هفدهمین جشنواره موسیقی سنتی فجر استان همدان با برگزاری مراسم افتتاحیه به صورت رسمی آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۳۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۱ 08 February 2015

هفدهمین جشنواره موسیقی سنتی فجر استان همدان با برگزاری مراسم افتتاحیه به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

به گزارش فارس ، هفدهمین جشنواره موسیقی سنتی فجر استان ساعاتی قبل و با برگزاری مراسم افتتاحیه خود به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

در این مراسم رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: بدون تردید موسیقی بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی راه تازه‌ای را آغاز کرده و فارغ از هرگونه بی‌بند و باری، با رعایت موازین شرعی راه عفت و پاکی را پیش گرفته و عرصه جدیدی را برای فعالیت علاقه‌مندان به این رشته فراهم کرد تا با بروز استعدادهای خود زمینه ارتقای این هنر را پدید آورند.

داوود ابوترابی افزود: خلق آثار هنری ارزشمند و جاودانه در میان مردم موجب شده هنر موسیقی در کنار زبان و ادبیات فارسی، شعر و سایر رشته‌های هنری از جمله نقاشی، خوشنویسی و... شناسنامه ما ایرانی‌ها در میان سایر ملل باشد که با توجه به خصیصه و بن‌مایه دینی آن باعث افتخار و مباهات ما بوده است.

وی گفت: امیدوارم با توجه به فراگیر بودن این رشته که با کمترین تبلیغات شهری، بیشترین مخاطب را داشته و همچنین تاثیرگذاری فراوان آن آثار مناسبی را در این جشنواره شاهد و ناظر باشیم.

مدیر اداره ارشاد اسلامی شهرستان همدان با اشاره به اینکه این جشنواره در دو بخش تکنوازی و گروه نوازی و در سه روز برگزار خواهد شد، ادامه داد: با توجه به ارسال فراخوان این جشنواره به سراسر استان، خوشبختانه افزایش چشمگیر شرکت‌کنندگان را نسبت به سال‌های قبل داشتیم به طوری که تعداد 106 نفر در بخش تکنوازی شرکت کردند که پس از بررسی و داوری، از این تعداد 65 نفر به مرحله نهایی و رقابتی راه یافتند.

وی گفت: در بخش گروه‌نوازی نیز از 16 گروه شرکت‌کننده 10 گروه از آنها تائید شده و از این تعداد پنج گروه مربوط به هنرمندان همدانی و پنج گروه نیز از سایر شهرستان‌های استان حضور دارند که دو گروه از آنان نیز در بخش جنبی جشنواره به روی سن خواهند رفت.

ابوترابی با تاکید بر اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته صبح‌ها اجراهای تکنوازی و عصرها گروه‌نوازی انجام خواهد شد افزود: با وجود مشکلات مالی سعی شده در بخش اهدای جوایز نسبت به سال‌های گذشته نیز بهتر عمل کنیم و بتوانیم از دانش اساتید دعوت شده به این جشنواره برای برگزاری کارگاه آموزشی به نحو شایسته‌ای بهره‌مند شویم.

امروز تعداد 22 نفر از هنرمندان استان در بخش تک‌نوازی به روی سن رفتند که در بخش اول 10 نفر از نوازندگان «سنتور»، هشت نفر «تنبک»، چهار نفر «ویلن» به اجرای خود پرداختند که از این تعداد در مجموع 16 نفر ساکن شهرستان همدان و مابقی از سایر شهرستان‌ها از جمله نهاوند، لالجین، اسدآباد، بهار بودند.

از این رو در بخش نوازندگی سنتور آقایان حبیبب احمدی‌فر، علی خرم، کاظم یاری، علیرضا ابراهیم‌خانی، مهیار بیات، علی پوراقبالی، حامد بالنده همگی از همدان و بهرام حسنی صباح (لالجین) و رحیم عبدالملکی (اسدآباد)، در بخش نوازندگی تنبک نیز آرش صادقی؛ محمدرسول طاهری اصلانی، احسان رسولی ثمر، عارف بارانی، امین قربانی، پویا موسویان (همدان)، سیروس جمشیدی راد (نهاوند)، علیرضا زارعی (نهاوند) همچنین و در بخش تک نوازی ویلن؛  مهرداد آهنچیان، محمدرضا عسگری، محمدرضا صالحی(همدان) و محمدرضا قره‌باغی (اسداباد) به روی سن رفتند.

لازم به ذکر است که هفدهمین جشنواره موسیقی سنتی فجر استان به میزبانی شهرستان همدان از 19 تا 21 بهمن ماه در سالن اجتماعات بوعلی سینا برگزار می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار