محمد حسین نیکتاش در گفتگو با تابناک:
رئیس مرکزمشاوره وخدمات روانشناسی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: شیوع افسردگی در دانش آموزان دختر به علت عدم آگاهی والدین دربرقراری ارتباط موثربا آنان درسنین نوجوانی و جوانی برای حضور درجامعه بیشتراست.ٌ
کد خبر: ۳۸۹۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱ 05 March 2017
محمد حسین نیکتاش امروز در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه، اظهارداشت:  آموزش والدین برای مدیریت و کنترل هیجانات فرزندانشان ضروری است والدین ناآگاه نمی توانند هیجانات فرزندانشان را کنترل کنند وقتی که هیجانات در نوجوانی کنترل نشود منجربه افسردگی می شود.    

وی با بیان اینکه والدین  در دوران بلوغ باید با نوجوان ارتباط دوستانه برقرارکنند، افزود:  سئوالات نوجوان نباید در زمان بلوغ بی پاسخ بماند  و توسط والدین و کارشناسان آگاه باید پاسخ داده شود تا قادر به شناسایی  رفتارهای ناهنجارشود. 

رئیس مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی اداره کل آموزش وپرورش استان کرمانشاه گفت:  بیشترین  مراجعه کنندگان به مرکز دانش آموزان پیش فعالی هستند که قادر به حفظ نظم مجموعه خانه و مدرسه نیستند و اغلب مادران  قادر نیستند آنان را مهار کنند.

نیکتاش با اشاره به اینکه برخی از دانش آموزان بیش فعال باید زیر نظر روانپزشک دارو مصرف کنند، تاکید کرد:  دانش آموزان پیش فعال اگر معالجه شوند رفتارشان عادی شده و اگر درمان نشوند باعث ناسازگاری واختلال در امنیت روانی خانواده و جامعه می شوند. 

وی تصریح کرد:  نوجوانان ناسازگار کمتر به درس علاقه نشان می دهند و نمی توانند با دیگران ارتباط درست برقرار کنند و دست به انجام رفتارهای پرخطر، کشیدن سیگار، ارتباط با جنس مخالف و مصرف مواد مخدر می زنند.

وی آموزش مهارت های زندگی در دوره اول و دوم متوسطه را در مدارس مهم دانست و گفت:  آموزش مهارت های زندگی توسط معلمان و مشاوران آگاه باعث می شود بسیاری از رفتارهای پرخطر در بین دانش آموزان کاهش یابدـ

نیکتاش افزود:  نوجوانان آگاه مهارت نه گفتن در مقابل خواسته های پرخطر هم سالان خود را دارند و مهارت ارتباط موثر باعث ابراز وجود و تقویت اعتماد به نفس او در مقابل انجام رفتارهای ناسالم می شود. 

وی با بیان اینکه مدارس باید از حالت رسمی و خشک خارج شوند، متذکرشد:  با ایجاد شادی و نشاط در مدارس  دانش آموزان بهتر می توانند با خانواده و کارکنان مدرسه ارتباط برقرارکرده و مشکلات خود را راحت تر مطرح کنند.

وی گفت: بیشترین افت تحصیلی دانش آموزان در دوره دوم متوسطه اتفاق می افتد و علت آن عدم انگیزه کافی نسبت به آینده است که افسردگی و سردرگمی هویت باعث عدم تقویت روحیه خودباوری  دانش آموزان می شود.

نیکتاش متذکرشد: ما اگر در مدرسه فضای نامناسب داشته  و معلمان توانایی برقراری ارتباط با دانش آموزان را یاد نگرفته باشند نمی توانیم نشاط را در مدرسه ایجادکرده و به دانش آموزان مهارت های زندگی را آموزش  بدهیم. 
گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار