورد اینکه آیا وزرای دولت نهم و دهم با بقایی پیرامون حضورش در انتخابات دیدار و رایزنی داشته‌اند، گفت: برخی از وزرای وفادار احمدی‌نژاد، برحمایت از آقای بقایی تصریح کرده‌اند. ایلنا این خبر را منتشر کرده است.


تقاضای اینستاگرامی ظریف

محمد جواد ظریف، صبح امروز در صفحه اینستاگرامش از مخاطبان خود در این شبکه اجتماعی خواست در برابر نقد و حتی توهین، متانت و مدارا پیشه کنند و پاسخ توهین‌ها را با نرمی و مهربانی بدهند. وزیر امور خارجه کشورمان در این پست با اشاره به اینکه اکنون صد هزار نفر صفحه وی در این شبکه اجتماعی را همراهی می‌کنند نوشت: سلام دوستان. با همراهی بزرگوارانه شما، این صفحه اینستاگرام در کمتر از دو هفته به صد هزار همراه پر مهر رسید و به عنوان صفحه اصلی توسط اینستاگرام شناسایی شد و "تیک آبی" گرفت. از همراهی‌تان سپاسگزارم. امیدوارم بتوانم از این مسیر، راه جدیدی برای ارتباط صمیمی برقرار کنیم.


قرارداد بوئینگ برای فروش 30 فروند هواپیما

شرکت بوئینگ اعلام کرده است که قراردادی به ارزش 3 میلیارد دلار برای فروش 30 فروند هواپیمای 737 مکس به این شرکت امضا کرده است.بر اساس گزارش‌ها قرار است اولین گروه از این هواپیماها دو سال دیگر به شرکت آسمان تحویل داده شود.شرکت بوئینگ حدود چهار ماه پیش نیز قراردادی با «ایران ایر» برای فروش 80 فروند هواپیما به این شرکت امضا کرده است. رویترز در گزارشی ضمن اعلام این خبر تعداد هوپیماها در این توافق را 60 فروند اعلام کرده است.


کاهش 50 درصدی روزهای ناسالم تهران

سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: برابر اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای تهران در حالی که تعداد روزهای پاک در سال ۹۲ تنها ۳ روز بوده است این میزان در سال گذشته به ۱۷ روز افزایش یافته است.متصدی افزود: در این مدت تعداد روزهای سالم از ۲۰۲ به ۲۶۰ روز افزایش یافته است. معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به کاهش حدود ۵۰ درصدی روزهای ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس طی سال‌های ۹۲ تا ۹۵ گفت: در حالی که تعداد روزهای ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس در سال ۹۲، ۱۶۰ روز بوده است این رقم در سال گذشته به ۸۹ روز کاهش داشته است.


وزیر آموزش و پرورش: فرهنگیان گفته‌اند به خبرنگاران درباره مسائل مالی‌شان جواب ندهم!

فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه دیدار نوروزی با کارکنان سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در جمع خبرنگاران در خصوص افزایش حقوق فرهنگیان در سال جاری اظهار داشت: شما خبرنگاران فقط راجع به پول می‌پرسید.وی ادامه داد: فرهنگیان به بنده گفته‌اند هر خبرنگاری که راجع به مسائل مالی با شما صحبت کرد، جوابش را ندهید.احمدی دانش آشتیانی افزود: فرهنگیان می‌گویند همه جا عنوان می‌شود که مطالبات آنها چه می‌شود؛ ما خبر خوش و اقداماتی را که انجام می‌دهیم خود فرهنگیان متوجه می‌شوند و اگر پولی داده شود به حساب آنها می‌رود.


انتخاب نامزد پوششی با هماهنگی روحانی صورت می‌گیرد

الیاس حضرتی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بنده با انتخاب یک نامزد پوششی برای انتخابات ریاست جمهوری موافق هستم، گفت: انتخاب نامزد پوششی باید با هماهنگی شخص روحانی صورت بگیرد و هنوز این انتخاب انجام نشده است.وی ادامه داد: پیشنهاد ما به برادرانمان در اردوگاه اصولگراها این است که بر یک نامزد متعهد شده و به وحدت برسند زیرا ما که از حجت الاسلام روحانی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت می‌کنیم علاقه‌مندیم که وی با قوی‌ترین نامزد اصولگرا‌ها رقابت کند.


انتقاد شدید یک مرجع تقلید از وضعیت اقتصادی کشور

آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز ‌در دیدار ‌با استاندار قم با اشاره به کارهای انجام‌ شده ‌در استان در سال 95 اظهار داشت: کارهایی که در سال گذشته انجام شده اساسی و مفید بوده است. وی با ابراز تأسف از مشکلات معیشتی مردم خاطرنشان کرد: مردم در شرایط بد اقتصادی به‌سر می‌برند و این زیبنده کشوری که عنوان جمهوری اسلامی را دارد، نیست.آیت‌الله علوی گرگانی از خدمتکاران و دولت خواست به مسئله بیکاری توجه بیشتری کنند و تأکید کرد: بیکاری جوانان برای خانواده‌ها تبدیل به مصیبتی بزرگ شده و همه دلسوزان مردم و کشور را نگران کرده است.

وی با توصیه به مسئولان و کسانی که در صدر مسئولیت‌های دولتی هستند، گفت: باید کارها و پروژه‌های نیمه‌تمام را هرچه سریع‌تر به سرانجام رسانده تا برای مردم زحمت و دردسر ایجاد نشود.

احمدی نژاد به روحانی هم نامه نوشته است؟

محمد باقر نوبخت امروز در اولین نشست خبری خود در سال جدید با تشریح اقدامات دولت در سال گذشته در پاسخ به این پرسش که آیا دولت جواب نامه های احمدی نژاد به رئیس‌جمهور را خواهد داد؟ اظهار کرد: من خبر دارم که احمدی نژاد نامه هایی به روسای جمهور برخی کشورها و از جمله رئیس‌جمهور کشورمان نوشته است اما از محتوای نامه وی به رئیس‌جمهور بی خبرم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار