کد خبر: ۲۵۳۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵ 29 June 2016

عقیل صدیق

نه قدیس هست ونه معصوم ٬ نه افسانه است نه اسطوره٬ که نتوان سطری در انتقادش نوشت و یا سوالی که ذهن را آزار می دهد ازش حواریون خدابخش منتقدان را متهم می کنندپرسید. شخصی است که به مانند دیگر هم قطارانش ردای خدمت به تن کرده و بر عالی ترین صندلی مدیریت استان تکیه زده تا مجری سیاسیت های دولتی باشد که اکثریت جامعه رای به برنامه هایش داده اند تا بتوانند پس از هشت سال زمامداری اصولگرایان ٬ آرامش و رفاه را از سبد دولت روحانی برداشت کنند.

اما اطرافیانش چنان اورا در قرنطینه سوال و انتقاد حبس کرده اند که این دو گانه شده خط قرمز انها.هرکس پا به این وادی می گذارد فورا یا با چوب سهم نگرفته از دولت رانده می شود !!! ویا با تابلوی مشکلات بجای مانده از دولت گذشته روبرو می شود.

مجید خدابخش به عنوان یک شخص حقیقی ٬ شخصیتی آرام ٬ متین ٬ موقر و باسوادی دارد که دست به دست می دهد تا به یک انسان دوست داشتنی و قابل احترام تبدیل بشود. اما در بعد شخصیت حقوقی باید قبول کرد که بسان سایر مدیران هم نقاط قوتی دارد و هم نقاط ضعف .کسیکه تقریبا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در رده های مختلف ردای خدمت را بر تن کرده نیک می داند که انتقاد جزو ی از زندگی کاری آنها خواهد چه انتقاد سازنده باشد و چه مغرضانه بهر حال افراد مختلف با طیف فکری و گرایش های گوناگون بنا به فراخور زمانی و بعضا مکانی سوالات و یا انتقاداتی را مطرح خواهند کرد.

و پاسخ به این سوالات و انتقادات جوابی مستدل و همراه با منطق را می طلبد تا افراد ناظر و فردای روزگار ایندگان در ایینه تاریخ ان را به نظارت و قضاوت بنشینند.

اما ظاهرا بر خلاف مشی خود جناب خدابخش که معمولا با آرامش و طمئانینه پاسخ می دهد سوا از اینکه مورد دلخواه و یا عدم دلخواه منتقد قرار گیرد٬ اما افرادی که در نقش حواریون خدابخش در این چند سال ظاهر شده اند و همچنان اصرار بر حواریون ماندن خود دارند چنان از انتقادها برآشفته می شوند که گویی دشمنی حریم هوایی شکسته است و وارد خط قرمز و پرواز ممنوع آنها شده است.

اگر دولت روحانی را برایند تفکرات اصلاح طلبی و اصلاح طلبان بدانیم که رخت اعتدال بنا به شرایطی بر تن کرده باید متذکر شد که بزرگان اصلاح طلبان نه تنها از انتقاد و پرسش خودی ها و مخالفان ناراحت نمی شدند بلکه مدام خود را در معرض سوال و جوابهای آنها می گذاشتند و با گفتن زنده باد مخالف من مجال بیشتری هم بر عرضه افکار مخالف می دادند نه اینکه بر خلاف عده ای ٬ مخالف که هیچ بلکه موافقان را متهم به سهم خواهی کنند که چون نگرفته اند علم انتقاد بر افراشته اند!!!

و اگر مخالفی هم بخواهد به عنوان یک شهروند و یا حتی مخالف از استاندار و برنامه هایش بپرسد او را به عملکرد احمدی نژاد حواله می دهند !!!

باید بدانیم اگر تفکرات مایل به دولت قبل در سبد رای مردم جایی نداشت ، بدلیل همان عملکردی بود که دیده بودند و اگر دل در گرو روحانی گذاشتند بخاطر برنامه هایی بود که جهت رهایی از بن بست به وجود امده از روحانی شنیده بودند بنابر این متهم کردن افراد بجای پاسخ مستدل و قانع کننده نه زیبنده دولت مردان هست و نه اطرافیان استاندار خدابخش ٬ چه آنکه بعد از گذشت ۳ سال دولت مردان در مرکز اگر عذری دیده اند بدون آنکه کسر شانی بدانند رو درو و چشم در چشم مردم ٬ عذر خواهی می کنند و نه سعی در توجیه و یا متهم کردن افراد به سود جویی و سهم خواهی .

انتظار ان می رود صاحب منصبان محلی و حواریون استاندار خدابخش به تاسی از مرکز نشینان در مواجه با انتقاددات اجازه بدهند تا مدیران مربوطه یا خود و یا مدیران روابط عمومی ها پاسخ بدهند که شنیدن پاسخ از مسیرهای رسمی هم مستدل خواهد و هم مقبول و ثانیا از باعث خواهد شد تا فرهنگ چاپلوسی و تملق گویی و فرش قرمز پهن کردن زیر پای مافوق حداقل از این استان برچیده شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
حرف حق جواب ندارد.
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
بسیار عالی و کارشناسی شده و بیطرفانه .که امیدوارم اطرافیان استاندار از این نوشته عبرت بگیرند و بعداز این نه خودشان و نه خدابخش را با تعریف های بی خود خراب نکنند.دست مریزاد جناب صدیق
خلیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
عقیل جان چرا به این در و آن در میزنی نه مگا پروژه جواب داد نه گزارش صد روزه.
شهروند اردبیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
با سلام
متاسفانه ضعیف ترین استاندار اردبیل آقای خدابخش بوده که در دوران ایشان هیچ کار مفیدی صورت نگرفته و پروژه های عمرانی نیز به کندی پیش می رود ، برای مردم اصولگرا یا اصلاح طلب مهم نیست مهم عملکرد است که ایشان هیچ کار مفیدی انجام نداده برای استان....
سمندری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
ای کاش اقای صدیق محترم مستند حرف می زدند کلی گویی نه مشکلی را حل می کند نه حقیقت اشکار می کند.وانگهی اگر یکی از طرفداران وبه قول شما حوارییون استاندار از شما بپرسد شما که گفته اید به هیچ کس حق انتقاد داده نمی شود چطور حضرتعالی چنین مقاله ای درانتقاد از استاندار وحوارییون نوشته اید پاسخ شما چه خواهد بود؟؟؟
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
استانداران دولت احمدي نژادراهم ديده بوديم بااطرافيانش آقاي صديق
شهروز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
دوست عزیز اقای سمندری مقاله اقای صدیق را خواندم مثل اینکه شما بد متوجه شدید.اولا ایشان از استاندار انتقاد نکرده اند دوما پیام مقاله خطاب به اطرافیان استاندار محترم وبه عبارتی به قول نویسنده حواریون هست که با دفاع بد از استاندا ر که همان متهم کردن افراد هست و تعریف های کذایی از خدابخش باعث شده اند هر سوال و انتقادی یا در نطفه خفه بشه با با حاشیه سازی ها به بیراهه بره که در پاراف گراف اخر از کلی گویی به جزئی گویی رسیده اند و راهکار را هم به نظر من خواننده خیلی روشن ارائه داده اند. امیدوارم شما جزو حواریون نباشید و دوباره مقاله را مطالعه بفرمایید تا به درک صحیح از نوشته برسید
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
درود بر قلم ات اقای صدیق حرفی که از دل براید لاجرم بر دل نشیند . احسن به شرف روزنامه نگاریت که ملاحظه و سیاسی کاری نمیکنی همانطور که از دولت مردان سابق انتقاد می کردی اکنون نیز به رسالت قلم خوب عمل کردی و وجدان خبرنگاریت را نفروختی . باید هم حواریون ناراحت باشند
سمندری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
اگرمدیری با تشکیل باند متعصب وبه قول نویسنده حوارییون جلوی انتقاد را بگیرد چه آگاه باشد یا نباشد بیش از هرکس دیگر مقصر است اقای شهروز اولا اینجانب به غیراز حق حامی هیچ کس نیستم من یک سوال پرسیدم بهتربود به جای متهم کردن پاسخ می دادید.اگراهل سیاست می بودید داشتن حوارییون بی خرد اتهام کمی نیست ضمنا اگرواقعا فقط یک خواننده ای گارد نگیری بهتراست ..
آقادايي
|
-
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
برخلاف نوشته شما بنده در يك جلسه خدمت استاندار محترم بودم.ايشان در مقابل يك منتقد نه تنها سعه صدري از خود نشان نداد بلكه به شدت به ايشان پرخاش نمود. براي نمونه جلسه اول ايشان با اعضاي حزب اعتماد ملي و انجمن اسلامي معلمان!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
تشکر از مقاله خوبتان و موضع اخلاق مداره تان
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
فکرمی کنم این آقای سمندری همان یوحنا باشد!
از حواریون بنام و معروف!
آقای صدیق استاندارو نقد نکرده شما ها رو نقد کرده برا همین به خود گرفتی!
ای حوار! ای سمندری!
ای شافتالو
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
مجیدجان دقیقا شما کی هستی هلو!!!!!سنگ اگرکاسه زرین شکست.....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار