رئیس مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی اداره کل آموزش وپرورش استان کرمانشاه:
رئیس مرکزمشاوره وخدمات روانشناسی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: شیوع افسردگی در دانش آموزان دختر به علت عدم آگاهی والدین دربرقراری ارتباط موثربا آنان درسنین نوجوانی و جوانی برای حضور درجامعه بیشتراست.
کد خبر: ۳۷۵۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳ 11 February 2017
محمد حسین نیکتاش امروز در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه، اظهار کرد:  آموزش والدین برای مدیریت و کنترل هیجانات فرزندانشان ضروری است والدین ناآگاه نمی توانند هیجانات فرزندانشان را کنترل کنند وقتی که هیجانات در نوجوانی کنترل نشود منجربه افسردگی و حتی خودکشی می شود.    
وی با بیان اینکه والدین  در دوران بلوغ باید با نوجوان ارتباط دوستانه برقرارکنند، افزود:  سئوالات نوجوان نباید در زمان بلوغ بی پاسخ بماند  و توسط والدین و کارشناسان آگاه باید پاسخ داده شود تا قادر به شناسایی 
 رفتارهای ناهنجارشود. 
رئیس مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی اداره کل آموزش وپرورش استان کرمانشاه گفت:  بیشترین  مراجعه کنندگان به مرکز دانش آموزان پیش فعالی هستند که قادر به حفظ نظم مجموعه خانه و مدرسه نیستند و اغلب مادران  قادر نیستند آنان را مهار کنند.
نیکتاش با اشاره به اینکه برخی از دانش آموزان پیش فعال باید زیر نظر روانپزشک دارو مصرف کنند، تاکید کرد:  دانش آموزان پیش فعال اگر معالجه شوند رفتارشان عادی شده و اگر درمان نشوند باعث ناسازگاری واختلال در امنیت روانی خانواده و جامعه می شوند. 
وی تصریح کرد:  نوجوانان ناسازگار کمتر به درس علاقه نشان می دهند و نمی توانند با دیگران ارتباط درست برقرار کنند و دست به انجام رفتارهای پرخطر، کشیدن سیگار، ارتباط با جنس مخالف و مصرف مواد مخدر می زنند.
وی آموزش مهارت های زندگی در دوره اول و دوم متوسطه را در مدارس مهم دانست و گفت:  آموزش مهارت های زندگی توسط معلمان و مشاوران آگاه باعث می شود بسیاری از رفتارهای پرخطر در بین دانش آموزان کاهش یابدـ
نیکتاش افزود:  نوجوانان آگاه مهارت نه گفتن در مقابل خواسته های پرخطر هم سالان خود را دارند و مهارت ارتباط موثر باعث ابراز وجود و تقویت اعتماد به نفس او در مقابل انجام رفتارهای ناسالم می شود. 
وی با بیان اینکه مدارس باید از حالت رسمی و خشک خارج شوند، متذکرشد:  با ایجاد شادی و نشاط در مدارس  دانش آموزان بهتر می توانند با خانواده و کارکنان مدرسه ارتباط برقرارکرده و مشکلات خود را راحت تر مطرح کنند.
وی گفت: بیشترین افت تحصیلی دانش آموزان در دوره دوم متوسطه اتفاق می افتد و علت آن عدم انگیزه کافی نسبت به آینده است که افسردگی و سردرگمی هویت باعث عدم تقویت روحیه خودباوری  دانش آموزان می شود.
نیکتاش متذکرشد: ما اگر در مدرسه فضای نامناسب داشته  و معلمان توانایی برقراری ارتباط با دانش آموزان را یاد نگرفته باشند نمی توانیم نشاط را در مدرسه ایجادکرده و به دانش آموزان مهارت های زندگی را آموزش  بدهیم. 
گفتگو از حدیث جمشیدی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار