مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خوزستان
مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح کرد: فرصت های شغلی بسیاری ایجاد می شود اما عادلانه در استان توزیع نمی شود.
کد خبر: ۲۴۶۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸ 24 May 2016
 مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خوزستان از ایجاد اشتغال برای ۲۰ هزار نفر از افراد جویای کار استان در سال ۹۴ خبر داد و گفت: این تعداد شغل در بخش های صنعت، کشاورزی و خدماتی ایجاد شده است.

او با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی به عنوان نقشه راه بهره گیری از قابلیت ها و ظرفیت های اقتصادی استان در ایجاد اشتغال برای جوانان و کارآفرینان گفت: همه دستگاه های دولتی بر اساس دستور استاندار خوزستان مکلف شدند کالاهای مورد نیاز خود را از داخل استان تامین کنند که این در رونق اقتصادی استان و ایجاد اشتغال موثر بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان توسعه آموزش های مهارتی و فنی را راه کاری موثر برای ایجاد اشتغال جوانان بیان کرد و افزود: متاسفانه بسیاری از افراد جویای کار و حتی دانش آموختگان دانشگاهی مهارت فنی تخصصی برای کار و فعالیت اقتصادی ندارند که در این باره مراکز آموزش فنی و حرفه ای را به سمت آموزش مهارت های مورد نیاز بازار کار استان سوق داده ایم.

او گفت: در مراکز آموزش فنی و حرفه ای بهترین شرایط برای کارآفرینی و کسب مهارت فراهم شده است. توجه به آموزش های مهارتی به ویژه در مناطق روستایی استان، می تواند ما را به ایجاد فرصت های جدید شغلی نزدیک کند.

او در بخش دیگری از سخنان خود رسیدگی به تعاونی های مرزنشین استان را از اولویت های این اداره کل بیان کرد و افزود: بیش تر تعاونی های مرزنشین استان در تامین معیشت، اشتغال و ماندگاری جمعیت در مناطق مرزی فعال شده اند.

صفائی تاکید کرد: برای ایجاد اشتغال و افزایش انگیزه ساکنان مرزی استان باید تلاش های بیش تری صورت گیرد. در مناطق مرزی باید اشتغال و تجارت مرزی وجود داشته باشد تابتوان از مهاجرت روستاییان ساکن مناطق مرزی به شهرها جلوگیری کرد. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان افزود: کوشش کردیم با حفظ اشتغال موجود در اندیشه ارتقای آن باشیم. بیکاری یکی از معضل های جامعه ماست. خانواده ها نگران هستند. این نگرانی ایجاب می کند حضور موثرتری داشته باشیم. اگرچه به طور قانونی مسوولیت ایجاد اشتغال به عهده وزراتخانه متبوع ما نیست.

او گفت: این اداره کل فرآینده هماهنک کننده و ساماندهی مشاغل در موسسات کاریابی ها را بر عهده دارد. تمامی اقدامات این اداره کل بر اساس برقراری تحریم ها و رکود اقتصادی موجود در کشور پیش بینی شده است. بررسی کردیم در این فضای موجود چه اقدامات موثری را می توانیم انجام دهیم.

صفائی گفت:مهم ترین ابزار ایجاد اشتغال در استان موسسات کاریابی ها هستند . در طول دو سال گذشته تحرک، پوایی و فعال کردن موسسات کاریابی ها را در دستور کار قرار دادیم.

او افزود: رویکرد ما حمایت از موسسات کاریابی در استان است. فرصت های شغلی بسیاری ایجاد می شود اما این فرصت به طور عادلانه در استان توزیع نمی شود. بعضا افرادی هستند که از مدت ثبت نام آنها در موسسات کاریابی 10 سال می گذرد اما کماکان بیکار هستند. ما کارفرمایان را متقاعد کردیم نیروی کار مورد نیاز خود را از طریق موسسات کاریابی به کار دعوت کند تا عدالت در توزیع فرصت های شغلی ایجاد شود. بدین وسیله اشتغال در استان را ساماندهی کردیم. 

صفائی در ادامه به نقش شورای هماهنگی مدیران وزارت تعاون،کار و رفاه در استان اشاره کرد و گفت: خوش بختانه بین مدیران دستگاه های تابعه هم افزایی و ارتباط منسجمی وجود دارد و همین نکته باعث شده است بتوانیم کارهای ارزشمندی در استان انجام دهیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار