به دنبال صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی تیم مدیریتی استانداری سیستان وبلوچستان و دستگاه های خدمات رسان در مناطق هدف حاضر شدند و در ادامه فعالیت سامانه بارشی سیل آسا در جنوب استان؛ سیل امدادرسانی و کمک رسانی نیز از سوی متولیان امر، دستگاه‌های امدادی و خدماتی دوچندان شد.
کد خبر: ۱۱۶۳۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۵ 23 April 2024

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، سال ها است که سیستان وبلوچستان با پدیده تلخ خشکسالی مواجه بوده اما خوشبختانه در زمستان اخیر و بهار امسال پس از مدت ها باران رحمت الهی هامون تا مکران را در برگرفت، بارانی که نوید بخش زندگی و حیات دوباره برای طبیعت بود.

به دنبال صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی تیم مدیریتی استانداری سیستان وبلوچستان و دستگاه های خدمات رسان در مناطق هدف حاضر شدند و در ادامه فعالیت سامانه بارشی سیل آسا در جنوب سیستان و بلوچستان؛ سیل امدادرسانی و کمک رسانی را از سوی متولیان امر، دستگاه‌های امدادی و خدماتی دوچندان کرد.

 

آماده باش تمامی دستگاه‌های سیستان و بلوچستان تا عبور سامانه بارشی

همدلی مردم و مسوولان سدی در مقابل ویرانی های سیل در سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان با توجه هشدار وضعیت قرمز هواشناسی از آمادگی تمام دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان برای کاهش میزان خسارات احتمالی خبر داد.

محمد کرمی اظهار داشت: استان با توجه به هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی در آماده‌باش ۱۰۰ درصدی قرار دارد و همه فرمانداران، بخشداران، دهیاران، شهرداران و مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان آماده خدمات رسانی هستند.

وی گفت: از روزهای گذشته با هماهنگی انجام شده تمامی تدابیر برای مقابله با مشکلات احتمالی اندیشیده شده است بطوری که علاوه بر آماده باش تمام بیمارستان ها و مراکز درمانی و مدارس سدهای جنوب استان به اندازه کافی تخلیه شده است تا ظرفیت پذیرش بارندگی جدید را طی این مدت داشته باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به حجم بارندگی های ۱۲۰ میلی متری به ویژه در سواحل استان و متفاوت بودن آن و عدم امکان جابجایی افراد از روز سه شنبه تا چهارشنبه به فرمانداران و کادر بهداشت و درمان تاکید شده است اقدامات لازم را برای بیماران بدحال و خانم هایی که نزدیک زایمان آنهاست انجام دهند تا از مشکلات احتمالی پیشگیری شود.

استاندار سیستان و بلوچستان در ساعات اولیه صبح چهارشنبه مورخ ۲۹ فروردین ماه با حضور میدانی در جاده ترانزیتی «چابهار_نیکشهر» از نزدیک پیگیر حل مشکلات آبگرفتگی و ریزش کوه در این مسیر شد.

وی که از بامداد روز سه شنبه مورخ ۲۸ فروردین ماه در مناطق‌ سیل زده حضور داشت، گفت: با هماهنگی راهداری و فرمانداری باید علاوه بر امکانات دولتی از ظرفیت بخش خصوصی از جمله همه پیمانکاران جهت عملیات پاکسازی و بازگشایی استفاده شود.

 

آماده باش تیم‌های عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان در پی هشدار هواشناسی

همدلی مردم و مسوولان سدی در مقابل ویرانی های سیل در سیستان و بلوچستان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به هشدار سطح قرمز و نارنجی هواشناسی مبنی بر ورود سامانه‌ بارشی در این استان، جهت مقابله با حوادث احتمالی، تمامی پرسنل عملیاتی و امدادی این شرکت در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

رئیسی با بیان اینکه تجهیزات لازم برای مقابله با حوادث احتمالی در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: به دنبال این هشدار صادر شده کلیه مرخصی های پرسنل لغو و همکاران این شرکت در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با بیان اینکه طغیان رودخانه های فصلی و نبود راه دسترسی از جمله چالش های پرسنل عملیاتی این شرکت در شرایط بحرانی است، ادامه داد: همکاران این شرکت به محض دریافت اطلاعات در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع خاموشی اقدام خواهند کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به این شرایط جوی، شهروندان در صورت امکان از تردد غیر ‌ضروری پرهیز کنند، همچنین افراد از مجاورت تیرهای برق، کابل‌ های فشار قوی، وسایل هادی برق و تجمع در محدوده و محل وقوع حوادث احتمالی دوری کنند.

صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی جوی : تداوم بارش های رگباری

همدلی مردم و مسوولان سدی در مقابل ویرانی های سیل در سیستان و بلوچستان

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از چهارشنبه تا شب پنج شنبه (۲۹ تا ۳۰ فروردین)، برای زاهدان، نیمه شمالی و شرقی و ارتفاعات شرقی و جنوبی استان در برخی نقاط رخداد رگبار و رعد و برق شدید و بارش تگرگ و تند باد شدید موقتی به ویژه برای روز چهارشنبه پیش‌بینی می‌شود.

حیدری توصیه کرد: از اسکان و تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها خودداری گردد، از محصولات کشاورزی محافظت شود. از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری و در ترددهای جاده‌ای و دریایی احتیاط شود و مدیریت آب سدها انجام و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود..

قطع ارتباط ۳۰۰ روستا در جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر بارش شدید باران و بروز سیلاب

استاندار سیستان و بلوچستان از قطع ارتباط ۳۰۰ روستا در جنوب این استان بر اثر بارش شدید باران و بروز سیلاب خبر داد.

محمد کرمی با اشاره به بارش های ۲۷۰ میلیمتری در زرآباد و ۲۲۹ میلیمتری در کنارک، گفت: به دلیل حجم بالای بارش ها همه رودخانه ها پرآب بوده، برق تعدادی از روستاها قطع شده و منازل در شهر کنارک نیز دچار آبگرفتکی شده اند.

وی با اشاره به اختلالات اینترنت در جنوب استان افزود: بخش خصوصی و دستگاه های دولتی در تلاشند تا این مشکلات را برطرف کنند.

تاکید دکتر مخبر بر بسیج همه دستگاه های مسئول برای رسیدگی هر چه سریعتر به سیل زدگان مناطق جنوبی کشور

جلسه هیات دولت به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد؛ معاون اول رئیس جمهور در این جلسه با تاکید بر ضرورت رسیدگی هر چه سریعتر به سیل زدگان در مناطق جنوبی کشور تصریح کرد: همه دستگاه های مسئول از جمله وزارتخانه های کشور،‌ نیرو و راه و شهرسازی موظف هستند همه امکانات خود را برای کمک و جبران خسارات وارده به سیل زدگان بسیج کنند.

پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی دکتر رئیسی

همدلی مردم و مسوولان سدی در مقابل ویرانی های سیل در سیستان و بلوچستان

رئیس جمهور در گفتگو با استاندار سیستان و بلوچستان ضمن پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در این استان، بر تداوم و تسریع خدمات‌رسانی به مردم و سیل‌زدگان تاکید کرد.

حضور وزیر کشور در مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان

همدلی مردم و مسوولان سدی در مقابل ویرانی های سیل در سیستان و بلوچستان

دکتر احمد وحیدی وزیر کشور با حضور در شهرها، روستاها و بخش‌های مختلف حوزه جنوب سیستان و بلوچستان، از نزدیک در جریان روند خدمات رسانی به مردم قرار گرفت.

جلسه ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان به ریاست وزیر کشور برگزار شد در ادامه این سفر وزیر کشور علاوه بر بازدید میدانی از محلاتی که دچار آبگرفتگی شده اند، با ساکنان این مناطق گفت‌وگو و مشکلات آنان را بررسی کرد.

وزیر کشور که برای پیگیری مشکلات سیل به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده بود  طی یادداشتی در این باره نوشت: «بر سر عهدی که بستیم، هستیم»

برق ۳۶۶ روستای مناطق سیل زده بلوچستان پایدار شد

همدلی مردم و مسوولان سدی در مقابل ویرانی های سیل در سیستان و بلوچستان

 مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: برق ۳۶۶ روستای درگیر سیلاب بلوچستان که دچار خاموشی شده بودند، پایدار شد.

محمد رئیسی اظهارکرد: در ابتدای وقوع شرایط جوی در جنوب سیستان و بلوچستان، برق ۴۴۵ روستا قطع شد، که در همان ساعات اولیه با تلاش تیم های عملیاتی این شرکت برق ۲۱۷ روستا پایدار شد

 خدمات شبانه‌روزی از مجموع ۴۴۵ روستای مناطق سیل زده که دچار خاموشی شده بودند، برق همه روستاها هم اینک پایدار شده است.

بازگشایی ۶۲ راه فرعی و روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان

همدلی مردم و مسوولان سدی در مقابل ویرانی های سیل در سیستان و بلوچستان

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان از بازگشایی ۴۷ مسیر روستایی و ۱۵ مسیر اصلی و فرعی در جنوب این استان خبر داد.

مجید محبی با بیان اینکه بیشترین بارندگی با ۲۷۰ میلی متر در زرآباد سیستان و بلوچستان گزارش شد، افزود: در حال حاضر سه هزار نیروی امدادی، خدماتی و انتظامی در قالب ۷۰۶ تیم عملیاتی به همراه ۷۴۵ دستگاه ماشین آلات در حال کمک رسانی در مناطق درگیر سیلاب استان هستند.

وی ادامه داد: در این راستا از مجموع ۳۲۹ راه روستایی مسدود ناشی از سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان با تلاش دستگاه‌های خدمات رسان تاکنون ۴۷ مسیر بازگشایی شده است.

دستور استاندار برای حل مشکلات مردم سیل زده

همدلی مردم و مسوولان سدی در مقابل ویرانی های سیل در سیستان و بلوچستان

در حالی که چند روز از وقوع سیلاب در جنوب استان می گذرد استاندار  سیستان وبلوچستان همچنان در منطقه حاضر بوده و از نزدیک مشکلات مردم سیل زده را بررسی و پیگیری می‌کند

محمد کرمی با تاکید بر اینکه نباید مردم در هیچ زمینه ای با مشکل مواجه شوند، اظهار داشت: در زمینه تامین اعتبار و تهیه امکانات برای خدمات رسانی به سیل زدگان با هیچ گونه کمبود و مشکلی مواجه نیستیم.

وی افزود: در زمینه کمک رسانی باید بین میزان خسارات وارده و کمک رسانی تناسب وجود داشته باشد و بر اساس نیازهای مردم اقلام مورد نیاز تهیه و تامین گردد.

استاندار سیستان و بلوچستان از مدیران استانی خواست؛ از ظرفیت حضور مسئولان کشوری سازمان های مربوطه در منطقه به بهترین نحو مطلوب در راستای تامین زیرساخت ها بهره برداری کنند.

وی با تاکید بر پایداری آب روستاها بیان داشت: تا زمان پایداری آب مناطق، مجموعه‌های اجرایی و قرارگاه جهادی در زمینه تامین آب مورد نیاز مردم امدادرسانی کنند.

کرمی اذعان کرد: دانشگاه علوم پزشکی کنترل و نظارت لازم در زمینه اعزام اکیپ‌های بهداشتی و پزشکی در مناطق آسیب دیده را داشته باشد.

خدمت رسانی در هر شرایط و موقعیتی در استان ادامه دارد و اکنون در سیستان وبلوچستان نیز شاهد روایت بی نظیر همدلی مردم و مسوولان در جهت مقابله با سیلاب هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار