سردار شاهوارپور تشریح کرد؛
از نگاه دینی هر آن چه که می تواند به قوام جامعه استحکام می بخشد توسعه معروفات است که این امر سبب ایجاد نشاط در جامعه و تقویت کانون خانواده می گردد و مردم نقش کلیدی در توسعه معروف و نهی از منکر ایفا می کنند که در طول این هفته هدف ما یادآوری انجام این فریضه واجب دینی به مردم می باشد.
کد خبر: ۳۰۵۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰ 02 October 2016

به گزارش تابناک خوزستان، سردار شاهوارپور دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان که امروز صبح همزمان با آغاز هفته احیاء در سالن جلسات ستاد برگزار گردید برنامه های ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان را تشریح کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان گفت: هفته اول محرم با عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری  گردیده است تا از این طریق بتوانیم فرهنگ معروفات را در جامعه توسعه دهیم و به مردم یادآوری کنیم که یکی از شرایط ایجاد جامعه سالم و پیشتاز تبعیت از فرهنگ عاشورایی است که لازمه ی احقاق چنین امری در جامعه توسعه امر به معروف و نهی از منکر می باشد.

از نگاه دینی هر آن چه که می تواند به قوام جامعه استحکام می بخشد توسعه معروفات است که این امر سبب ایجاد نشاط در جامعه و تقویت کانون خانواده می گردد و مردم نقش کلیدی در توسعه معروف و نهی از منکر ایفا می کنند که در طول این هفته هدف ما یادآوری انجام این فریضه واجب دینی به مردم می باشد.

وی اظهار کرد: امسال هفته امر به معروف و نهی از منکر با شعار همه ما مسئولیم آغاز می شود. معروفات وظیفه همگانی است و همه آحاد جامعه اعم از مردم و مسئولین باید در اجرای این فریضه دینی یعنی دعوت به معروف و نهی از منکر سهیم باشند.

سردار شاهوارپور برنامه های های هفته احیاء را در قالب 51 برنامه کلیدی در سطح استان تشریح کرد و افزود: روز اول هفته امر به معروف و نهی از منکر که مقارن است با روز اول محرم، به نام همه مسئولیم در حفظ فرهنگ عاشورایی و ارتقاء معنوی دانش آموزان نام گذاری شده است که در این روز زنگ امر به معروف و نهی از منکر مدارس استان با حضور مسئولین به صدا در می آید. همچنین در این روز سازمان دهی و تجلیل از یادآوران امر به معروف و نهی از منکر دانش آموزی انجام می گیرد .

وی گفت: روز دوم هفته امر به معروف و نهی از منکر که مقارن است با روز دوم محرم، به نام همه مسئولیم در حفظ فرهنگ عاشورایی و ارتقاء معنوی دانشجویان نام گذاری شده است که در همین راستا اقدامات شایانی با رویکرد امر به معروف و نهی از منکر در قالب همایش دانشجویی و سازماندهی طلایه داران در سطح دانشگاه ها توسط ستادهای دانشجویی انجام خواهد گرفت. 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان افزود: روز سوم هفته امر به معروف و نهی از منکر که مقارن است با روزسوم محرم، به نام همه مسئولیم در سلامت محیط اداری نام گذاری شده است که در همین راستا اقدامات شایانی با رویکرد امر به معروف و نهی از منکر و تقویت سازماندهی یاوران معروف در سطح ادارات و دستگاه های اجرایی خوزستان انجام خواهد گرفت.

وی گفت: روز چهارم هفته امر به معروف و نهی از منکر که مقارن است با روز چهارم محرم، به نام همه مسئولیم در سلامت نهاد خانواده و زنان نام گذاری شده است که در همین راستا اقداماتی ارزنده  با رویکرد امر به معروف و نهی از منکر و تقویت عفاف و حجاب در راستای حفظ قداست و ارزش زنان به منظور توسعه فرهنگ معروفات انجام می گیرد.

سردار شاهوارپور تصریح کرد: روز پنجم هفته امر به معروف و نهی از منکر که مقارن است با روز پنجم محرم، به نام همه مسئولیم در تقویت باورهای دینی نام گذاری شده است که در همین راستا اقداماتی با رویکرد امر به معروف و نهی از منکر و سازماندهی طلایه داران با تاکید بر نقش مساجد، اماکن، محلات و تشکل های مذهبی انجام می پذیرد. همچنین در این روز ائمه جمعه استان در خطبه های نماز جمعه بر نقش تشکل های مذهبی و مساجد و اماکن نماز جمعه و ائمه جمعه و نمازگزاران در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر تاکید خواهند داشت.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان در ادامه گفت: روز ششم هفته امر به معروف و نهی از منکر که مقارن است با روز ششم، محرم به نام همه مسئولیم در حمایت از آمر به معروف و ناهی از منکر نام گذاری شده است که در همین راستا اقدامات ارزنده ای توسط سازمان های بسیج، سازمان های قضایی و نظامی در جهت دفاع از آمران به معروف و ناهیان از منکر و همچنین برگزاری مراسم تجلیل از این افراد صورت خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: روز آخر هفته امر به معروف و نهی از منکر که مقارن است با روز هفتم محرم، به نام همه مسئولیم در سلامت محیط کسب و کار و تقویت فرهنگ اقتصاد مقاومتی نام گذاری شده است که در همین راستا اقداماتی ارزنده در سطح بازار استان با رویکرد امر به معروف و نهی از منکر و تقویت سازماندهی طلایه داران در جهت ایجاد و توسعه بازاری اسلامی و متناسب با شان جامعه اسلامی انجام می شود.

وی همچنین به اجرای برنامه هایی نظیر برگزاری مسابقاتی با رویکرد ترویج امر به معروف و نهی از منکر در ادارات آموزش و پرورش استان، تجلیل از یادآوران فعال ادارات آموزش و پرورش، برگزاری نشست های تخصصی با موضوع ترویج امر به معروف و نهی از منکر در محیط های آموزشی، تشویق دانشجویان در تدوین پایان نامه هایی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر، ثبت مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر در نامه های اداری و همچنین ثبت پیام در  خودپردازها با رویکرد ترویج امر به معروف و نهی از منکر، تجدید میثاق طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر با آرمان شهدا، اختصاص برنامه های خانواده صدا و سیما با موضوع امر به معروف و نهی از منکر و دیدار با خانواده شهدا و جانبازان امر به معروف و نهی از منکر در استان خوزستان طی هفته احیاء اشاره نمود. 

.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار