فرمانده نیروی انتظامی مشگین شهر گفت: طبق بررسی های انجام شده آمار خودکشی در فصل زمستان کمتر از دیگر فصل های سال است چرا که در این فصل خانواده ها بیشتر در کنار همدیگر هستند و مشکلات را از نزدیک مشاهده می کنند.
کد خبر: ۲۴۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰ 17 April 2015

به گزارش مشگین رسا، با توجه به اینکه این روزها امار خودکشی خصوصاً در سنین نوجوانی و جوانی در شهرستان مشگین شهر افزایش یافته است از این رو اداره بهزیستی این شهرستان بر خود وظیفه دانسته و همایش تخصصی را با عنوان همایش بررسی علل و راه کارهای پیشگیری از خودکشی به منظور کاهش آسیب های اجتماعی در محل تالار اندیشه شهرستان برگزار کرد.

علی احمدیان رئیس اداره بهزیستی شهرستان مشگین شهر در این همایش با اشاره به افزایش آمار خودکشی در این شهرستان گفت: متاسفانه این روزها آمار خود کشی در این شهرستان به سرعت افزایش یافته است لذا اورژانس اجتماعی در طول چند سال اخیر در جهت کاهش آسیب های اجتماعی بالغ بر 10 مرکز مشاوره به صورت گسترده در سطح شهرستان راه اندازی شده است اما برای کاهش هر گونه آسیب های اجتماعی همت همگانی را می طلبد تا در این مسیر موفق شویم.

وی با اشاره به برخی اقدامات و فشارهایی که در جامعه وجود دارد گفت: بیکاری، وضعیت اقتصادی و ... از جمله مورادی است که موجب تحت فشار قرار گرفتن جوانان شده و منجر به افزایش آمار خود کشی شده است لذا این همایش به منظور آگاه سازی و بررسی علل آن در این شهرستان برگزار شده است.

سرهنگ کریم نوری فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مشگین شهر با ابراز نگرانی از افزایش آمار خودکشی در این شهرستان گفت: این همایش از مهمترین همایش هایی است که ممکن است در طول یک سال برگزار شود اما متاسفانه با استقبال کم مردم و مسئولان مواجه شده است.

سرهنگ نوری خودکشی را پاسخ نهایی جوانان برای درماندگی و فرار از واقعیت عنوان کرد و گفت: متاسفانه مدتی است در شهرستان مشگین شهر امار خودکشی در سنین نوجوانی و جوانی افزایش یافته است اما با توجه به اینکه خانواده ها این اقدام را کتمان می کنند لذا نمی توان آمار دقیقی از خودکشی ارائه کرد.

وی با اشاره به انواع خودکشی در جامعه گفت: اختلافات خانوادگی، فشارهای اقتصادی و اجتماعی و ... از جمله مواردی است که موجب ایجاد فشار در جوانان شده و بعد از تلاش بسیار زندگی را همچون سرابی مشاهده می کنند و هر گونه اقدامی را بی فایده می دانند و در نهایت خودکشی را پاسخ نهایی برخی از واقعیت ها می دانند.

وی اختلافات خانوادگی را عمده دلایل خود کشی عنوان کرد و گفت: طبق بررسی های انجام شده آمار خودکشی در فصل زمستان کمتر از دیگر فصل های سال است چرا که در این فصل خانواده ها بیشتر در کنار همدیگر هستند و مشکلات را از نزدیک مشاهده می کنند لذا در کنار هم بودن اعضای خانواده ها و ایجاد رابطه صمیمی می تواند نقش موثری در جلوگیری از خودکشی داشته باشد.

وی تاکید کرد: معمولاً افرادی که دست به این اقدام نابهنجار می زنند قبل از هر اقدامی علائمی همچون مرگ، پوچی زندگی، خستگی از زندگی و ... را از خود به نمایش می گذارند که خانواده های می بایست به این نشانه ها را جدی گرفته و در جهت رفع مشکلات آنان اقدام نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار