امام جمعه همدان با بیان اینکه در دانشگاه‌های مختلف دنیا حدود ۴ هزار رشته تدریس می‌شود، گفت: بهترین و بالاترین رشته علم خودشناسی یا علم النفس است.
کد خبر: ۲۰۹۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲ 12 April 2016

امام جمعه همدان با بیان اینکه در دانشگاه‌های مختلف دنیا حدود ۴ هزار رشته تدریس می‌شود، گفت: بهترین و بالاترین رشته علم خودشناسی یا علم النفس است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ؛ آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در جمع پاسداران سپاه انصار الحسین(ع) در درس اخلاق اظهار داشت: انسان در هر مقطع علمی که باشد نباید توقف کند چراکه بر اساس حدیث اگر توقف کند عین جهالت است.

وی افزود: از یک طرف نعمتی که به انسان داده شده بی شمار است و از طرف دیگر نیازمندی‌های او نیز در این دنیا بی نهایت است.

امام جمعه همدان تصریح کرد: با یک نگاه عمیق به مخلوقات دنیا می‌فهمیم که برخی از مخلوقات دارای پیچیدگی‌های بسیاری هستند ولی فقط انسان دارای نعمت‌ها و نیازمندی‌های فراوان است.

وی با اشاره به دو حدیث از پیامبر(ص) و با بیان اینکه دو گروه سیری‌ناپذیر هستند، یکی طالب علم و دیگری طالب مال، گفت: در دانشگاه‌های مختلف دنیا حدود ۴ هزار رشته تدریس می‌شود که بهترین و بالاترین رشته علم خودشناسی یا علم النفس است.

محمدی عنوان کرد: انسان فهرستی از نعمت‌های موجود در دنیا است در نتیجه زمانی که انسان بتواند خود را به خوبی بشناسد می‌تواند خلیفه الله شود و در زمین کاری خدایی کند.

وی با بیان اینکه علوم بسیار گسترده است در نتیجه انسان هیچ گاه نمی‌تواند ادعا کند در بعد علمی به مقامی رسیده است، گفت: انسان برای رسیدن به درجات مختلف علوم می‌تواند با جهاد نفس از راه میان‌بر حرکت کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار