250 طرح صنعتی بزرگ تا پایان دهه فجر انقلاب اسلامی در کشور به بهره برداری می رسد
کد خبر: ۳۷۳۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰ 07 February 2017
به گزارش تابناک خوزستان ، وزیر صنعت ، معدن و تجارت دیشب در حاشیه افتتاح نمایشگاه توانمندی های صنعتی و تولیدی خوزستان در محل نمایشگاه بین المللی اهواز افزود: تعدادی ازاین طرح ها با حضور رئیس جمهوری ، معاون اول ، وزرا و مدیران و معاونان وزارت صنعت و معدن و تجارت و استانداران به بهره برداری رسیده و تعدادی دیگر در چند روز آینده با حضور مقام های عالی کشور افتتاح می شود.

محمدرضا نعمت زاده گفت: در استان خوزستان چند طرح صنعتی از جمله کارخانه روغن کشی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی ، نیروگاه برق و دو طرح پتروشیمی درماهشهر با حضور معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.

وی در ادامه به قابلیت های صنعتی  خوزستان اشاره کرد و  ادامه داد : بخش صنعت این  استان در دهه های گذشته به صنایع مادر همچون نفت ، گاز و پتروشیمی و فولاد خلاصه می شد ، ولی هم اکنون استان در مسیرتوسعه صنعتی به خصوص در بخش های پائین دست صنعت قرار گرفته است.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت افزود: صنایع متوسط و کوچک خوزستان در کنار صنایع بزرگ و مادر نیز رشدکرده و ما از احیای قابلیت های صنعتی استان در زمینه های مختلف به خصوص صنایع پائین دستی حمایت می کنیم هرچند استان خوزستان در بخش کشاورزی در کشور پیشرو است

وی گفت: واحدهای صنعتی استان خوزستان  برای رشد و پویایی باید به صنعت صادرات محور تبدیل شوند در این صورت است که واحدهای صنعتی سرپا خواهندماند.

نعمت زاده ادامه  همچنین در بازدید از نمایشگاه توانمندی های صنعتی و تولیدی خوزستان با تعدادی از صنعتگران خوزستانی گفت وگو کرد و درجریان مشکلات آنان قرار گرفت.

کمبود نقدینگی و سرمایه درگردش ، سرمایه انباشته ، خودداری بانکها از دادن تسهیلات ارزان قیمت ،وثیقه ها ، مشکلات کارگری و احساس خطر از تعطیلی کارخانه ها از مهمترین مشکلات طرح شده صنعتگران خوزستانی با وزیر صنعت ، معدن و تجارت بود.

در آئین افتتاح نمایشگاه توانمندی های صنعتی و تولیدی خوزستان ،اخلاق محمدیان مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان خوزستان  گفت: در این نمایشگاه 205واحد صنعتی ، تولیدی و خدمات فنی تولیدات خود را بمدت 4 روز  در معرض دید عموم قرار داده اند

منبع: تابناک
برچسب ها: 250طرح صنعتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار